Apple Watch Series2 kijelző csere

A törött kijelző csúnya és frusztráló. Ráadásul további meghibásodáshoz – pl.fürdőszobai beázáshoz – vezethet. Minél előbb javítjuk, annál több időt, pénzt és bosszúságot spórolunk neked.

Mutasd a részleteket »

  • Az ár egy várható javítási költséget jelöl. Részletes és pontos árajánlatot a javítás teljes költségéről bevizsgálást követően tudunk adni.
  • A feltüntetett javítási időt kizárólag időpontfoglalás esetén tudjuk vállalni. Egyéb esetekben a javítási idő függ a szerviz kapacitásától és a javítás megkezdését érkezési sorrend alapján tudjuk csak vállalni.
  • Összetett probléma esetén (pl.: több alkatrész meghibásodása) javasoljuk árajánlatkérő űrlapunk kitöltését, ahol a listaáraktól eltérő egyedi árajánlatot tudunk adni.

Apple Watch Series2 kijelző meghibásodás jelei

ha a felsoroltak közül bármelyiket is tapasztalod, keresd fel szervizünket
  • Akkor is Apple Watch Series2 kijelző cserére lesz szükség nagy valószínűséggel, ha egy sötét fekete folt jelenik meg a képernyőn. Ez leggyakrabban annak a következménye, hogy a kijelző alatt az LCD vagy AMOLED kapott olyan ütést, amitől megfolyik.
  • Ha csíkok jelennek meg a készülék képernyőjén, akkor kis százalékban előfordulhat, hogy csak a szalagkábel mozdult el egy nagyobb ütés következtében a helyéről. Ha ennek újracsatlakoztatása nem oldja meg a problémát, akkor nem marad más hátra, mint a(z) Apple Watch Series2 kijelző cseréje.
  • Ha teljesen elsötétül a kijelző, de például kicseng a készülék, akkor is nagy valószínűséggel a(z) Apple Watch Series2 kijelző ment tönkre. Esetleg érdemes még azelőtt egy hard resetet végezni rajta.
  • A(z) Apple Watch Series2 kijelzőjét üveg réteg fedi, aminek a leggyakoribb meghibásodása, hogy nagyon könnyen elreped, vagy akár pókhálósra is törhet.
  • Ha csak az üveg sérül, de alatta ad képet a kijelző, akkor is erősen ajánlott a teljes Apple Watch Series2 kijelző kicserélése. Üveg csere esetén nagy eséllyel 1-2 hónap után tönkre fog menni az érintése. Mi épp emiatt csak komplett kijelzőket (érintőüveg+kijelző) cserélünk garanciával.
  • Ha akadozik az érintés, nem követi közvetlenül a mozdulatainkat, akkor is lehet gyanakodni kijelző meghibásodásra. Ha új Apple Watch Series2 kijelzővel is produkálja ezt a hibát, akkor Touch IC problémával állhatunk szembe, ami egy bonyolultabb javítási folyamat lesz.

Részletes információ a(z) Apple Watch Series2 kijelző csere menetéről

Összefoglaljuk azokat a termék tulajdonságokat, amelyek valódi előnyt jelentek a számodra

Nem ad képet a kijelző? Véletlenül leejtetted és pókhálósra tört? Vagy egy nagy fekete foltot látsz csak, de amúgy nincs külsérelmi nyom? A rossz hírünk az, hogy ilyenkor sajnos minden esetben a kijelzőt ki kell cserélni egy újra. A jó hírünk pedig az, hogy ezt mi meg tudjuk oldani neked. Nem fog többé az üvegszilánk az ujjadba állni. Elfelejtheted a ragasztós megoldást. Képzeld el, hogy milyen érzés úgy ránézni a Apple Watch Series2 képernyőjére, hogy mindent újra tűélesen látsz? Mi nem csak egy új kijelzőt építünk be, hanem visszaadjuk azt az élményt, ami egy ideje már elveszett, és ez téged minden egyes nap idegesített. 

Miért a Smart Clinic?

