Mit csinálj, ha nem csatlakozik Wi-Fi-hez a telefonod?

2022.06.27 0 hozzászólás 27543 olvasás
Mit csinálj, ha nem csatlakozik Wi-Fi-hez a telefonod?

Hiába kapcsolódik hálózathoz a készüléked, perceken belül ledob róla vagy nem is érzékel semmit a telefonod? Mielőtt az eszköz sérülésére gyanakodnál, fuss végig tippjeinken – meglátod, sokszor néhány mozdulattal megoldható a hiba.

Miért nem csatlakozik Wi-Fi-hez a készülék? 

Sokféle dolog okozhat Wi-Fi kapcsolat problémákat. Néhány egyszerű példa a bekapcsolva maradt repülőgép üzemmód, vagy egyszerűen a routertől való túl nagy távolság. Időnként a jel is rossz minőségű lehet, ami a kapcsolat lassulásához, szakadozásához vezet.  

De akár szoftverhiba, illetve a hálózati eszközök (modem és router) vagy a telefon antennájának a meghibásodása is okozhatja a helyzetet. Mivel sokrétű lehet a hibaforrás, koncentrálj inkább a lehetséges megoldásokra...

Mit csinálj, ha gyenge a Wi-Fi hálózat vagy nem talál jelet a telefon? (Kezdő lépések) 

Kapcsold ki és be a Wi-Fi-t

Jegyezd meg, hogy mindig a legegyszerűbb lépéssel kell kezdeni, mert nem is gondolnád, milyen gyakran szűnik meg vele a probléma. Kapcsold ki a Wi-Fi-t a telefonon, várj egy kicsit aztán üzemeld be újra. Ha ez nem vált be, haladj tovább.

Kapcsold ki a Bluetooth-t

Sokan nem tudják, de a bekapcsolva maradt Bluetooth is lehet az oka annak, hogy az eszköz nem tud csatlakozni a hálózathoz, mivel interferenciát okozhat a Wi-Fi kapcsolatban. Érdemes ezt is elsők közt ellenőrizni.

 iphone_bluetooth

Kapcsold ki a Repülőgép módot

Nem véletlenül említettük a Repülőgép módot, mert ha be van kapcsolva, akkor az eszköz nem csatlakozik a hálózathoz. Amint kikapcsolod, a probléma megoldódik – már ha be volt kapcsolva. De sok esetben akkor is segíthet, ha előzőleg nem volt aktívra állítva a funkció – ilyenkor 30 másodpercre kapcsold be, aztán újra ki. Ezután próbálj rá újra a Wi-Fi hálózatra. 

Indítsd újra a telefonod

Az újraindítás szintén hatékony és pofonegyszerű megoldás lehet, ha a készülék nem tud csatlakozni egyetlen hálózathoz sem, illetve akkor is, ha a Wi-Fi kapcsolat létrejön ugyan, de lassú vagy folyton ledobja a telefont. 

Mit csinálj, ha gyenge a Wi-Fi hálózat vagy nem talál jelet a telefon? (Haladó lépések)  

Indítsd újra a modemet és a routert

Ha az eszköz csak az otthoni Wi-Fi hálózathoz nem tud csatlakozni, célszerű újraindítani a modemet és a routert.

  • Kapcsold ki mindkettőt.
  • Húzd ki őket a konnektorból, majd várj körülbelül 30 másodpercet.
  • Dugd vissza a kábeleket és várj egy-két percet.
  • Kapcsold vissza őket és néhány perc elteltével próbáld meg újra csatlakoztatni a telefonod. 

Tiltsd le az alkalamzások helyhozzáférését 

Vannak alkalmazások, amik helyzetmeghatározással tudnak megfelelően működni vagy pontosabb szolgáltatást nyújtani. Sok felhasználó állítja, hogy ennek a kikapcsolása is megoldotta a problémát. Ha adnál ennek a trükknek is egy esély, akkor a Beállítások > Adatvédelem részen keresheted meg a helymeghatározást. 

telefon_helymeghatarozas

Felejtse el a rendszer a Wi-Fi hálózatot

Még mindig nem tudsz csatlakozni a Wi-Fi-re? Akkor itt az idő, hogy a rendszer elfelejtse a problémás hálózatot. Ehhez a Beállítások Wi-Fi részen kell megkeresned az elfelejteni kívánt elemet – nyomj rá a hálózat nevére vagy az info gombra (készüléktől függően) és látni is fogod az „Elfelejtés” lehetőséget. Ha ez megvan, írd meg újra a jelszót és nézd meg, csatlakozik-e Wi-Fi-re a telefon. 

Frissítsd a szoftvert

Egy szoftverhiba mindenféle problémát okozhat, beleértve a különböző Wi-Fi gondokat is. Ezért győződj meg arról, hogy a legújabb verzió van telepítve a készüléken és ha nem, mielőbb frissíts. 

A végső lépés, ha nem csatlakozik Wi-Fi-re a telefon

Abban az esetben, ha egyetlen tipp sem hozott javulást, a baj valószínűleg komolyabb és bizony a hardverben gyökerezik. Előfordulhat ugyanis, hogy a készülékben található Wi-Fi antenna sérült – ez leginkább erősebb mechanikai behatás, vagyis ütődés következménye – és csak az alkatrész cseréje oldja meg a problémát.

Foglalj hozzánk időpontot és egy alapos bevizsgálással kiderítjük, hol rejtőzik a hibaforrás. Kollégáink két szerviz pontunkban is várják a javításra szoruló telefonokat.

 

(forrás: technobezz.com)

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.