Hogyan ellenőrizd az iPhone-od, iPaded vagy Maced garanciáját?

2022.06.10 0 hozzászólás 2990 olvasás
Hogyan ellenőrizd az iPhone-od, iPaded vagy Maced garanciáját?

Köztudott tény, hogy attól a ponttól, hogy kibontasz egy új Apple terméket az ízlésesen csomagolt, már már ikonikus dobozokból, minden erőddel azon ügyködsz, hogy “csak nehogy történjen vele valami.” Kicsit olyan ez, mint a gyerekvállalás.

Bár jó tudni, hogy az Apple előre gondolkodott, és tisztában van azzal, hogy problémák mindig voltak, és lehetnek is és legalább vállal egy év garanciát minden termékére.

Igen ám, de csak bizonyos feltételek mellett.

Mikor javítható garanciálisan az Apple készülék?

Ha az iPhone-odat, iPadedet, Macedet, Macbook-odat vagy Apple Watch-odat hivatalos Apple szaküzletben vásároltad és az egy éves garancia idő alatt hibásodik meg, akkor gyakran minimális összegért, vagy teljesen ingyen kijavítják azt.

Természetesen csak akkor érvényes a garancia, ha a hiba nem fizikai kárból (leesés, ütés, törés), beázástól vagy a helytelen használatból eredően következett be.

Ilyen esetekben az Apple nem vállalja a készülék garanciális javítását. 

Mit tegyek, ha már nem érvényes az Apple-garancia?

Akkor sincs ok az aggodalomra, ha a korlátozott jótállás lejárt a készülékeden. Ha a hivatalos apple-szervizek nem vállalják a iPhone, iPad vagy Mac javítását, érdemes egy garancián túli szervizbe vinned a készüléked.

Ezekben a szervizekben ugyanis a legtöbb javítást 1-2 órán belül elvégzik. (Tehát a folyamat a legtöbbször még gyorsabb is, mint a hivatalos Apple-szervizekben.) 

Ilyen garancián túli Apple szerviz például a Smart Clinic is.

 MacBook Air, iPad, iPhone és AirPods

(A kép forrása: https://store.storeimages.cdn-apple.com/)

Előfordulhat, hogy a Macbookod billentyűzetén beragad egy gomb, vagy nem működik rendesen az iPaded kijelzője. Ebben az esetben mindenképp jó ötlet elvinni egy Apple szervízhez ha még él a garancia, vagy van AppleCare-d. 

Fontos megemlíteni, hogy az Apple a vásárlástól kezdve egy évig, amíg a garancia él, bizonyítani kell, hogy a szervízre beküldött termék ténylegesen hibás-e. Tehát ha nem találják hibásnak a készüléket, azt is be kell bizonyítania. Ha pedig jogos volt a beküldés, akkor javítania vagy cserélnie kell a készüléket. 

De mindenekellőtt győzödj meg róla, hogy még aktuális-e a garanciád az Apple termékedre.

Hogy tudod ellenőrizni Apple terméked garancia állapotát?

Tekintve, hogy nem tudhatod előre, hogy milyen okból kifolyólag kell majd, ha kell, Apple szervízbe vinned a készülékedet, a garancia ellenőrzésére is több megoldás létezik.

Ha a készüléked használható állapotban van, akkor igen egyszerű a dolgod:

  1. Nyisd meg a Beállításokat
  2. Válaszd ki az Általános menüpontot
  3. Kattints az Info menüpontra 
  4. Görgess le a kijelző aljáig, ahol megtalálod a garanciáról szóló részt

A garancia állapotától függően itt szerepelhet a lejárati dátuma a “Korlátozott jótállásnak” vagy az AppleCare-nek.

Ha már nem garanciális a termék akkor a “Lefedettség lejárt” feliratot fogod látni.Ha valamilyen okból kifolyólag nem emlékszel, hogy mikor vetted vagy kaptad az Apple készülékedet, így nem vagy biztos benne, hogy él-e még a jótállás rajta, akkor nem árt ezt időről-időre megnézni és megjegyezni.

Apple termék garancia ellenőrzése AppleID-val és az interneten keresztül

A garancia státuszát az Apple fiókon keresztül is tudod ellenőrizni.

