A Samsung Galaxy S8 és az S8+ a márka zászlóshajói, két kitűnő készülék, de nekik is megvannak a maguk hibái. A cikk éppen ezeket a hibákat törekszik feltárni, valamint lehetséges megoldásokat kínálni annak érdekében, hogy a felhasználói élmény továbbra is magas színvonalat képviseljen.
Végre elérkezett a nap, amikor az új széria a régi helyébe lép és átveszi a trónt. A Samsung új csúcskategóriás készülékei kiemelkedően jó eredményt kaptak kritikusaiktól. Ez egyben azt is jelenti, hogy méltó kihívói az Apple iPhone 7-nek és az ősszel érkező iPhone X-nek – igaz utóbbiról csak pletykákat lehet hallani egyelőre. Illetve felveszik a kesztyűt a más gyártók által piacra dobott magasan kvalifikált Android készülékekkel is, mint például az LG V10.
A hibátlan S7 széria utódjaként előlépő S8 méltónak bizonyul, annak ellenére, hogy akad néhány kellemetlenség a felhasználói oldal számára. A visszajelzések alapján több dologról is lehet hallani, mely beárnyalja a ragyogást. Azonban arra számítunk, hogy a piacra dobás dátumától távolodva a szoftveres frissítések kezelni fogják ezeket a problémákat.
Célunk, hogy útmutatást adjunk a visszajelzések alapján összegyűjtött, készülékeket érintő problémákról és megoldási alternatívákat kínáljunk rájuk, valamint útmutatást, hogy honnan kaphatsz visszajelzést és segítséget.
A Samsung Galaxy S8 leggyakoribb problémái
Röviden:
- pixelhiba
- akkumulátor gyors merülése
- ujjlenyomat olvasóval kapcsolatos problémák
- applikációkkal kapcsolatos rendellenességek
- a telefon aktiválása, kiszállítás és számlázás körül felmerülő kellemetlenségek
- az arcfelismerő rendszer nagyon könnyen feltörhető
Ugyan korai még, de már lehet hallani problémákról. A The Korea Herald pirosas foltról beérkezett panaszokról ír, mely az S8 és S8+ verziót érintik. A gyártó a színek finomhangolását ajánlja megoldás gyanánt, mellyel helyre lehet zökkenteni a pixeleket. Ha ez nem segít, akkor tanácsos meglátogatni egy közeli szervizet, ahol szakértői segítség vár.
További szériával kapcsolatos probléma az akkumulátor élettartama. Belátjuk, hogy rettentően nehéz a tényleges teljesítmény és az akkumulátor teljesítménye közötti határvonalat megfelelően felrajzolni. Ugyanakkor a legtöbb felhasználó életritmusa megkövetel legalább egy 18-24 órás ciklust, melyben az akkumulátor üzemképes.
Az ujjlenyomat olvasóval kapcsolatban is érkeztek panaszok. Volt, aki a megbízhatóságát, volt, aki az elhelyezését nehezményezte.
Applikációk és funkciók is eltérnek időnként a megszokott működésüktől. Ezek közül néhány fontosabb:
- Bixby
- GPS
- Bluetooth
- Wi-Fi
- Kamera
Ugyanakkor érkezett panasz a kezdeti elindítás és aktiválás miatt. De a lista bővíthető a kiszállítási és számlázási problémákkal is. Ezt azonban nem feltétlenül fair a készülékkel kapcsolatos problémák közé sorolni, ugyanakkor a felhasználói élményt csorbítja.
Továbbá rendkívül nehézkes a széria javítása. Az iFixIt skálán 4/10-es értékelést ért el – 10 a legkönnyebben javítható kategória. Ez úgy tűnik csak a jéghegy csúcsa és további hibák felbukkanása várható a jövőben. Nem lehet megjósolni, hogy mivel találkozol készüléked első bekapcsolásakor, így hát jobb mindenre felkészülni.
