A 8 leggyakoribb Z3 Compact meghibásodás és probléma

2022.06.30 0 hozzászólás 7070 olvasás
A 8 leggyakoribb Z3 Compact meghibásodás és probléma

Az Xperia Z3 Compact egy lenyűgöző csúcskategóriás okostelefon, mely tökéletesen összeegyeztethető a felhasználók azon igényével, hogy kisebb kijelzőmérettel ellátott készüléket birtokoljanak, mindezt az applikációkat és funkciókat érintő kompromisszumok nélkül. A Sony védjegyévé vált dizájn, erőteljes kamera és napjaink legjobb feldolgozó szettje kulcsszerepet játszanak a Z3 esetében. Mégis mi baj történhet?

Ahogy manapság a piac legtöbb okostelefonjának esetében, itt is felmerülhet néhány probléma. A következőekben végigjárjuk ezeket a dolgokat és megpróbálunk megoldási alternatívákat kínálni rájuk. Ha esetleg Huawei P9 készülékkel rendelkezel, tehát jobban érdekelnek annak problémái, akkor talán hasznos számodra a 7 leggyakoribb meghibásodást boncolgató cikk P9-re szabva.

Probléma #1 – A felépítés minőségével kapcsolatban felmerülő kérdések

ssssssss

A készülék felhasználói panaszkodtak amiatt, hogy az első és hátsó üveg megrepedt, illetve a vízállónak ígért összetétel átengedi a nedvességet, a lebenyek pedig nem zárnak rendesen.

Megoldási javaslatok:

Probléma #2 – Rossz hangminőség és alacsony hangerő

2

A mai készülékeknek viszonylag fontos részét képezi a hangzás élménye, így ez meglehetősen problémás lehet a felhasználók relatíve nagy csoportja számára.

Megoldási javaslat:

  • Próbáld megjavítani készüléked hardver keretrendszerét a PC Companion segítségével.
  • Használd a Google Play Music applikációt, hogy hozzáigazítsd a keverőt az általad igényelt hangzáshoz. A alapkonfiguráció elég gyengére sikerült, így magasabbra kell majd venned a frekvenciát, hogy a kívánt hangzást elérd.

Probléma #3 – A Wi-Fi csatlakozás folyamán felmerülő problémák

3

Nemes egyszerűséggel problémás felcsatlakozni különböző hálózatokra.

Megoldási javaslatok:

  • Először is győződj meg róla, hogy nem fut-e a készülék energiatakarékos üzemmódban. Erről A Beállításokon belül az Akkumulátorhasználat menüpont alatt található.
  • A Wi-Fi beállításoknál pedig érdemes csekkolni, hogy alvó üzemmódban is aktív-e a Wi-Fi.
  • Továbbá érdemes ellenőrizni a szoftver verzióját és letölteni a legújabbat, amennyiben lehetséges. Beállítások > A telefonról > Szoftver frissítések > Rendszerfrissítés.
  • Ellenőrizd újra, hogy a hálózat paraméterei megfelelőek-e.
  • Keresd meg a Wi-Fi MAC címét és ellenőrizd, hogy felismerhető-e a routered számára. A telefonról > Státusz >Wi-fi MAC cím

Probléma #4 – Pixelhibák a képernyőn

4

Bár ez a probléma csak kevés felhasználót érint, mégis fontos lehet beszélni róla. A készülék pixelhibássá válik első bekapcsolásnál vagy rövid használatot követően.

Megoldási javaslatok:

  • Próbáld a kijelző fényerejét fokozni, hogy újra működésbe hozd a halottnak tűnő pixeleket.
  • Indítsd újra a készüléket, hiszen könnyen lehet, hogy a probléma nem hardveres.
  • Állítsd vissza készüléked a gyári beállításaira.
  • Használd a Dead Pixel Detect nevezetű applikációt, hogy megoldd a problémád.
  • Ha nem történik változás, várunk szervizünkben egy kijelző cserére.

Probléma #5 – Az akkumulátor élettartama túlságosan rövid

5

Nagyon sokan úgy érzik, hogy az akkumulátor még okostelefonhoz mérten is túlságosan gyorsan merül.