  • Klimatizált, tiszta környezetben várjuk minden kedves ügyfelünket.
  • Kollégáink nem csak a kért javítást végzik el, hanem minden esetben javaslatot tesznek az esetleges felmerülő további problémák megjavítására is, amennyiben ez indokolt lenne. Így nem kell attól félni, hogy egy váratlan helyzetben beadja az unalmast készüléke.
  • A javításra leadott készüléket javítás előtt és javítás után is tesztelik szervizeseink, hogy tökéletes állapotban kerüljön vissza hozzád.
  • A mi célunk a visszatérő ügyfelek arányának emelése (jelenleg már 50% felett állunk), ezt pedig csak elégedett ügyfelekkel érhetjük el.
  • Mi nem fogjuk azt hazudni, hogy gyári alkatrészt építünk be, ha az utángyártott. Dolgozunk gyári és utángyártott alkatrészekkel egyaránt. A te döntésed, hogy melyiket kéred.
  • Minősített beszállítókkal együttműködve a garanciális javításaink aránya 6,72%. Minden 100 megjavított készülékből kevesebb, mint 7 db-ot kell újra javítanunk. Magyarországon az átlagos arány közel 20%.

Akiknek már segítettünk

Ügyfeleink véleménye
  • Balázs Klári - Énekesnő

    Én már nagy árat fizettem azért, mert nem választottam körültekintően iPad tokot. Csak arra figyeltem, hogy szép legyen, hát egy óvatlan pillanatban a kövön landolt a gépem és persze miszlikbe tört a védő üvege. Egy véletlen folytán rátaláltam a SENA Folio II iPad tokra, amely nem csak elegáns, de olyan biztonsággal rögzíti, szinte átöleli a masinámat, hogy még véletlenül sem fordulhat elő az előbb leírt eset. Bárhol megfordulok, mindenütt megdicsérik a vadító piros színe, krokodil mintázata és elegáns formája miatt. Úgy érzem, mintha személyesen nekem tervezték volna.

    Balázs Klári - Énekesnő
  • Pierrot - énekes, producer, játékfejlesztő

    "Boltokban és javító műhelyekben manapság ritkán ér meglepetés. Mármint kellemes. A Smart Clinic azonban meglepett a pult mögül áradó kedvességgel, szolgálatkészséggel, magabiztossággal és nyilvánvaló szakértelemmel. Nem is szerviznek, inkább valamiféle elegáns orvosi rendelőnek tűnt a helyiség, ahol csupa rokonszenves, megbízható doktor dolgozik. Félve vittem be hozzájuk régi harcostársamat, de hamar rájöttem, hogy a lehető legjobb kezekbe került. Hamar megszűntek a riasztó kék-fekete sávjai és egy gondosan végzett műtét után teljesen felgyógyultan vihettem haza ismét. Azóta benne van a Smart Clinic telefonszáma is...!"

    Pierrot - énekes, producer, játékfejlesztő
  • Dobrády Ákos - EMeRTon-díjas magyar énekes, a TNT együttes egykori tagja

    Általában nincs erős kötődésem a használati tárgyakhoz. Ez különösen igaz egy mobiltelefonra. Nem figyelek rá eléggé. Legyen bármilyen szép, egyszerűen nem tud hozzám nőni, és ez szó szerint is igaz! Csúszik, repül, esik, törik, reped... A baj csak az, hogy nélküle megáll az élet. Még jó, hogy van a Smart Clinic! :) Villámgyorsak, rugalmasak, kedvesek, és nem utolsósorban megbízható, precíz munkát végeznek! Bátran ajánlom Mindenkinek!

    Dobrády Ákos - EMeRTon-díjas magyar énekes, a TNT együttes egykori tagja
  • Tankcsapda, magyar rockegyüttes

    "Ahogy a zenénk, úgy az életünk is elég pörgős, és emiatt sajnos gyakran az iPhone húzza a rövidebbet. Most már tudjuk, hogy ilyenkor kizárólag a Smart Clinic-nél dolgozó srácokhoz érdemes jönni, mert ők bármit megoldanak! Ráadásul a mindössze 10 perces iPhone kijelző cserét a helyszínen meg is tudtuk várni, tehát teljesen meg voltunk elégedve. Az itt dolgozó szervizesek vagányok és igazán jó fejek, mi több bárki másnál jobban ismerik az Apple termékeit. Ja, és persze a rockot is szeretik. Hát kell ennél több?" – itt voltak a Tankok.

    Tankcsapda, magyar rockegyüttes
  • Deutsch Anita - színésznő

    "Tudom, nem én vagyok az első és valószínűleg nem is én leszek az utolsó, aki magasztalja a Smart Clinic okostelefon és tablet szerviz gyors és megbízható szolgáltatásait. Mivel gyakorlatilag minden fontos adatot, névjegyet, naptárbejegyzést az iPhone-omban tárolok, kifejezetten fontos, hogy a készülék javítása a szemem láttára történjen. Az pedig, hogy az általuk végzett szerviz folyamatokra garanciát is vállalnak, már csak hab a tortán. A lányom is a Smart Clinicet ajánlja, a gyermeki őszinteségnek pedig érdemes hinni!"

    Deutsch Anita - színésznő
  • Fördős Zé - Gasztroblogger, televíziós műsorvezető, szerző

    Néhány napja egy videó forgatása közben elejtettem a telefonom és betört a képernyője. Mivel létszükséglet, hogy tudjam használni, fontos volt, hogy NAGYON gyorsan megjavítsa valaki. Felhívtam a Smart Clinicet, hogy most meg tudják-e csinálni, 15 perccel később fogadtak és 30 perc múlva már újra hibátlan volt a telefon.

    Fördős Zé - Gasztroblogger, televíziós műsorvezető, szerző

Gyakran ismételt kérdések

A leggyakoribb kérdésekre adott válaszainkat itt találod.
+ Gyári alkatrészt szereltek be a rossz helyett? Megnézem »

Több fajta alkatrésszel is dolgozunk. Van lehetőség gyári és utángyártott alkatrészekkel történő javításra is. Javaslatot teszünk minden javításnál egyénileg, hogy ár/érték arány szempontjából melyik lehet a jobb választás. Az alkatrészek minősége az árlistáknál is fel van tüntetve. Rákattintva pedig részletesen leírjuk, hogy mit jelent.

Az alkatrészek minőségét az alábbi oldalon összegyűjtöttük számodra.

+ Mennyi idő alatt javítjátok meg a készülékem? Megnézem »

A javítások 80-90%-a általában 1 órán belül elvégezhető, ami azt jelenti, hogy akár a helyszínen is meg tudod várni, és nem kell napokig nélkülözni a készüléket. A szervizelési idő függ a hiba jellegétől, a szerviz terheltségétől, a raktárkészlettől. Egy egyszerűbb periféria (kijelző, akkumulátor, hangszórók, kamerák, töltőcsatlakozók... stb) kicserélése nagyjából 0,5-1 óra. Ha a készülék nem csavarozott, hanem ragasztott konstrukciójú, akkor ehhez még hozzá kell számolni a ragasztás száradási idejét, ami 2-3 óra pluszban. Beázott készülékek javítása minimum 1 napot vesz igénybe, de inkább 2-3 nap, mire végig tudunk tesztelni minden funkciót rajta. A mindenkori javítási időt személyesen a szervizeinkben kollégáink pontosan meg tudják határozni.

Ajánljuk figyelmedbe az időpontfoglalás lehetőségét. Ha visszaigazolt időpontra érkezel, akkor tudjuk vállalni a weboldalunkon megtalálható javítási időket.

+ Vidéken élek, hogy tudom eljuttatni a készülékem hozzátok? Megnézem »

Nagyon sok vidéki ügyfelünk van, akiknek kényelmes megoldás a szervizfutár szolgáltatásunk. Akár 3 nap alatt, de többnyire 5-6 nap leforgása alatt visszakerülhet hozzád a megjavított készüléked. Ehhez csak ki kell tölteni az itt található űrlapot, és már küldjük is hozzád a futárunkat. Részletes leírást erről a kényelmi szolgáltatásunkról itt találsz.