Az Apple termékeket regisztrálni a felhasználói fiókhoz a vásárlást követően. Így ha épp nem tudod használni az adott eszközt, melyről meg szeretnéd tudni, hogy még garanciális-e, akkor ezt meg tudod tenni egy másik iPhone-on vagy iPaden, ami ugyanazzal az AppleID-vel van bejelentkezve.

  1. Nyisd meg az Apple Support applikációt
  2. Nyisd meg a Termékek menüpontot - itt található a készülékek listája, ami ehhez az AppleID-hez van csatlakoztatva
  3. A Készülékek menüpont alatt válaszd ki a kívánt készüléket
  4. Válaszd ki a Készülék információi opciót

Ez az iPhone, iPad, Mac, HomePod és HomePod Mini, Apple Watch és egyéb hardverek számára elérhető képernyő elmagyarázza az egyes eszközök helyzetét.

Ha korlátozott garancia alatt elérhető a lefedettség, akkor megadja a lefedettséget, a lejárati dátumot, és lehetőséget kínál az AppleCare-re történő frissítésre. Ha az AppleCare egy eszközön van, akkor megmutatja azt is, hogy mit fed le az eszköz, és a lejárati dátumot.

Ha nincs másik olyan Apple készüléked amin rajta van az Apple Support alkalmazása, akkor az Apple garanciális jogosultságot ellenőrző weboldalán is meg tudod nézni a garanciád státuszát. 

Screenshot az Apple garancia ellenőrző weboldaláról

Másold be a sorozatszámot, ezt követően pedig a felület megmutatja, hogy rendelkezik-e érvényes garanciával az eszközöd. Ha a “Javítás és csereszolgáltatás: aktív” üzenettel találkozol, akkor készülékedre érvényes a garanciára a megadott dátumig.

Hogy tudom megnézni az Apple készülékem sorozatszámát?

A fent említett utolsó megoldáshoz nem kötelező megadni az AppleID-hez szükséges információkat, viszont tudnod kell a készüléked sorozatszámát. 

Ezt amúgy sem árt felírni valahova, hogy ha a későbbiekben bármi történne az iPhone-oddal például, akkor kéznél legyen.

iPhone, iPad, iPod touch sorozatszáma

  1. Nyisd meg a Beállítások > Általános > Info menüpontot
  2. A SIM kártya tartón is megtalálod az iPhone IMEI számát, ami jó alternatíva lehet a sorozatszámra
  3. A készülék hátulján található információk között is szerepel a sorozat, illetve IMEI szám

 iPad hátulja a sorozatszám helyével

(A kép forrása: https://cloudfront.net/)

Mac, Macbook sorozatszáma

  1. Kattints az Apple logóra a bal felső sarokban, majd válaszd ki a Készülékről opciót
  2. A gép külsején szintén megtalálható a sorozatszám a hatósági jelölések között

Apple Watch sorozatszáma

  1. Nyisd meg a Watch > Általános > Info menüt az órához hozzárendelt iPhone-on
  2. Nézd meg az Apple Watch hátlapját az érzékelőnél, a sorozatszám megtalálható az Apple Watch Series 1 és újabb modelleken a felső sáv nyílásán belül

Apple TV sorozatszáma

  1. Nyisd meg a Beállítások > Általános > Info menüpontot a tvOS-on

És még valami a garanciáról

Ha garanciális feltételek mentén a készüléked nem javítható, és úgy döntesz, egy nem hivatalos Apple szervizt bízol meg a javítással, mindenképp ellenőrizd, hogy vállalnak-e garanciát a munkájukra.

Ha hozzunk fordulsz, ennek ellenőrzésével sokat nem kell bajlódnod, a Smart Clinic által vállalt garancia részleteiről itt olvashatsz bővebben. 

Valamint a termékekhez fűződő garanciális szabályok is változtak. Erről az alábbi videót érdemes megnézned.

Konkluzió

Ha készülékedre még érvényes a jelen jótállás és úgy látod, hogy valami nem működik vele mindenképp használd ki a garancia nyújtotta szolgáltatásokat mert nem csak pénzt, de időt és az ezzel járó idegeskedést is meg tudod magadnak spórolni.

Az Apple weboldalán találsz egy naprakész összefoglalót, ami hasznos lehet mielőtt elindulsz a szervízbe. 

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.