Ha hibába is futnál, pánikra semmi ok! Nagy valószínűséggel percek alatt meg fogod tudni oldani a problémát. 10 Galaxy S8-ra jellemző (leginkább) szoftveres problémát fedünk fel, megoldásaikkal együtt.
#1 Telepítési problémák
Ha megakad a letöltés vagy telepítés, akkor próbáld meg leállítani majd újraindítani. Ha nem segített, akkor ellenőrizd internetkapcsolatod. Mérete miatt tanácsos gyors internetelérést választani az Android operációs rendszer letöltéséhez.
#2 Akkumulátor élettartama
Az abnormális akkumulátormerülés egészen általános Android probléma. Ha csak 1-2 napja telepítetted az új rendszert, akkor adj neki még néhány napot. Gyakorta idő kell egy ekkora volumenű változás után az akkumulátor adaptációjához. Használj akkumulátorkímélő applikációkat és ellenőrizd energiafogyasztásod.
#3 Wi-Fi problémák
Ha telepítés után jársz és nem tudsz hálózathoz csatlakozni, egyet se félj. Próbáld újraindítani készüléked. Ha ez nem működött, akkor pedig a routert/Wi-Fit. További lehetőség a beállítások Wi-Fi fülén elfelejtetni az adott hálózatot, majd újra bejelentkezni rajta. A végső megoldás pedig a Biztonságos Mód bekapcsolása, mely kizárja a többi alkalmazást, ezzel talán felfedve a hiba forrását.
#4 Bluetooth problémák
Szintén nagyon általános probléma, azonban megoldása korántsem könnyű. Első próbálkozásnak a Bluetooth ki-, majd bekapcsolása célszerű. Ha nem működik, akkor el kell feledtetni készülékünkkel korábban felvett Bluetooth kapcsolatainkat és újra felvenni őket. Ha ez sem működik, akkor csak a biztonságos Mód maradt hátra, illetve a szerviz.
#5 Mobil adatforgalommal kapcsolatos probléma
Ha adatforgalmad kapcsán veszel észre problémát, akkor első lépésed a Repülő üzemmód bekapcsolása, majd kikapcsolása. Ha továbbra sem működik, akkor érdemes megnézni a közösségi oldalakon közzétett hivatalos közleményeket – amennyiben vannak. A készülék újraindítása szintén segíthet a probléma megoldásában. További lehetőség az LTE adatforgalom újraindítása, illetve a Biztonságos Mód használata.
#6 Váratlan újraindulások
Az egyik legkellemetlenebb probléma, amikor a szükség percében hagy cserben készülékünk és indul újra. Lehetőségeid a következők:
- újraindítás
- alkalmazások frissítése
- Cache és App Data törlése
- szerviz
#7 GPS problémák
Első körben a GPS újraindításával próbálkozz, majd a Repülő és Biztonságos Mód használatával, esetleg a készülék újraindításával. Ha mindezek cserben hagytak, akkor kicsit időigényesebb megoldás következik. Keresd meg applikációid között a Google Maps-et és töröld a tárolt adatokat. Illetve megéri ellenőrizni, hogy az applikáció legfrissebb változatát használod-e.
#8 Fekete képernyő hiba
Első az újraindítás, majd a töltőre helyezés következik. Szerencsére a Power gomb analóg, így az érintőképernyő válaszképtelensége nem vág el ettől a lehetőségtől. Tehát Power és a hangerő növelése gombok együttes lenyomva tartásával a telefon újraindul. A Home gomb hozzáadásával az előző kombinációhoz elérheted a Visszaállítás funkcióját betöltő menüt. Innen a hangerő növelésének funkcióját ellátó gomb segítségedre lesz a rendszer újraindításában.
