Nem jelzi ki a hívószámot a telefon. Mi lehet az oka?

2023.05.03 0 hozzászólás 81092 olvasás
Nem jelzi ki a hívószámot a telefon. Mi lehet az oka?

Vannak kisebb nagyobb bakik, melyek a telefonhasználatnál előfordulhatnak. Ilyen az is, ha nem jelzi ki a telefon a hívószámot. A kérdés már csak az, hogy ennek mi lehet az oka, illetve hogyan oldható meg a probléma?

A hívószám kijelzésének hiánya gyakrabban előfordulhat új telefonoknál, vagy abban az esetben, ha a szolgáltatónál nincs beállítva ez a funkció. Ez a probléma alapvetően két beállítástól függ, ezeket nézzük meg most, és a megoldást is megkeressük rájuk!.

Mire van szükség ahhoz, hogy láthasd a hívószámot?

  • a hívó félnek, a készülékének beállításai alapján, engedélyeznie kell a hívóazonosítást;
  • a hívott félnek rendelkeznie kell a hívószám-kijelzés szolgáltatással;
  • a hívást kezdeményező fél szolgáltatója ne korlátozza a hívószám kijelzését.

Vegyük először az egyes lehetőséget, vagyis azt, hogy a telefonbeállításoknál lehet a hiba. Ez ugyanis, mint említettük, külön beállítható a készülékben. A kérdés már csak az, hogy hogyan?

1. Amikor a készülékbeállításban van a hiba

Az egyik ilyen ok lehet az, hogy a készüléken belül szoftveresen nincs beállítva a hívószám kijelzés. Ez a beállítás igencsak típusfüggő, de általánosan elmondható, hogy a hívásbeállításoknál találhatjuk ezt a lehetőséget. 

Hívószámkijelzés beállítása Androidos készüléken

A hívószám kijelzést androidos telefonodon szoftveresen tudod beállítani. Az alábbi lépéseket kell követni:

  • nyisd meg a tárcsázót, azaz érintsd meg a telefonkagyló ikont;
  • érintsd meg a jobb felső sarokban, a keresőmező mellett található menüt (három pötty vagy négyzet egymás alatt);
  • a feljövő menüben válaszd ki a beállításokat;
  • a beállításokon belül válaszd ki a hívásbeállításokat;
  • görgess a menü aljáig, és válaszd ki a további beállításokat;
  • ha Dual SIM telefonod van, válaszd ki az egyik számot.

A feljövő menüben érintsd meg a hívóazonosító menüpontot, és válassz a három lehetőség közül:

  • hálózati alapértelmezés,
  • szám elrejtése,
  • szám megjelenítése.

Ha biztosra akarsz menni, válaszd a szám megjelenítése opciót.

2. Amikor a szolgáltatónál van a hiba 

Ha azonban a készüléken ugyan be is állítottuk a hívószámkijelzést, de a az továbbra sem jelzi ki a hívószámot, akkor fel kell venni a kapcsolatot a szolgáltatóval, ugyanis az ottani beállításokban lehet a gond.

A szolgáltató pedig be-, vagy más kérésre kikapcsolják a funkciót. Sőt, van olyan előfizetés is, amiben automatikusan nincs beállítva ez a lehetőség, és külön kell kérni. Az is előfordulhat, hogy csak egész egyszerűen elfelejtik jól beállítani, mondjuk egy csomagváltás esetén, és így ez okozhatja a problémát.

Ha a szolgáltatónál és a telefonon is be van állítva a hívószám kijelzés, akkor elvileg már nem lehet gond.

Mit tehetsz, ha még ezután sem működik a híváskijelzés a telefonodon?

Ha a fenti lépések után is probléma van a számkijelzéssel, akkor a készüléken kell egy szoftveres javítást eszközölni, mert lehet valami bug van benne. A legtöbb esetben ezért nem működik egyik megoldás sem a fentiek közül.

Ezt megteheted te magad is, de ha inkább nem kockáztatnál, és biztos kezekre bíznád a telefonod, hozd be szervizünkbe, és megoldjuk neked a szoftverfrissítést.

Apropó szoftverfrissítés: a témában készült videónkat láttad már?

ELROMLOTT?
MEGJAVÍTJUK!

Tovább a javításhoz

Ha neked is volt már hasonló problémád, írd meg a tapasztaltaidat kommentben. Könnyen lehet, hogy éppen ez segít majd valakinek, hogy megszüntesse a hibát.