+ Miért kell a bevizsgálásért fizetni? Megnézem »

A készülék bevizsgálása alapvetően ingyenes abban az esetben, ha kéred a javítást a kiajánlott ár alapján. Bevizsgálás akkor díjköteles, ha nem kéred a javítást, vagy nem velünk végezteted el. A bevizsgálás során szerviztechnikusaink ugyanúgy elvégzik a szervizelést, teszt alkatrészek segítségével megállapítják, mely perifériák szorulnak esetleges cserére. Az egyszerűbbtől a bonyolultabb bevizsgálásokig eltelhet legalább 0,5-3 óra is, mire megállapítható a hiba forrása. Ennek a munkadíjnak a töredékét szoktuk bevizsgálás gyanánt kiszámlázni, ha mégsem kéred a javítást.

Szintén bevizsgálási díjat kérünk olyan esetekben is, ha a készülékről megállapítjuk, hogy nem javítható, vagy gazdaságilag nem éri meg a javítás. Erre azért van szükség, mert mire egy készülékről ezt ki merjük jelenteni, sokszor napokig dolgoznak rajta kollégáink, minden lehetőséget megvizsgálva. Hisz elsődlegesen az a célunk, hogy megoldást találjunk rá, de ez tőlünk függetlenül nem mindig sikerül sajnos.

+ Az alaplapi javítás miért tart tovább? Megnézem »

Az egyszerűbb javítások közé soroljuk a perifériák cseréjét, mint például kijelző, akkumulátor, kamerák, szalagkábelek... stb. Ezek a perifériák 0,5-1 óra alatt cserélhetőek, aránylag egyszerűen. A rosszabb és bonyolultabb eset az, ha a periféria cseréje nem oldja meg a problémát. Ilyenkor az alaplapon kell tovább keresni a hiba okát. Egy alaplap sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb felépítésű, mint maga a készülék. Illetve az alaplapra szerelt alkatrészek is csak mikroszkóp alatt mozdíthatóak. Egy alaplapi meghibásodás nagyon összetett tud lenni, mivel minden alkatrész mindegyikkel összefüggésben van szinte, ezért nagyon sok a variációs lehetőségek száma, ami tönkremehet. Ezeknek a hibalehetőségeknek a feltérképezése több órát, és sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Az alaplapi alkatrészek, mint például IC-k, ellenállások, kondenzátorok meghibásodása sem mindig egyértelmű, aminek a feltárása szintén több órás művelet. Az alaplapi javítások utáni tesztek (mint például merülés, töltés) szintén időigényesek, mire azt merjük mondani, hogy rendben van a készülék. Összességében egy körültekintően elvégzett alaplapi javítás több napot is igénybe vehet.

+ Az ázott készülékre miért nincs garancia? Megnézem »

Ázott készülék alatt értjük az összes olyan készüléket, ami nedvességet kaphatott, legyen az vízcsepp, eső, medencébe merülés, ráfolyt a kávé, beleesett a wc-be, lecsapódott benne a fürdőszoba pára, ... stb. Az összes ilyen eset azt eredményezi, hogy a készülék belsejében korróziós folyamatok indulnak meg. A folyadékok vezető képességgel rendelkeznek. Az elektromosság mindig a legkisebb ellenállás felé közlekedik. Így ha nedvesség éri a készüléket, akkor az elektromos áram olyan alkatrészek között hoz létre kapcsolatot, ami nem egy tervezett eset. Ilyenkor az alkatrészek túlműködnek és tönkreteszik a készüléket. A folyadékkáros készülékek tulajdonosainak kezét a gyártók és mobilszolgáltatók is elengedik. A termék garanciája nem terjed ki ilyen meghibásodásokra, csak ha kötöttek rá ilyen jellegű biztosítást korábban. Amit mi tudunk tenni, hogy ezt az oxidációs folyamatot megpróbáljuk lelassítani. A folyadékkáros alkatrészeket áttakarítjuk, illetve indokolt esetben cseréljük. Az alaplapot ultrahangos mosóval szintén megtisztítjuk az oxidrétegek döntő részétől. A javítás hatékonysága függ az ázás mértékétől és az ázás óta eltelt időtől. Épp emiatt nincs előre kalkulált ár, mivel minden helyzet más, sok befolyásoló tényező van sajnos. Arra sincs biztosíték, hogy később ne jöjjön elő a készüléken további meghibásodás. Ennek oka, hogy az egyszer beindult oxidációs folyamatokat csak lassítani tudjuk, megállítani nem. Ennek ellenére a javítások több mint 60%-a sikeres, a többi esetben később is fellépő meghibásodások jelenhetnek meg. Azt szoktuk javasolni, ha esetlegesen sikerül is feltámasztani a készüléket, akkor járnak a legjobban, ha el is adják addig, amíg működik.

+ Miért ilyen sok idő a készülék száradása? Megnézem »

Néhány gyártó (például Samsung, Sony, Huawei) ragasztott konstrukciójú készülékeket dob a piacra. Ezekről azt érdemes tudni, hogy a kijelző és a hátlap is egy vékony ragasztó réteggel (2-3 mm) van rögzítve a készülék házához. Bármilyen javítás a kijelző, vagy a hátlap eltávolításával kezdődik. Ilyenkor melegítő padon felolvasztjuk a ragasztót, hogy utána finom eszközökkel el tudjuk távolítani a kijelzőt (vagy hátlapot), hogy hozzáférjünk a cserélendő alkatrészhez. Ez a művelet nagyfokú precizitást és sok gyakorlatot igényel egy szerviztechnikustól. A hibás alkatrész cseréje után a kijelzőt vagy a hátlapot vissza kell ragasztani a készülékbe. Ehhez többnyire egy speciális felületkezelőt, gyári ragasztócsíkokat és prést használunk. A ragasztásnak a prés alatt van 2-3 óra száradási ideje, amikor minden gond nélkül ki tudjuk adni a készüléket. Ha ezt az időt nem várjuk meg, nagy valószínűséggel el fog válni a ragasztás, ami további károkat okozhat. Ezen nem érdemes spórolni.

+ Hol talállak meg titeket helyileg? Megnézem »

Szervizeink elérhetőségét ide kattintva nézheted meg. Ha távol laksz tőlünk, akkor sincs gond, vedd igénybe nyugodtan szerviz futár szolgáltatásunkat ide kattintva.

+ Nyitvatartási időn belül bármikor mehetek? Megnézem »

Szervizeink nyitvatartási idejét itt tudod megtekinteni. Ebben az időszakban bármikor bejöhetsz hozzánk, pár percen belül biztosan sorra kerülsz, nem kell sokat várni a kiszolgálásra. A legjobb az lenne, ha időpontot foglalnál, mert akkor garantáltan veled fognak kollégáink foglalkozni. Próbálj minden esetben úgy időzíteni, hogy ne zárás előtt 10 perccel érkezz, mert akkor valószínűleg már csak következő nap fogunk tudni nekiállni a készülék javításának. Ha zárás előtt legkésőbb 1 órával megérkezel, akkor nagy esély van rá, hogy még zárásig be tudjuk vállalni a készüléket úgy, hogy még akkor el is tudod vinni. Természetesen a javítási időt mindig a helyszínen tudjuk pontosan megállapítani. A javítási idő minden esetben függ a meghibásodás jellegétől és a szerviz terheltségétől.

+ Holnapra miért nem tudok időpontot foglalni? Megnézem »

Minden időpontfoglalás beérkezésekor ellenőrizzük az aktuális raktárkészletet, hogy ne fordulhasson elő olyan eset, hogy feleslegesen jön be szervizünkbe az ügyfél. Több szervizponton is dolgozunk, és napi szinten hozunk-viszünk alkatrészeket a szervizpontok között. Az időpontfoglalást csak akkor igazoljuk vissza, ha a javításhoz szükséges alkatrészt a foglalás helyén és idejében 100%-ra biztosítani tudjuk. Ehhez szükségünk van általában 1 munkanapra. Ez az oka annak, hogy 24 órán belül nem fogadunk el időpontfoglalást. Ettől függetlenül, ha korábban szeretnél jönni, akkor hívj fel minket telefonon (+36 30 630-22-77), vagy írj nekünk, mert nem kizárt, hogy előbb is tuduk fogadni.

+ Miért csak a beszerelt alkatrészekre van garancia? Megnézem »

Garanciát értelemszerűen csak arra az alkatrészre tudunk vállalni, amit cserélünk. Ha például kicserélünk az ügyfél kérésére egy akkumulátort, és pár hónap múlva tönkremegy például a beszédhangszóró, akkor azt külön díj ellenében tudjuk cserélni, mert garanciát csak az akkumulátorra tudunk vállalni. A két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz. Olyan helyzetekben, amikor például akkumulátort cserélünk (tegyük fel, hogy 10.000 Ft-ért), azért mert gyorsan merül, és kiderül, hogy még ezután is fennáll ugyanaz a probléma, akkor megvizsgáljuk a készüléket, és ha ezt követően azt állapítjuk meg, hogy például töltésvezérlő IC hibája (tegyük fel, hogy 25.000 Ft az ára) van, akkor az akkumulátor csere árát jóvá szoktuk írni a töltésvezérlő IC csere árából. Tehát 25.000-10.000=15.000 Ft, amit fizetni kell. Ebben az esetben az akkumulátor csere költségét átvállaljuk tőled.

+ Garanciális szervizként működtök? Megnézem »

Nem. A Smart Clinic független minden szolgáltatótól és minden gyártótól. Nem állunk szerződéses kapcsolatban senkivel, kizárólag garancián túli javításokat végzünk ügyfeleink részére. Épp ezért az az érdekünk, hogy a javítást legjobb tudásunk szerint elvégezzük, és nem azon dolgozunk, hogy bújjunk ki a garanciális feltételek alól. Ugyanakkor azt javasoljuk, ha garanciális még a készüléked (és nem ázott, nincs összetörve, mert ezek kizáró okok lesznek), akkor érdemes inkább egy garanciális szervizt felkeresni a problémáddal. Ha ott nem sikerül megoldást kínálni számodra, akkor nyugodtan keress meg minket, és megpróbálunk segíteni.

+ Hétvégén nyitva vagytok? Megnézem »

A mindenkori nyitvatartási időnket itt meg tudod nézni.

+ Az oldalon nem látom a készülékem típusát, azt is tudjátok javítani? Megnézem »

Döntő többségben azokat a készülékeket találod meg honlapunkon, amiknek a javításához rendelkezésünkre áll alkatrész. Ettől függetlenül, ha nem találnád, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk javítani. Nagy külföldi beszállítókkal dolgozunk, sok alkatrészt be tudunk szerezni, így lehet a te készülékedhez valót is. Vedd fel velünk a kapcsolatot, írj nekünk üzenetet ide kattintva, és kollégáink válaszolni fognak rövid időn belül.

+ Hozott alkatrészből is elvégzitek a javítást? Megnézem »

Nem szívesen. Nagy raktárkészlettel, bevizsgált alkatrészekkel dolgozunk. Az árlistánkban található árak nagy részben a munkadíjból tevődnek össze. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobb minőségű alkatrésszel rendelkezünk és sokkal olcsóbban is jutunk hozzá, mint amennyiért megrendeled pl. az eBay-ről. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor elvállaljuk hozott alkatrész beépítését, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy az árból levonjuk a mi általunk beszerzett alkatrész árát, és azt számlázzuk ki. Így biztosan rosszabbul jársz anyagilag. Elég gyakran előfordul, hogy a hozott alkatrész nem is működik megfelelően, ilyenkor sajáttal pótoljuk. Ha esetlegesen működne, akkor viszont hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Mi inkább azt javasoljuk, hogy ne rendelj máshonnan drágábban rosszabb minőségű alkatrészt, mint ami nálunk van raktáron. Nem lesz olcsóbb sem, és ha gond lenne vele, akkor nincs kihez fordulni garancia miatt.