#9 Hanggal kapcsolatos problémák
Hanggal kapcsolatos problémák esetén tanácsos ellenőrizni, hogy nem került-e szennyeződés a résekbe. Ha úgy véled, ki tudod tisztítani sem biztos, hogy érdemes egyedül próbálkoznod ezzel. Ha meglátogatod szervizünket, helyben kitakarítjuk a készüléked, ultrahangos tisztítási módszerrel pedig a beázott készülékek is helyrehozhatóak az esetek túlnyomó többségében.
#10 Kamera applikációval kapcsolatos hibák
Néha az applikáció nem hajlandó elindulni, néha pedig összeomlik. Az első dolog, mely segíthet az a készülék újraindítása. Majd ellenőrizd, hogy az applikáció stabillá vált-e. A cache és adatürítés itt is segíthet.
Plusz #1
Persze a legtöbb probléma nagyjából ugyanazt a megoldási keretet foglalja magában. Felhasználói oldalról a lehetőségek száma meglehetősen korlátozott és eléggé kiszolgáltatott helyzetet mutat a gyártó által ütemezett frissítések irányában. Azonban, ha probléma adódik a készülékkel, mely akadályozza a telefon használatát, akkor érdemes minél előbb szakértői segítségért fordulnod.
Hol kaphatok visszajelzést?
Ahogy távolodunk a kiadás dátumától, úgy a jelenlegi és leendő tulajoknak nem árt követni a releváns visszajelzéseket. Így könnyen áttekinthetővé válnak a készüléket érintő – akár újabban felmerülő – problémák, valamint az új szoftver telepítésével kapcsolatos előnyök. Elvárható a gyártótól és a vele kapcsolatban álló szolgáltatóktól, hogy a közeljövőben megoldják a legtöbb szoftveres hibát.
Akkor is segítségedre lehetnek mások tapasztalatai, ha nem tudsz dönteni, hogy megvásárold-e a készüléket. Az első dolog, mely megéri a figyelmed: különböző videómegosztó portálokon fellelhető tesztek.
Továbbá megéri Redditen és fejlesztői fórumokon is utána olvasni a készüléknek. De Twitteren is találhatsz hivatalos és informális feedbacket, illetve blog felületünkön is értesülhetsz ezekről.
A frissítések
Ha nem találsz megoldást problémáidra és a szerviz sem tudott kisegíteni a bajból, akkor valószínűleg még sokáig kell tűrnöd a szituációt és várni a szoftveres javításra. Időnként várhatóak, azonban nem lehet biztosra tudni, hogy ezek teljes körűek lesznek-e. Mindkét készülék szoftveres keretrendszere kapott frissítést, mely az áprilisi biztonsági javítással érkezik. Ez kiiktatja a Bixby gomb áthelyezését is. Valamint a gyártó havonta esedékes biztonsági frissítéseket ígért a felhasználók számára, melyben nem garantálják az egyéb hibák javítását tartalmazó csomagokat.
Hogyan készülhetsz fel a frissítésekre?
Nem lenne meglepő, ha az első frissítések az első felbukkanó problémák javítását céloznák meg. Persze a frissítések elsődleges célja, hogy orvosolják a meglévő problémákat, azonban nem zárható ki, hogy újabbakat okoznak.
Mivel lehetetlen megjósolni, hogy mit hoz a jövő – és a vele érkező frissítések –, jó, ha felkészülsz. Ehhez itt egy kis segítség.
- Ismerd meg a Nougat 7.0-át.
- Mentsd el a fájlokat, melyeket nem szeretnél elveszíteni.
- Ügyelj rá, hogy legyen elég hely a rendszer számára.
- Nézd át alaposan az Android Nougatról érkezett visszajelzéseket.
- Légy előretekintő: keresd meg a hibáit és a lehetséges megoldásokat.
- Gyűjtsd össze az elmentett jelszavaid és azonosítóid, hiszen jó eséllyel elfelejtődnek.
- Vedd fel a kapcsolatot szolgáltatód szakértőivel és kérdezz tőlük is a Nougatról.
- Fél szemmel figyeld az applikációk frissítéseit is.
(Forrás: gottabemobile.com)