Megoldási javaslatok:

  • Győződj meg róla, hogy a mobil adatforgalom, Wi-Fi, Bluetooth és az NFC ki vannak kapcsolva, amikor nincsenek használatban.
  • Használj alkalmazásokat, melyek rávezetnek, hogy mely alkalmazások élik fel az akkumulátor erejét.
  • Vedd halkabbra a készülék hangerejét és/vagy kapcsold ki a rezgést.
  • Csökkentsd a kijelző fényerejét.
  • Beállítások menüponton belül keresd meg az Akkumulátorhasználat opciót és kapcsold be az energiatakarékos üzemmódot.
  • Kerüld a játékok és a kamera használatát, amikor alacsony a telefon töltöttsége.
  • Bizonyosodj meg róla, hogy készüléked szoftvere a lehető legfrissebb – a fentebb látható módon.
  • Ha ezek sem oldják meg az akkumulátorod problémáját, szervizünkben lehetőséged van akkumulátor cserét igényelni.

Probléma #6 – Különböző felületek közötti lapozással kapcsolatos problémák

6

A Swipe funkció – mely minden érintés alapú rendszer esszenciája – nem működik megfelelően esetenként. Többen panaszt tettek azzal kapcsolatban, hogy a készülék menüjében és bizonyos applikációkban sem működik megfelelően a funkció.

Megoldási javaslatok:

  • Győződj meg róla, hogy a kisegítő lehetőségek között nincs bekapcsolva a Kesztyű üzemmód, mely ahelyett, hogy érzékenyebbé tenné a készüléked, pont a fordítottjára jó.
  • Kapcsold be a duplaérintést az ébresztéshez és lezáráshoz.
  • Megér egy próbát, hogy megválj a készüléket védő fóliától – hiszen bizonyos rossz minőségű védőfóliák eredményezhetnek ilyen eredményt. Ha ilyen problémád merül fel, akkor látogass el hozzánk, ahol a legjobb minőségű védőfóliák közül válogathatsz.
  • Győződj meg róla, hogy teljesen száraz-e a telefon. Töltsd le és használd a Nova launcher nevű applikációt.
  • Az energiatakarékos üzemmód esetében válaszd ki a hosszabban tartó használatot, mely lelassítja a processzort ezzel halvány reményt adván a probléma megoldására.
  • Tartsd a lépést a frissítésekkel.

Probléma #7 – Túlságosan érzékeny érintőképernyő

7

Néhány felhasználó esetében felmerült a probléma, hogy túlságosan érzékeny a kijelző, mely gyors görgetés közben meglehetősen nagy kellemetlenséget okoz.

Lehetséges megoldások:

  • Győződj meg róla, hogy a Kesztyű üzemmód be van-e kapcsolva.
  • Válaszd ki a Tervezői beállításokat és állítsd be az érintések láthatóságát. Tesztelj, majd kapcsold ki a funkciót. Ezzel talán jobb betekintést nyersz a képernyő működésébe, mely segíthet eldönteni, ha eddig rosszul csináltál valamit, vagy valóban egy szerviz segítségére van szükséged.

Probléma #8 – A gyorstárcsázás nem működik

8

Szintén viszonylag széles réteget érintő probléma, hogy nehézségeket okoz a gyorstárcsázás beállítása. Valóban sokan élnek ezzel a lehetőséggel, akár az utcán, étkezés közben vagy csak a kényelem kedvéért.

Lehetséges megoldások:

  • Ments le minden fontos adatot, majd állítsd vissza készüléked a gyári beállításokra.
  • Próbálj ki más tárcsázásra specifikált alkalmazást a Play Store-ból.

További hasznos trükkök a készülék kezeléséhez

Kényszerített újraindítás:

  1. Tartsd lenyomva a Bekapcsoló gombot.
  2. Amikor megjelenik egy menü, akkor válaszd az újraindítást.
  3. Okézd le.
  4. A készülék innentől elvégzi dolgát.

Kényszerített leállítás:

  1. Válaszd le a nano SIM kártyát.
  2. Használd egy toll hegyét, hogy megnyomd a kikapcsolás gombot és tartsd is lenyomva.
  3. Várd meg, amíg a készülék rezdül, majd engedd fel a gombot.

Gyári beállítások visszaállítása:

  1. Ments le minden adatot, mely fontos számodra és a gyári beállítások valószínűleg törölni fogják.
  2. Kattintsd ki a megfelelő gombot a menüben – 3 pont 2 vonala.
  3. Beállítások > Biztonsági mentés és visszaállítás > Gyári beállítások visszaállítása.
  4. Telefon visszaállításához be kell ütni a PIN kódot is.

Azok, amelyeket fentebb láthattál a leggyakoribb Z3 Compact készülékeket érintő problémák voltak. Reméljük, hogy ha volt problémád hasonló típusú készülékeddel, akkor annak megoldására rátaláltál a cikkben.

/Forrás: androidauthority.com/

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.