Kedves Ügyfeleink! Szervizünk 2024.12.20. és 2025.01.02. között zárva tart! Nyitás: 2025.01.03-án. (X)
A napokban több Galaxy S7 Edge készülék is érkezett hozzánk és mind ugyanazzal a frusztráló problémával rendelkezett – egy függőleges, pink csík éktelenkedett a képernyő jobb oldalán. Egyáltalán nem véletlen egybeesésről van szó, rengetegen tapasztalták ezt a hibát a modellen. De mi is ez pontosan, hogyan alakul ki és mit tehetsz ellene? Ebből a cikkből mindenre választ kapsz!
Mivel már a sokadik ügyfelünknek kellett komoly együttérzés mellett elmagyaráznunk, hogyan is alakul ki ez a leginkább a szemet bántó hiba, úgy gondoltam érdemes egy teljes cikket szentelni arra, hogy körbejárjam a témát – és így előtted is kitisztítom a képet.
Ehhez pedig összeszedtem azokat az alapvető kérdéseket, amik szerintem minden S7 Edge tulajdonos fejében megfordulnak, ha ebbe a frusztráló helyzetbe kerül. Lássuk tehát, mivel állunk szemben:
Honnan tudom, hogy a telefonom hibás?
Előzetesen sehogy. Vizsgálhatod bármilyen részletesen a készüléket már akkor, amikor kiveszed a dobozából vagy mielőtt megvennéd azt, de sajnos nem lesz eredménye. Egyedül akkor fogod tudni, hogy a te telefonod is csíkozódik, amikor már ott éktelenkedik a pink vonal a képernyődön.
Sajnos ezt a hibát nem tudod megelőzni egy jó tokkal, üvegfóliával vagy akármilyen nagy óvatossággal, csakis akkor tudsz tenni valamit ellene, ha már beütött a baj. És túl sok választásod még ekkor sem lesz, de erről majd később.
Miattam alakul ki a hiba?
Még véletlenül sem. Bár a Samsung úgymond kivizsgálta az ügyet és állítása szerint a bosszantó csík csak leejtés vagy más fizikai behatás következtében jelenik meg, ez nincs így. Számos fórumon jelezték Galaxy S7 Edge tulajdonosok, hogy a telefonjuk törés közelébe sem jutott, egyszerűen csak derült égből pink vonal és nem tettek érte semmit.
Való igaz, hogy egy fizikai sérülés következményeként is csíkozódhat a Galaxy S7 Edge és más modell kijelzője is, de a két eset közt az a különbség, hogy a külső behatás miatt hibás képernyőn megjelenő vonalat még elhalványítani sem tudod, nemhogy eltűntetni – ott fog nézni rád minden körülmények között.
De akkor mégis mitől jelenik meg a csík?
A frusztráló helyzet hátterében az AMOLED kijelző áll, pontosabban annak a szalagkábele, ami bizonyos idő után elfárad, emiatt pedig kontaktos lesz és ennek sajnos a te idegrendszered látja kárát. A szerencsétlenül felépített konstrukció tehát az oka annak, hogy ezt a pink vonalat kell minden nap meglátnod, amikor feloldod a képernyőzárat.
Így tehát, ha szervizhez fordulsz Galaxy S7 Edge kijelző cserére (mert például az valóban összetört) és az új alkatrész produkálja ezt a hibát, ne gondold feltétlenül, hogy a szerelő rontott el valamit. Valószínűleg nem szerviz hibáról van szó, előfordulhat, hogy a beszerelt kijelzőn néhány hét vagy hónap múlva megjelenik a pink csík annak ellenére is, hogy tényleg új alkatrészt kaptál.
Hogyan tudom megszüntetni a problémát?
Kis túlzással sehogy. Ha olvasgatsz a neten, biztosan találsz tanácsokat, amikkel azt állítják, megszűnik a gondod, de ezek tudnod kell, hogy még ha kis ideig működnek is, tartós eredményt nem várhatsz tőlük. Ilyen trükk például, ha nagyjából a Samsung felirat alatt megnyomod picit erősebben a kijelzőt, amitől a pink csík ugyan halványulhat (és néhányaknál el is tűnhet), kis időn belül vissza fog térni.
Szintén ideig-óráig tartó megoldás, ha a tárcsázóképernyőn beütöd a ” *#0*# “ kombinációt, ezután pedig rámész a Piros, Zöld, majd a Kék gombra. Ez újraindítja a pixeleket szín szerint és többszöri ismétlés után sokaknál bevált egy ideig, de hidd el, a gondod ez sem fogja véglegesen megszüntetni.
Az egyetlen megoldás tehát a kijelző cseréje lehet és az ima, hogy ebbe a helyzetbe még egyszer nem fogsz kerülni.
Fizetnem kell a cseréért / kapok garanciát a kijelzőre?
Ennél a kérdésnél vannak jó és rossz hírem is, bár persze minden nézőpont kérdése. Ahogy már említettem, nem szervizes hiba történik, ha a Galaxy S7 Edge kijelző csere után megjelenik a képernyődön ez a bizonyos pink vonal. Éppen ezért, mivel gyári hardveres problémáról van szó, szervizünkben nem tudunk rá garanciát vállalni.
Ugyanakkor azt is tudnod kell, hogy bár érthetően zavaró egy neon csíkot látni minden alkalommal a képernyőn, ez a telefon használatát nem korlátozza a szemedet zavaró szinten túl. Vagyis nyugodtan használhatod így is a készüléket, nem kell attól tartanod, hogy még több bajod lesz miatta.
A hibával természetesen Samsung szervizhez is fordulhatsz, ezt kifejezetten javaslom is – abban az esetben, ha a kijelződ még nem volt cserélve és nem telt le a telefonodra vállalt garancia. A gyártó ebben az esetben plusz költség nélkül javítja az eszközt, de csak abban az esetben, ha semmilyen más sérülést nem talál rajta.
Ellenkező esetben kénytelen leszel a pénztárcádhoz nyúlni, ráadásul a Samsung is csak egyetlen egyszer vállalja a garanciális cserét, akármennyire is önhibádon kívül történik a baj. Mivel pedig már nem egy mai készülékről beszélünk, azt sem várhatjuk, hogy a gyártó komolyabb fejlesztéseket fog tenni azért, hogy az S7 Edge felhasználóknak többé ne okozzon gondot ez az idegesítő hiba.
Ha ezek után is bármilyen kérdés maradt benned a hibával kapcsolatban, bátran írd meg nekem kommentben, nem hagylak kétségek között. :)