Kedves Ügyfeleink! Szervizünk 2024.12.20. és 2025.01.02. között zárva tart! Nyitás: 2025.01.03-án. (X)
Aki MacBookot használ, azon belül is macOS Catalinat futtat, beleütközhet időnként egy roppant zavaró hibajelbe. Jelenleg nincs fix megoldás a problémára, de most körbejárjuk, mi is ez, miért jelentkezik, illetve mit tanácsolunk megoldásként.
Mi is az Accountsd probléma a Catalinán?
Az alapvető gond az Accountsd nevű folyamat nagy CPU-terhelése a Catalinán. Tehát használat alatt, ezt az Activity Monitor-ban nézheted meg, az Accountsd folyamat elképesztően magas CPU-t használ fel, ami pedig nagyon belassítja a Macet. A macOS Catalina 10.15.7 verziójának megjelenése óta pedig ezek a belassulást taglaló panaszok sokkal gyakoribbak, holott a probléma már régebb óta jelen van.
Mit jelent az Accountsd?
Röviden: ez egy keretrendszer, amely segíti a felhasználókat abban, hogy az alkalmazásokon belüli külső fiókok elérése és kezelése bejelentkezési adatok megadása nélkül is működhessen. Ez a keretrendszer hozzáférést biztosít az Accounts adatbázisában tárolt felhasználói fiókokhoz, amelyet a rendszer kezel.
Egy fiókhoz egy adott szolgáltatás tartozik, amely tárolja a bejelentkezési adatokat és ezeket használja a hitelesítéshez. Így tehát a felhasználónak nem kell tárolnia a bejelentkezési adatait, hiszen azt megteszi az Accounts keretrendszer.
Ehelyett, Mac felhasználóként, hozzáférést biztosítasz az adott alkalmazás bejelentkezési adatainak használatához, megkerülve ezzel az állandó felhasználónév-jelszó bepötyögésének időrabló lépéseit. Ha az Accounts adatbázisában nincs fiók egy adott alkalmazáshoz, akkor a rendszer létrehozhat és menthet egy fiókot az alkalmazáson belül.
A magas CPU terhelés a ludas
Tehát az alapvető probléma az, hogy a legutóbbi macOS frissítést követően a fent taglalt folyamat hatalmas mennyiségű CPU-t zabál. Ebből pedig az következik, hogy a gép hangosan pörög és hűt, mivel ez a hiba nagyon megterheli a rendszert: így pedig természetesen a Mac működése sem kielégítő.
Ez pedig egy csomó zavaró problémát szül, és nincs rá egyelőre megfelelő megoldás. Az alábbiakban mégis megpróbáljuk összeszedni, mi segíthet a hibának az orvoslásában.
Kiket érinthet a probléma?
A probléma leginkább az alábbi macOS eszközöket érinti:
- Mac ProMacBook Pro (2013 vége)
- iMac ( 2014 vége)
- iMac 27 (2015 vége)
- Macbook Pro 13 (2017)
- Mac Mini (2018)
- MacBook Pro (2018)
- MACbook Pro 16 (2019)
- MacBook Pro 13 (2020)
Ezek azok az eddig ismert típusok, ahol a probléma felütötte a fejét: természetesen más Mac-ek esetén is megjelenhet a hiba.A probléma lehetséges oka lehet, hogy az Accountsd folyamat szinkronizálni szeretné a számítógépet az iCloud-dal, de ez nem sikerül neki. Pontosabban, az Accountsd ütemező prioritása lehet a hibás, mivel a probléma bekövetkezte után alapvetően lehetetlen a számítógépet bármilyen feladatra használni.
Az érintett felhasználók beszámolói alapján az Accountsd által használt CPU megdöbbentően magas, és 100% feletti értéktől egészen 500% -ig terjed. Nem csoda tehát, hogy mivel ekkora feldolgozási teljesítményt vesz igénybe egyetlen feladat, a gép képtelen lesz bármi mást rendesen elvégezni.
Mi lehet a megoldás?
Egyelőre nincs fix orvosság erre a hibára, de azért akadnak lehetőségek. Azt le kell szögezni, hogy az Accountsd folyamat közvetlen összeköttetésben van az Apple ID-vel, így az Apple azonosító futni fog, hacsak ki nem jelentkezel belőle. Ennek fényében kövesd az alábbi lépéseket.
- Lépj be a Mac Apple menüjébe, és válaszd a Rendszerbeállítások lehetőséget. Ezután kattints az Apple ID elemre, majd keresd meg az Áttekintés elemet az oldalsáv menüjében. Kattints rá, majd válaszd a Bejelentkezés lehetőséget. Indítsd újra a gépet, amint ezzel végeztél. Ne feledd, hogy az Apple ID azonosítóval történő újbóli bejelentkezéssel a probléma újra megjelenik.
- Megpróbálhatod újra letölteni a frissítést, és megnézheted, hogy a megfelelő módon települ-e. Nyisd meg az Apple hivatalos webhelyét, és keresd meg a macOS Catalina 10.15.7 Combo Update letöltési oldalát. Kattints a Letöltés elemre, és kövesd a leírt lépéseket.
- Az SMC visszaállítása Mac-en szintén beválhat a probléma kezelésében. Ehhez először kapcsold ki a számítógépet. Ezt követően tartsd lenyomva 7 másodpercig a következő billentyűkombinációt: Control + Option (a billentyűzet bal oldalán) + Shift (a billentyűzet jobb oldalán). Ezután tartsd lenyomva a bekapcsológombot és az említett billentyűkombinációt további 7 másodpercig. Várj néhány másodpercet, majd kapcsold be újra a Mac-et, és teszteld, hogy a probléma továbbra is fennáll-e.
- Megpróbálhatod felvenni a kapcsolatot az Apple ügyfélszolgálatával is, bár nem biztos, hogy tisztában lesznek a problémával.
Mindenesetre, ha ezek sem működnek, érdemes folyamatosan figyelni a cikkünket, mert amint kiderül a megoldás, frissítjük az anyagot!Te találkoztál ezzel a problémával?