Az Apple fényérzékelő szenzor problémája csak egy teszt volt? – Vélemény

Az Apple fényérzékelő szenzor problémája csak egy teszt volt? – Vélemény

Néhány hete az Apple komoly fejtörést okozott nekünk és még sok más, nem hivatalos iPhone szerviznek azzal, hogy az iPhone 8 készülékek, illetve az iPhone X képernyő cseréje után leállt a telefon fényérzékelő szenzora. Ezt a kellemetlenséget a most kiadott legújabb frissítés (iOS 11.3.1.) orvosolta, de kérdés, hogy várhatunk-e még hasonló problémákat vagy az Apple ezt egyfajta tesztnek szánta.

Sötét idők jártak

A helyzetre a frissítés előtt kifejezetten nehéz volt megoldást találni, mert azon kívül, hogy egy hivatalos iPhone szervizben történt meg a csere, csak a korábbi szoftver használata (11.2.6) segített. Ez utóbbi viszont április 6-tól nem elérhető, így csak az Apple (jóval drágább) szervizei maradtak annak, aki egy működő fényérzékelő szenzorra vágyott.

 

 Ha kíváncsi vagy, milyen kihívások elé állított minket az iPhone X képernyő cseréje, ebből a cikkünkből megtudhatod.

És az Apple elhozta nekünk a fényt

Ahogy már említettük, a legújabb szoftvernél az Apple megszüntette ezt a hibát, a mi szervizeseink napjait is megkönnyítve. A frissítésnek köszönhetően a fényérzékelő szenzor a képernyő csere után is tökéletesen működik, az iPhone 8, 8 Plus és iPhone X tulajdonosok nagy örömére. Ez nekik igazán jó hír, hiszen nem csak kedvezőbb áron javíttathatják készüléküket, de sokkal kevesebb időt is kell eltölteniük a mobiljuk nélkül.

iphone_x_kepernyo

 

Összetört az iPhone X kijelződ? Szervizünkben akár egy kávé mellett is megvárhatod a cserét, kollégáink fél óra alatt elvégzik a javítást.

Jöhetnek még hasonló meglepetések?

Mivel a szenzor hibát ilyen könnyen helyre tudta hozni az Apple, felmerült bennünk a kérdés, vajon szándékos volt-e ez a gyártó részéről. Az egyértelmű, hogy a hivatalos szervizek forgalmát lehet ilyen módszerrel növelni, de ez biztosan nem váltaná ki az iPhone használók tetszését.

Azt tartom inkább elképzelhetőnek, hogy szerették volna felmérni, milyen arányban választják az iPhone 8 modellek tulajdonosai más szervizek szolgáltatását a sajátjuk helyett. Ezt a lépést sem tartom feltétlenül etikusnak a részükről, de ez még elnézhetőbb lenne (persze nem szervizes szemmel).

iphoneok

Amiben leginkább hiszek, hogy ez csak egy baki volt az Apple részéről, amit viszonylag hamar képesek voltak kiiktatni. Ahogy eddig voltak, úgy a jövőben is lehetnek hasonló hibák a gyártónál, amik még minket is kihívás elé állítanak. Ami biztos, hogy szervizeinkhez bármikor fordulhatsz, ha a telefonod javításra szorul.

Apple iphone 8 iphone hírek iPhone X iphone 8 plus
Megosztás: