„Heten, mint a gonoszok” - A 7 leggyakoribb Xperia Z5-hiba, amit ismerned kell

2022.06.30 0 hozzászólás 15510 olvasás
„Heten, mint a gonoszok” - A 7 leggyakoribb Xperia Z5-hiba, amit ismerned kell

A Sony Xperia Z5-ben a sorozat egy gondosan összerakott modelljét tisztelhetjük, ami olyan specifikációkat tudhat magáénak, mint a 23 megapixeles kamera és a viszonylag jól terhelhető akkumulátor. Azonban ennek a készüléknek is megvannak a maga tipikus hibajelei. Ha egy hibás Xperia Z5-tel lenne dolgod, akkor ez a cikk hiánypótló tippekkel fog ellátni téged a leggyakrabban előforduló problémák kezelésének érdekében!

Érdekel, hogy mi az a probléma, ami az Xperia Z tulajdonosok 80%-át érinti? - Mutasd az Xperia Z széria legsúlyosabb hibáját!

Nem kapcsol be a telefon

Lényegesen idegölő érzéssel telhetnek azok a percek, amelyekben próbálod bekapcsolni a telefonodat, de az üzembelépés helyett hosszú perceken keresztül az elsötétült kijelzőt látod. Sajnos előfordul az ilyen, de szerencsére van néhány javaslatunk a készülékhiba elhárítása érdekében.

A felvázolt probléma esetén megoldás lehet a telefon kényszerített leállítása. Ehhez nem kell mást tenni, mint eltávolítani a SIM-és memóriakártya foglalatának fedelét, majd egy tollheggyel vagy ahhoz hasonló hegyesebb, de nem túl éles tárggyal lenyomva tartani az OFF gombot. Amint ez megvan, a készülék 3. rezzenése után előreláthatólag kioldhatóvá válik a kikapcsoló gomb. Ha túlvagy a procedúrán, próbáld meg ismét bekapcsolni a készüléket!

Ha az előbbi próbálkozásod sikertelennek bizonyul, akkor érdemes megpróbálkozni egy „kétperces újraindítással” is, ami nevéből adódóan annyit foglal magában, hogy az OFF gombot kb. 120 másodpercig lenyomva tartod.

Ez idő alatt hagyj figyelmen kívül minden egyes rezzenést, amit a telefonod kiad, és csakis akkor engedd el a gombot, ha lejárt a két perc. Ezután tedd fel töltőre az Xperiád és amint megpillantod a töltési ikont a kijelzőn, kapcsold be a készüléket.

A hosszabb akkumulátor élettartam titka

Egy alacsony teljesítményű akkuval megáldott okostelefonnal átvészelni a mindennapokat kész rémálom, de szerencsére, rengeteg olyan applikáció áll rendelkezésünkre, amikkel megoldhatóak ezek a problémák!

Az akkumulátoridő növelésének terén a Greenify az egyik legmegbízhatóbb applikáció, amivel eddig találkoztunk, ráadásul ingyenes, tehát mindenképpen érdemes letölteni az alkalmazást. Hatása annyiban rejlik, hogy konkrétan hibernálja a programokat, ezáltal lényegesen csökkenti az Xperia Z5 akkumulátorának terheltségét, amikor éppen nem használod azt.

Érdemes megemlíteni, hogy a Greenify leghatásosabb működése érdekében javasolt a készülék rootolása, de rengeteg hasznos funkció lett a programba építve, ami a nem rootolt telefonok esetében is működik.

xperia-z-preview-07_0

Ha esetleg a Greenify mégsem győzött meg, pánikra semmi ok, hiszen rengeteg olyan alternatív megoldás létezik még, amire érdemes vetned egy pillantást.

A Sony Xperia Z5-ből a legegyszerűbben talán úgy facsarhatsz ki még több energiát, ha aktiválod rajta a STAMINA, azaz kímélő módot. Ez az üzemmód számos olyan kis trükköt vet be, ami hosszabbítani képes a telefonod üzemidejét, pl.: kikapcsolja a Wi-Fit vagy a mobilinternet-kapcsolatot, abban a pillanatban, amikor a készülék kijelzője elsötétedik.

És igen, van még ennél is feljebb! Az Ultra STAMINA mode továbbmegy és a hívás-és üzenetküldés/fogadáshoz hasonló alapműveleteken kívül képes minden program működését korlátozni. Hasznos lépés lehet még emellett csökkenteni a kijelzőnk fényerősségét és kerülni az élőháttérképek használatát, ezek ugyanis elképesztő mennyiségű energiát igényelnek.

Idővel azonban nincs olyan praktika, amely megoldást jelenthetne az akkumulátor folyamatos merülési problémáira, ilyenkor minden esetben az Xperia Z5 akkumulátor csere szükséges. Az okostelefonok energiaegységei ugyanis megközelítőleg 1,5-2 év elteltével elfáradnak és idővel szinte használhatatlanná válnak. Egy-egy ilyen elfáradt akkumulátor sok esetben a telefon egyéb alkatrészeire is veszélyes, hiszen a felpúposodó akksi szétnyomhatja a készüléket.

Nem működik az érintőképernyő

A Sony Xperia Z5 érintőképernyőjének működését olykor befolyásolhatja a gyári képernyővédő fólia, szóval, ha az még fent van a készülékeden, ajánlott eltávolítani a kijelzőről és megnézni, hogy így is fennáll-e még a probléma. A kijelző védelme azonban rendkívül fontos, ezért érdemes egy érintés érzékeny, karcálló Xperia Z5 kijelzővédővel helyettesíteni a problémás gyári darabot. Ezenkívül a Sony megemlítette már azt is, hogy az esetleges nagyfokú hőség is hatással lehet az Xperia Z5 kijelzőjének működésére.

A fentebb már említett kényszerített leállítás is csodákat művelhet a lefagyott vagy nem reagáló készülékekkel. Külön jó pont ebben az esetben az a tény, hogy semmiféle személyes adat vagy beállítás nem fog elveszni a Z5-ről akkor, ha ezzel a trükkel próbálkozol.

Továbbá a Sony telefonjaiba programozott Xperia Diagnostics alkalmazás lehetővé teszi azt is, hogy a készülék maga futasson le egy teljes diagnosztikai tesztet a telefonon. A Z5-ön ezt az applikációt a következő módon tudod elérni: Beállítások > Telefon > Diagnosztika > Teszt. Kövesd az utasításokat, és várd, amíg a probléma megoldódik!

A Sony Xperia Z5-ök újraindítására remek megoldás lehet a PC Companion app alkalmazása is, tehát bátran ajánljuk, hogy minél hamarabb szerezd be az alkalmazást és böngészd át a Javítás menüpontot. A Sony külön felhívja a figyelmünket arra, hogy a külső eszközön (pl. SD memóriakártyán) tárolt adatok nem kerülnek törlésre az applikáció használata során.

Rossz a hangminőség hívás közben

Néhány Sony Xperia Z5 tulajdonos hangminőség-romlást észlelt a készülékén a hanghívások lebonyolítása során, amely problémák sokszor megoldhatók egy egyszerű hangerősség-beállítással.

Mindenesetre mielőtt megpróbálod szabályozni a hangok beállításait, próbálkozz egy szimpla újraindítással, hogy meglásd, az javított-e a hibákon. Továbbá csekkold le, hogy az Xperia csatlakozott-e a hálózathoz, és ellenőrizd, hogy nem takarja-e el véletlenül a kezed vagy éppen a kijelzőre tett védőfólia a mikrofont. 

z5-premium-call

Fontos infó még, hogy hogyan tudod az Xperia Z5-ön a hívás hangját normálra állítani… így tudod: Beállítások > Hívás > Hangszínszabályozó (Equalizer). Itt válaszd ki a Normál beállítást és vizsgáld meg, hogy történt-e változás a hang minőségét illetően.

A Lassított beszéd szolgáltatás is okozhat problémát, ebben az esetben ezt a funkciót a következő módon lehet letiltani: a Beállítások > Hívás menüpontok kiválasztása után húzd a csúszkát balra a ”Ki” opció felé.

Ha még mindig nem oldódott meg a probléma, cseréld ki a SIM-kártyádat egy másikra, és végezz el egy próbahívást. Ha így hibátlanul működik a hang, akkor valószínűleg, a telefonodban lévő SIM sérült, ami ronthat a hívásaid minőségén. Ilyen esetekben új SIM-kártyát a szolgáltatódnál tudsz igényelni.

Folyamatosan lefagy és laggol a telefon

Ha a Z5 állandó jelleggel akad és lefagy, a Csökkentett üzemmód beállítása segíthet a problémádon, hisz megeshet, hogy egy nemrégiben letöltött alkalmazás van negatív hatással a készüléked működésére.

Hogy bekapcsold a biztonsági/csökkentett üzemmódot az Xperia Z5-ön, kapcsold ki a telefonod és tartsd lenyomva az OFF-gombot amíg egy rezzenést nem érzel. Amikor meglátod a Sony és az Xperia logóját, kezdd el lenyomva tartani hangerőcsökkentő-gombot egészen addig, amíg a Safe mode/Csökkentett üzemmód meg nem jelenik a kijelződön.

Ebben az üzemmódban a telefon csak az előre telepített alkalmazásokat és szoftvereket fogja elindítani. Amennyiben azonnali javulást veszel észre a működésben, akkor valószínű, hogy valamelyik letöltött program okozta a kárt. Ha valóban ez a helyzet, törölj valamennyit a frissen letöltött applikációk közül vagy használd a Sony PC Companion szoftverét, hogy néhány fényképet, zenefájlt vagy egyéb adatot áthelyezz számítógéped tárhelyére.

Nem észleli a számítógép a telefont, amikor USB-vel csatlakoztatod

Ha az USB-csatlakozások során úgy látod, hogy a telefonod makacsul ellenkezik, az első dolog, amit ellenőrizned kell, hogy nem sérült-e valamilyen módon maga az USB-kábel. Még a legjelentéktelenebbnek tűnő kis sérülések is el tudják lehetetleníteni a számítógéphez való csatlakozást, tehát ha van rá lehetőséged, próbálj ki egy másik kábelt is.

Emellett érdemes manuálisan ellenőrizni a csatlakozási beállításokat az Xperia Z5 készülékeden, ezt a következő procedúra által tudod megtenni: Beállítások > Xperia-kapcsolat > USB-kapcsolat > USB-eszköz keresése.

usb-mass-storage-android

Erre az igencsak irritáló problémára lehetséges megoldás lehet még a számítógéped újraindítása és az USB-illesztőprogramok frissítése. Az utóbbihoz használd a PC Companion eszközt és keresd meg a legújabb frissítéseket.

Nincs hálózati lefedettség a telefonon

Ha a hálózati lefedettséggel kapcsolatban észlelsz problémát, az első dolgod mindenképp az legyen, hogy átváltod a hálózati beállításodat az Xperiádon (Beállítások > Mobilkapcsolat). Itt koppints a Támogatott hálózati típusra, majd válassz ki egy hálózati módot. Ha kísérletezel egy kicsit ezekkel a beállításokkal, majd újraindítod a készüléked, nagy valószínűséggel ki tudod küszöbölni a hibát.

A következő jelenség elég nyilvánvalónak tűnhet, de sokszor okozhat zavart, ha nem figyelünk rá; győződj meg róla, hogy a Repülőgépes üzemmód ki van-e kapcsolva, hiszen ebben a módban a telefonod nem fog hálózati adatokat (ugyanez igaz a STAMINA/kímélő üzemmódra is, ami bekapcsolt állapotban blokkolja a Wi-Fi és mobiladat-kapcsolatokat).

Ha továbbra is van megválaszolatlan kérdésed a problémát érintően, lépj kapcsolatba a hálózati szolgáltatóddal!

Mint megannyiszor említésre került a fentiek során, a Sony Xperia Z5 hibajelei közül valamennyi megoldható a Sony által kialakított PC Companion eszköz használata által, ezért is ajánljuk a szoftver használatbavételét problémák esetén. Ha azonban a fent olvasottakat figyelembe véve sem oldódtak meg a készülékeden tapasztalt problémák, érdemes felkeresned valamely Sony Xperia okostelefon szervizünket.

sony_xperia_idopont

Értesültél olyan problémáról, amit nem érintettünk a cikkben? Tudod a megoldást? Kérdésed van? Ne tartsd magadban, szólj hozzá és nyújts/kérj segítséget!    

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.