+ Megmarad-e a gyári garancia miután szereltétek a készüléket? Megnézem »

Nem. Illetve arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy egy általunk javított készüléket nem javítanak vagy cserélnek később garanciában. Nagyon sok garanciás telefont javítottunk, amiben senki nem veszi észre, hogy belenyúltunk. Nem is emiatt nem akarunk ezért felelősséget vállalni. Ismerjük a garanciális szervizek hozzáállását, és emiatt mi nem szeretnénk koloncot venni a nyakunkba. Ha egy kedves ügyfél kéri, hogy segítsünk, természetesen megtesszük, de mi nem tudunk garanciát vállalni arra, hogy egy garanciális szerviz miért utasít el egy készüléket.

+ Miért kell egyes készülékekre egy napot várni, amíg van ami néhány órán belül kész van? Megnézem »

Mert vannak olyan jellegű meghibásodások, ahol a hibakeresés és annak javítása egy sokkal összetettebb folyamat annál, mint például egy akkumulátor cseréje. Ilyen lehet például a ragasztott készülékek javítása, ahol csak a szétszedés, majd összeragasztás és száradás csak 2-3 óra pluszt jelent. De ilyen lehet pl egy szoftveres meghibásodás is, amikor több GB-nyi adatot kell mentenünk akár órákig, majd a javítás után visszatölteni mindent. Egy ázott készülék javítási ideje, mire minden hibát kizárunk, rossz esetben akár egy hetet is igénybe vehet. Vagy egy készülék, ami nem tölt például. Ilyenkor akkumulátort cserélünk, vagy egy töltőcsatlakozót, majd ezután közvetlenül merülés és töltés teszteket hajtunk végre. Csak ezek a tesztek 1-2 napot vesznek igénybe. Ha továbbra sem tölt, vagy gyorsan merül, akkor nézzük alaplapi szinten tovább. Töltésvezérlő IC, PM IC esetleg. Ezek cseréje csak önmagában 2-3 óra munka mikroszkóp alatt. Majd következik ismét a merülés és töltés teszt. Újabb 1-2 nap. Sok készüléknél azzal kell kezdenünk, hogy visszaállítjuk gyárilag a szoftvert, ami miatt szükség van egy biztonsági mentésre, majd a javítás végén annak visszatöltésére. Napjainkban egy akár 50-60 GB is lehet, vagy még több, ami szintén órákban mérhető. De olyan is előfordulhat, hogy nincs raktáron az adott alkatrész, amire várnunk kell. Egyedi beszerzések esetén lehet ez akár 1 hónap is, de általában 1-2 hét alatt megoldjuk. Ha ezek az esetek összeadódnak, akkor tud igazán elhúzódni a javítás ideje. Összegezve, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél rövidebb legyen az idő, hisz mi is akkor járunk a legjobban, ez közös érdekünk. Feleslegesen mi sem ülünk készülékeken, mert magától nem fog meggyógyulni.

+ Vízálló marad a készülék a javítás után is? Megnézem »

Nem. Mindenesetre érdemes megnézni, hogy milyen szabvány szerinti vízállóságot hirdet a gyártó. Többnyire IP67 minősítést kapnak a készülékek, aminél a az első szám, a 6-os azt jelenti, hogy "Teljes mértékben védett por ellen", a második szám, a 7-es pedig "Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)". Azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy laboratóriumi körülmények között érvényesek ezek a megállapítások. Az életben viszont előfordul, hogy az IP67-es szabvány szerint kialakított készülék épp úgy be tud ázni. Ilyenkor a folyadékjelző indikátorok elszíneződnek, a készülékbe foyladék kerül, a garancia pedig nem lesz érvényes. Az IP68-as minősítésnél a 8-as szám jelentése "Víz alatt folyamatosan használható (a gyártó által meghatározott, 1 és 3 méter közötti mélységben)". Valójában ez az IP68 jelenti a teljes vízállóságot, amire az átlag felhasználó gondol. Ezt a szabványt azonban nem lehet használni, mert akkor például hogy szólna egy beszédhangszóró? Sehogy. Épp úgy lehetne használni, mint a víz alatti telefonálásnál. Ezeket a szabványokat laboratóriumi körülmények között mérik, ezért szervizelés után ez az IP minősítés nem állhat fent a továbbiakban. Persze legyen inkább egy nem IP67-es jó telefonunk, mint egy rossz IP67-es.

