Kedves Ügyfeleink! 2021.12.01-től nyitvatartásunk megváltozik! Részletek!

x

Hogyan javítassam meg a telefonomat karantén alatt?

2020.12.11 0 hozzászólás 459 olvasás
Hogyan javítassam meg a telefonomat karantén alatt?

Most, hogy a telefonunk még az eddiginél is nagyobb szerepet töltenek be a mindennapokban, ha valami történik vele, akkor talán nem a legjobb döntés besétálni egy szervízbe és megjavíttatni. De mit tudunk tenni ha a karantén alatt eltörik a kijelzőnk, vagy nem úgy funkcionál a készülékünk, mint eddig és szeretnénk megnézetni?

A koronavírus járvány globális terjedése szinte minden országban lezárásokat eredményezett, iskolák, intézmények, szórakozóhelyek és bevásárlóközpontok bezárást okozta. Az emberek többségének élete a feje tetejére állt, az otthonról való munkavégzéstől, a távoktatás menedzseléséig mindent a négy fal között próbálunk elintézni.

Okoseszközeink segítenek minket összekötni a világgal, szinte munkatársunkká váltak, mindemellett segítenek valamiféle normalitást megőrizni a napjainkban. A sok otthon töltött idő is megterhelő tud lenni, így a Youtube nézése, a chatelés és a videójátékoknak köszönhetően egy kicsit talán kikapcsolódhatunk.

De mi történik, ha véletlenül kicsúszik a zsebünkből a telefon vagy észrevesszük, hogy nem úgy működik, ahogy kéne neki?Ezelőtt bementünk volna egy szervízbe és megnézettük volna a készüléket, de a karantén (kötelező vagy önkéntes) alatt nem ajánlott besétálni egy bevásárlóközpontba.

Mit tudunk tenni ha iPhone készüléket szeretnénk megjavíttatni a koronavírus alatt?

Szerencsére több telefonos cég is alkalmazkodott ehhez az új helyzethez, hiszen a vásárlók elégedettségén felül, az egészségük is fontos szempont, nem beszélve a saját dolgozóik egészségéről.

Ha iPhone készülékünk van, és kivételesen nem a kijelzője tört be, hanem szoftver vagy teljesítménybeli problémát vélünk felfedezni, akkor a legésszerűbb megoldás az Apple Támogatás használata.

A képen az Apple-szerviztámogatás menüpontja látható, rajta a választható opciókkal.

(A kép forrása: https://www.imore.com/)

Az Apple Támogatáson keresztül beszélhetünk egy Apple alkalmazottal, aki segítséget tud nyújtani a probléma megoldásában.

Az alkalmazás lehetővé teszi az ügyfélszolgálati képviselőnek, hogy egy diagnosztikai jelentést készítsen a problémás telefonról és végig vezessen bennünket a lehetséges javítási folyamatokon.Így nem kell bepánikolnunk, ha egy Youtube videó alapján próbáljuk menteni a menthetőt, de nem vagyunk benne eléggé magabiztosak.

Ha a készülék sérült, akkor is van megoldás.

Az Apple lehetőséget ad vásárlóinak, hogy postai úton beküldjék a készüléket szervízelésre. Az Apple honlapján a Támogatás fülnél bővebben olvashatunk ennek menetéről.

Ez természetesen időigényes megoldás – akár heteket is várhatunk, amíg elkészül a telefon - így nem árt, ha van egy pót telefonunk, vagy kölcsön tudunk kérni egyet, amíg a szervízelés tart.

Milyen szervizelési lehetőségek vannak Androidos telefon esetén koronavírus idején?

Az Androidnak nincsen egy specifikus hely, ahol az összes telefont meg tudják javítani, így ajánlott felkeresni az adott készülék gyártóját és onnan tájékozódni.

Szoftver probléma esetén legtöbbször egy, az ügyfélszolgálatra intézett hívással megoldhatóak a gondok.

Ha valamilyen okból kifolyólag mégsem tudjuk telefonos segítséggel orvosolni a problémát, akkor érdemes felkeresni egy olyan független szervízt, ami vállalja, hogy házhoz megy a készülékért, is ki is szállítja azt javítás után.

A Smart Clinic szervizfutár egy rajzolt animáción épp javítandó készülékeket szállít a karantén idején.

Ez általában telefonos egyeztetéssel vagy e-mailben rendelhető meg, és Budapest területén 1-2 munkanapon belül, országosan 1 héten belül eljönnek a készülékért, majd azt elszállítják a szervízbe és egy állapotfelmérés után telefonon, vagy e-mailben tájékoztatnak az árajánlatról. Ha megfelelőnek találjuk, akkor pedig javítás után vissza is szállítják a telefont, mi pedig újra élvezhetjük a telefonunk nyújtotta örömöket.

Mindenesetben ajánlott felhívni előtte a szervízt és megbizonyosodni róla, hogy ténylegesen megéri-e beküldeni a telefont, vagy megoldható-e a probléma más módon. Illetve annak is járjunk utána, hogy a kiválasztott független szervíz tényleg megbízható-e.

Milyen egyéb megoldások léteznek?

Ha valamiért éppen nem tudjuk eljuttatni a telefont szervizbe, de sürgősen kell egy új, akkor érdemes elgondolkodni új telefon vásárláson, ha éppen úgyis esedékes volt, akkor ez remek alkalom lehet az elköteleződésre.

De persze lehet, hogy nem kalkuláltuk bele, hogy el fog romlani a telefon és újat kell venni, ilyenkor jó megoldás lehet körbenézni az interneten használt, de jó állapotú készülékek után. Sok esetben remek áron találhatunk magunknak „újat.”

Nem árthat érdeklődni barátoknál, vagy családtagoknál, hátha van valakinél a fiók mélyén egy nem használt, de működőképes telefon részmegoldásként, amíg nem jár le a karantén időszak és tudunk intézkedni a sajátunk javításában.

Természetesen a legfontosabb a saját és mások egészségének megóvása, ezért ha mégis kimerészkedünk, akkor győződjünk meg róla, hogy minden előírást betartunk.

Te jellemezően otthonról dolgozol? Illetve egy esetleges karantén alatt ez megoldható lenne?

Mennyire tudnád nélkülözni a mobiltelefonodat ebben a helyzetben? Kérlek írjátok meg a kommentekben.

Kövess minket az instán

#SMART_CLINIC_HU