Gyakori MacBook problémák és megoldásaik II/II

2022.06.27 0 hozzászólás 1405 olvasás
Gyakori MacBook problémák és megoldásaik II/II

Folytatjuk a legismertebb MacBook problémák feltérképezését és ezúttal sem maradnak ki azok az otthon is elvégezhető trükkök, amikkel megoldást találhatsz a hibára….

Time Machine nem tud biztonsági mentést készíteni - Megoldás: Ellenőrizd a biztonsági mentéseket 

A Time Machine az alapértelmezett biztonsági mentési alkalmazás macOS-en. A törölt fájlok helyreállítása során ez egy hasznos kis program; azonban más lesz a helyzet akkor, ha a Time Machine külső merevlemezéről törlésre kerülnek fájlok, vagy a teljes Time Machine Backup törlődik véletlenül. 

Az is előfordulhat, hogy a Time Machine nem tudja befejezni a biztonsági mentést. Ha ilyen problémával szembesülsz, próbáld meg az alábbi megoldásokat: 

  • Győződj meg róla, hogy a MacBook, a Mac mini vagy az iMac operációs rendszere naprakész, és indítsd újra a számítógépet.
  • Ellenőrizd az AirPort bázisállomást; frissítsd, ha szükséges, és indítsd újra.
  • Ellenőrizd a hálózati kapcsolatot - ha AirPort Time Capsule-t, szervert vagy meghajtót használsz, amely szinkronizálva van az AirPort Extreme bázisállomással, akkor ellenőrizd, hogy a Mac is csatlakozik-e ugyanahhoz a hálózathoz.
  • Ellenőrizd a biztonsági mentést, hogy megfelelő-e.
  • Tartsd lenyomva az Option billentyűt, és kattints a Time Machine menüre, majd válaszd a Biztonsági mentések ellenőrzése lehetőséget.
  • Ha a Time Machine bármilyen hibát észlel a biztonsági mentés során, akkor egy részleteket tartalmazó üzenet jelenik meg. Kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.

 macbook_backup

“Kernelpánik” - Megoldás: Ellenőrizd a perifériákat és az alkalmazásokat 

Amikor a Mac készüléked már az ezredik alkalommal indul újra, és fekete képernyőn mutatja egy üzenetben, hogy újra kell indítani, azt “kernelpániknak” nevezzük. A probléma - ami Windows-on a „kékhalálnak” felel meg - előzetes figyelmeztetés nélkül történik, így a munkádat sem tudod elmenteni ilyenkor. 

A következők okozhatnak kernelpánikot:

  • A Mac-ed nem rendelkezik elegendő RAM-mal vagy memóriaterülettel.
  • Elavult a firmware, a bővítmények vagy az illesztőprogramok.
  • Nem kompatibilisek a perifériák.
  • Megszakadt lemez-jogosultságok, stb. 

A kernelpánik megoldásai:

  • Indítsd újra biztonsági módban a készüléket a tisztítási folyamat futtatásához és tiltsd le a problémát okozó szoftvereket vagy alkalmazásokat.
  • Frissítsd az összes szoftvert és firmware-t.
  • Futtasd a First Aid and Repair programot a Disc Utility segítségével.
  • Frissítsd a memóriaterületet és a RAM-ot.
  • Ellenőrizd a perifériákat. 

Ha semmi sem oldja meg a problémát, akkor az egyetlen lehetőség a meghajtó törlése és a macOS újratelepítése. Figyelem: előtte mindenképp készíts biztonsági másolatot a fontosabb fájlokról. 

 macbook_kernelpanik

macOS teljesítmény problémák - Megoldás: Szoftver visszaállítás 

Letörölheted az összes fájlt és telepíthetsz egy új macOS verziót, vagy újratelepítheted az előző verziót a saját igényeid szerint. Ha el akarod adni a MacBook-odat, vagy lecserélnéd a régi iMac-edet, akkor fontos, hogy gondoskodj a személyes adataid védelméről. Továbbá vannak olyan esetek is, amikor a felhasználók bizonyos kompatibilitási és adatvesztési problémák miatt egy korábbi verzióra állítják vissza a készülék operációs rendszerét. 

Fontos, hogy mindenképp készíts biztonsági másolatot, majd az Apple által előírtak alapján hajtsd végre a szoftver visszaállítást. 

A macOS visszaállítása és újratelepítése hosszadalmas folyamat és rengeteg idődet elveheti. Bízd ránk magad, foglalj hozzánk időpontot és kollégáink minden egyes lépést elvégeznek helyetted!

Alaplapi hibák - Megoldás: Futtass le egy hardver tesztet 

Az Apple Diagnosztika / Apple Hardwere Teszt futtatásához kövesd az alábbi lépéseket:

  • Először húzd ki az összes külső eszközt, kivéve az egeret, a monitort és a billentyűzetet.
  • Indítsd újra a Mac-et, és tartsd lenyomva a "D" gombot.
  • Az Apple Diagnosztika elkezdődik és amikor befejeződött, felsorolja az összes észlelt problémát. 

Fontos: az Apple Hardver Teszt vagy az Apple Diagnostics nem ellenőrzi a macOS-szel kapcsolatos problémákat, külső hardverelemeket és a nem-Apple eszközöket.

Ha nem szeretnél otthon bajlódni a MacBook javításával, szervizeinkben örömmel fogadunk. Szoftveres és hardveres problémákkal egyaránt fordulhatsz hozzánk, és még a jelentős szakmai tapasztalatot igénylő alaplapi javításokat is elvégezzük neked!

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.