+ Alaplapi javításoknál kevesebb a garancia? Megnézem »

Igen. Ilyen javításokra 1 hónap garanciát vállalunk. Ennek oka, hogy ez egy olyan mértékű beavatkozás a készülékbe, ami a későbbiekben okozhat további problémát is. Alapvetően alaplapi javítást például egy garanciális szerviz nem is vállal (nem is tud). Ennek ellenére nagyon sok esetben javíthatóak ezek a problémák, de az idő előrehaladtával, minél idősebb egy készülék, és minél többször van javítva, annál nagyobb az esély rá, hogy újra elromlik. Akár csak egy öreg személyautónál.

+ Nem várnám meg a száradási időt, inkább elvinném korábban. Gond-e? Megnézem »

Annyiban gond, hogy 90% bizonyossággal mondhatjuk, hogy el fog válni a ragasztás. És újra vissza kell jönni újraragasztani. Amivel nem hogy időt nem fogsz tudni spórolni, de ismét fizetned kell majd munkadíjat, mert ilyen esetben garanciát sem tudunk rá vállalni. Nem beszélve arról, hogy az elváló kijelző vagy hátlap mellett keletkező résen szennyeződés kerülhet a készülékbe, ami zárlatot okozhat, vagy foltos lesz a kijelző háttérfénye, ami csak kijelző cserével orvosolható. Ezek mind plusz költségek és újabb idő a szervizben. Ezért is nem ajánljuk azt, hogy idő előtt elvidd a készüléket. De saját felelősségre természetesen kiadjuk.

+ Mit jelent az alkatrészeknél az a jelölés, hogy A++, A+, A, B? Megnézem »

Ezek a jelölések az alkatrész minőségére utalnak. Részletes információkért kattints ide.

Smart Blog

Ezeket a funkciókat várjuk 2019-ben az okostelefonoktól
2018. július 31. 15:46:32 U Niki

Ezeket a funkciókat várjuk 2019-ben az okostelefonoktól

Bár még bőven benne vagyunk az évben, az idei zászlóshajókról már annyi információt kaptunk, hogy nem tartogathatnak nekünk túl sok meglepetést. Sokkal izgalmasabb ezért egy picit belesni a jövőbe és találgatni, vajon milyen funkciókkal bővülhetnek az okostelefonok – pontosabban mi felhasználók mit szeretnénk látni.

Elolvasom
Ilyen a 2021-es MacBook Pro
2021. október 25. 10:00:00 U Laci

Ilyen a 2021-es MacBook Pro

Hosszú várakozás után az Apple végre bemutatta a MacBook Pro 2021-es modelljeit, melyek két különböző méretben és különböző erősségű – de mindkét esetben kiemelkedő – processzorral kerülnek a boltok polcaira.

Elolvasom
Maszkkal is működik a Face ID? (Így oldd fel maszkban az iPhone-od)
2021. február 03. 10:24:47 U Szabi

Maszkkal is működik a Face ID? (Így oldd fel maszkban az iPhone-od)

Már tavaly is olvashattuk, hogy az Apple dolgozik egy olyan megoldáson, amellyel a Face ID maszkviselés közben is feloldható. A jó hír az, hogy megérkezett a megoldás. A rossz hír, hogy nem annyira egyszerű a dolog, mint azt elsőre sokan gondolták.

Elolvasom