Az Xperia Z3 Compact egy lenyűgöző csúcskategóriás okostelefon, mely tökéletesen összeegyeztethető a felhasználók azon igényével, hogy kisebb kijelzőmérettel ellátott készüléket birtokoljanak, mindezt az applikációkat és funkciókat érintő kompromisszumok nélkül. A Sony védjegyévé vált dizájn, erőteljes kamera és napjaink legjobb feldolgozó szettje kulcsszerepet játszanak a Z3 esetében. Mégis mi baj történhet?
Ahogy manapság a piac legtöbb okostelefonjának esetében, itt is felmerülhet néhány probléma. A következőekben végigjárjuk ezeket a dolgokat és megpróbálunk megoldási alternatívákat kínálni rájuk. Ha esetleg Huawei P9 készülékkel rendelkezel, tehát jobban érdekelnek annak problémái, akkor talán hasznos számodra a 7 leggyakoribb meghibásodást boncolgató cikk P9-re szabva.
Probléma #1 – A felépítés minőségével kapcsolatban felmerülő kérdések
A készülék felhasználói panaszkodtak amiatt, hogy az első és hátsó üveg megrepedt, illetve a vízállónak ígért összetétel átengedi a nedvességet, a lebenyek pedig nem zárnak rendesen.
Megoldási javaslatok:
- Használj kijelzővédő fóliát, védd ezzel is a készüléked.
- Használj tokot telefonodra, mely az előlapját és hátlapját is védi.
Probléma #2 – Rossz hangminőség és alacsony hangerő
A mai készülékeknek viszonylag fontos részét képezi a hangzás élménye, így ez meglehetősen problémás lehet a felhasználók relatíve nagy csoportja számára.
Megoldási javaslat:
- Próbáld megjavítani készüléked hardver keretrendszerét a PC Companion segítségével.
- Használd a Google Play Music applikációt, hogy hozzáigazítsd a keverőt az általad igényelt hangzáshoz. A alapkonfiguráció elég gyengére sikerült, így magasabbra kell majd venned a frekvenciát, hogy a kívánt hangzást elérd.
Probléma #3 – A Wi-Fi csatlakozás folyamán felmerülő problémák
Nemes egyszerűséggel problémás felcsatlakozni különböző hálózatokra.
Megoldási javaslatok:
- Először is győződj meg róla, hogy nem fut-e a készülék energiatakarékos üzemmódban. Erről A Beállításokon belül az Akkumulátorhasználat menüpont alatt található.
- A Wi-Fi beállításoknál pedig érdemes csekkolni, hogy alvó üzemmódban is aktív-e a Wi-Fi.
- Továbbá érdemes ellenőrizni a szoftver verzióját és letölteni a legújabbat, amennyiben lehetséges. Beállítások > A telefonról > Szoftver frissítések > Rendszerfrissítés.
- Ellenőrizd újra, hogy a hálózat paraméterei megfelelőek-e.
- Keresd meg a Wi-Fi MAC címét és ellenőrizd, hogy felismerhető-e a routered számára. A telefonról > Státusz >Wi-fi MAC cím
Probléma #4 – Pixelhibák a képernyőn
Bár ez a probléma csak kevés felhasználót érint, mégis fontos lehet beszélni róla. A készülék pixelhibássá válik első bekapcsolásnál vagy rövid használatot követően.
Megoldási javaslatok:
- Próbáld a kijelző fényerejét fokozni, hogy újra működésbe hozd a halottnak tűnő pixeleket.
- Indítsd újra a készüléket, hiszen könnyen lehet, hogy a probléma nem hardveres.
- Állítsd vissza készüléked a gyári beállításaira.
- Használd a Dead Pixel Detect nevezetű applikációt, hogy megoldd a problémád.
- Ha nem történik változás, várunk szervizünkben egy kijelző cserére.
Probléma #5 – Az akkumulátor élettartama túlságosan rövid
Nagyon sokan úgy érzik, hogy az akkumulátor még okostelefonhoz mérten is túlságosan gyorsan merül.
Megoldási javaslatok:
- Győződj meg róla, hogy a mobil adatforgalom, Wi-Fi, Bluetooth és az NFC ki vannak kapcsolva, amikor nincsenek használatban.
- Használj alkalmazásokat, melyek rávezetnek, hogy mely alkalmazások élik fel az akkumulátor erejét.
- Vedd halkabbra a készülék hangerejét és/vagy kapcsold ki a rezgést.
