Mit csinálj, ha nem kapcsol be az iPhone?

2022.06.29 0 hozzászólás 61402 olvasás
Mit csinálj, ha nem kapcsol be az iPhone?

Ha a készüléked nem kapcsol be, nem tudhatod a probléma pontos okát. Legtöbben a legrosszabbra gyanakodnak, azonban könnyen előfordulhat, hogy a hiba otthonról is orvosolható. Mielőtt elhoznád szervizünkbe a készüléked, érdemes ezen a négy ponton átfutnod.

Nem hajlandó bekapcsolódni a készüléked? Jó esély van rá, hogy az operációs rendszer alapvetően jól funkcionál(na), viszont szüksége van némi noszogatásra. Van néhány általános lépés, melyek a legtöbb hiba esetében segíthetnek. Így ezeket érdemes lehet követni akkor is, ha nem tudod beazonosítani a probléma pontos forrását.

Megjegyzésként: Ez az útmutató egyéb más hibák kiküszöbölésére is kínál bevált sémákat. Így akkor is ajánlott elvégezned őket, ha bekapcsol a készüléked, de problémás a rendszere.

Ne kapkodj

Nem ritka esetben akár több, mint 10 percre is szüksége lehet egy iOS készüléknek a megfelelő mennyiségű energia begyűjtéséhez. Azaz ne ijedj meg, ha töltőre csatlakoztatás után egyből nem kapcsol be a készüléked, várj legalább egy negyed órát, utána kezdj el gyanakodni.

1vs

Ha bekapcsolt, akkor minden szuper! Mi van akkor, ha nem? Ilyenkor több opció is rendelkezésedre áll. Az egyszerűbb verzió, ha megpróbálod másik áramforrásba csatlakoztatni. Ha így sem töltődik, akkor jöhet az egy fokkal bonyolultabb megoldási kísérlet: próbálj másik adaptert és/vagy lightning kábelt. Ha másik kábellel működik, akkor újat kell beszerezned, amit az online webshopunkon keresztül pár kattintással megtehetsz.

Amennyiben biztos vagy benne, hogy a fentebbiek biztosították az áramellátást, de telefonod továbbra is tiltakozik, akkor már szabad hardverhibára gyanakodni. Ebben az esetben tanácsos a szervizlátogatásunk.

Indítsd újra!

Egy softújraindítás segíthet az operációs rendszer pillanatnyi zavarának helyreállításában. Ehhez tartsd lenyomva 5-15 másodpercig a Home és a bekapcsoló gombokat. Ne légy türelmetlen! Adj neki néhány percet, mielőtt visszakapcsolod.

Újraindítás után próbáld normál üzemmódban használni. Ha akkumulátor problémára gyanakszol, akkor próbáld úgy újraindítani, hogy közben áramforráson tartod.

inditsd ujra

Ha bekapcsol, de szinte azonnal ki is kapcsol és nem hajlandó túllépni a kikapcsoláskor felugró Apple logón 10 perc után sem, akkor valószínűleg vissza kell állítanod gyári beállításokra. Ezt pedig a következőképpen teheted meg:

DFU mód

Dugd rá a számítógépedre, miközben meg van nyitva az iTunes. Ezzel a módszerrel ki tudod majd választani az eszközt és annak visszaállítását is. Persze nem árt, ha készítesz biztonsági mentést beállításaidról, mielőtt ezt a műveletet elvégzed. Ugyanakkor ez csak ajánlott lépés, mely a kényelmedet szolgálja, kihagyása nem lesz hatással a folyamat végkimenetelére.

dfu

Amikor végeztél, az iTunes megkérdezi, hogy szeretnél-e friss biztonsági mentést használni a visszaállításhoz. Ha eldöntötted, akkor a készüléked, számítógéped gyorsasága, valamint a mozgatott adatok mennyisége fogja meghatározni a hátralévő időt.

Emlékeztető: mindig jó, ha legalább havonta van egy friss biztonsági mentésed. Persze az Apple készülékek egyike védjegye a minőség és a megbízhatóság. Ugyanakkor az elővigyázatosság nem árthat.

DFU (Device Firmware Upgrade) módot csak akkor szabad használni a készüléked visszaállításához, ha nehézségekbe ütközöl már a bekapcsolásnál. Mielőtt belépsz ebbe a módba, győződj meg róla, hogy készüléked ki van kapcsolva!

  • Indítsd el számítógépeden az iTunest, majd csatlakoztasd az eszközt.
  • Nyomd le egyszerre a be-/kikapcsoló- és a Home-gombot.
  • Nagyjából 10 másodperc után a be-/kikapcsoló-gombot engedd el, azonban a Home gomb maradjon lenyomva.
  • Ha sikerült, akkor az iTunes feldob egy ablakot, a probléma pedig – remélhetőleg - megoldva.

Próbáld másik asztali gépről visszaállítani

Minden törekvésed ellenére sem sikerült visszaállítani készüléked állapotát? Ne csüggedj! A hiba könnyen lehet a számítógép és az Apple termék kompatibilitásában. Időnként előfordul, hogy egy telepített driver miatt nem jön létre a két operációs rendszer együttműködése. Próbáld meg egy másik számítógépről is, veszíteni nem, azonban nyerni sokat tudsz ezzel.

/Forrás: macworld.co.uk/

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.