- Csökkentsd a kijelző fényerejét.
- Beállítások menüponton belül keresd meg az Akkumulátorhasználat opciót és kapcsold be az energiatakarékos üzemmódot.
- Kerüld a játékok és a kamera használatát, amikor alacsony a telefon töltöttsége.
- Bizonyosodj meg róla, hogy készüléked szoftvere a lehető legfrissebb – a fentebb látható módon.
- Ha ezek sem oldják meg az akkumulátorod problémáját, szervizünkben lehetőséged van akkumulátor cserét igényelni.
Probléma #6 – Különböző felületek közötti lapozással kapcsolatos problémák
A Swipe funkció – mely minden érintés alapú rendszer esszenciája – nem működik megfelelően esetenként. Többen panaszt tettek azzal kapcsolatban, hogy a készülék menüjében és bizonyos applikációkban sem működik megfelelően a funkció.
Megoldási javaslatok:
- Győződj meg róla, hogy a kisegítő lehetőségek között nincs bekapcsolva a Kesztyű üzemmód, mely ahelyett, hogy érzékenyebbé tenné a készüléked, pont a fordítottjára jó.
- Kapcsold be a duplaérintést az ébresztéshez és lezáráshoz.
- Megér egy próbát, hogy megválj a készüléket védő fóliától – hiszen bizonyos rossz minőségű védőfóliák eredményezhetnek ilyen eredményt. Ha ilyen problémád merül fel, akkor látogass el hozzánk, ahol a legjobb minőségű védőfóliák közül válogathatsz.
- Győződj meg róla, hogy teljesen száraz-e a telefon. Töltsd le és használd a Nova launcher nevű applikációt.
- Az energiatakarékos üzemmód esetében válaszd ki a hosszabban tartó használatot, mely lelassítja a processzort ezzel halvány reményt adván a probléma megoldására.
- Tartsd a lépést a frissítésekkel.
Probléma #7 – Túlságosan érzékeny érintőképernyő
Néhány felhasználó esetében felmerült a probléma, hogy túlságosan érzékeny a kijelző, mely gyors görgetés közben meglehetősen nagy kellemetlenséget okoz.
Lehetséges megoldások:
- Győződj meg róla, hogy a Kesztyű üzemmód be van-e kapcsolva.
- Válaszd ki a Tervezői beállításokat és állítsd be az érintések láthatóságát. Tesztelj, majd kapcsold ki a funkciót. Ezzel talán jobb betekintést nyersz a képernyő működésébe, mely segíthet eldönteni, ha eddig rosszul csináltál valamit, vagy valóban egy szerviz segítségére van szükséged.
Probléma #8 – A gyorstárcsázás nem működik
Szintén viszonylag széles réteget érintő probléma, hogy nehézségeket okoz a gyorstárcsázás beállítása. Valóban sokan élnek ezzel a lehetőséggel, akár az utcán, étkezés közben vagy csak a kényelem kedvéért.
Lehetséges megoldások:
- Ments le minden fontos adatot, majd állítsd vissza készüléked a gyári beállításokra.
- Próbálj ki más tárcsázásra specifikált alkalmazást a Play Store-ból.
További hasznos trükkök a készülék kezeléséhez
Kényszerített újraindítás:
- Tartsd lenyomva a Bekapcsoló gombot.
- Amikor megjelenik egy menü, akkor válaszd az újraindítást.
- Okézd le.
- A készülék innentől elvégzi dolgát.
Kényszerített leállítás:
- Válaszd le a nano SIM kártyát.
- Használd egy toll hegyét, hogy megnyomd a kikapcsolás gombot és tartsd is lenyomva.
- Várd meg, amíg a készülék rezdül, majd engedd fel a gombot.
Gyári beállítások visszaállítása:
- Ments le minden adatot, mely fontos számodra és a gyári beállítások valószínűleg törölni fogják.
- Kattintsd ki a megfelelő gombot a menüben – 3 pont 2 vonala.
- Beállítások > Biztonsági mentés és visszaállítás > Gyári beállítások visszaállítása.
- Telefon visszaállításához be kell ütni a PIN kódot is.
Azok, amelyeket fentebb láthattál a leggyakoribb Z3 Compact készülékeket érintő problémák voltak. Reméljük, hogy ha volt problémád hasonló típusú készülékeddel, akkor annak megoldására rátaláltál a cikkben.
/Forrás: androidauthority.com/