- Az ár egy várható javítási költséget jelöl. Részletes és pontos árajánlatot a javítás teljes költségéről bevizsgálást követően tudunk adni.
- A feltüntetett javítási időt kizárólag időpontfoglalás esetén tudjuk vállalni. Egyéb esetekben a javítási idő függ a szerviz kapacitásától és a javítás megkezdését érkezési sorrend alapján tudjuk csak vállalni.
- Összetett probléma esetén (pl.: több alkatrész meghibásodása) javasoljuk árajánlatkérő űrlapunk kitöltését, ahol a listaáraktól eltérő egyedi árajánlatot tudunk adni.
Galaxy S10 előlapi kamera csere
A szelfik és a videohívások a mindennapjaink részei lettek. A homályos, foltos, zajos képek és videók azonban mindezt tönkreteszik. Az előlapi kamera cseréjével orvosoljuk a problémát.
Mutasd a részleteket »Galaxy S10 előlapi kamera meghibásodás jelei
ha a felsoroltak közül bármelyiket is tapasztalod, keresd fel szervizünket- Ha a(z) Galaxy S10 előlapi kamerára váltáskor vagy már az alkalmazásba lépve azt tapasztaljuk, hogy a képernyő elsötétül vagy lefagy, akkor szoftveres problémára gyanakodhatunk. Ilyenkor egy újraszoftverezéssel ismét tökéletesen működhet az előlapi kamera.
- Az elkészített képeken megjelenő apró színfoltokat a(z) Galaxy S10 előlapi kamerára került por vagy szennyeződés okozhatja, amit egy óvatos tisztítással lehet megoldani.
- A(z) Galaxy S10 előlapi kamera komolyabban is megsérülhet, eltörhet extrém fizikai behatás következtében, ami szükségessé teszi az alkatrész cseréjét.
- Ha az előlapi kamera nem képes még megfelelő viszonyok mellett sem fókuszálni, az lehet a kamera karcolódása miatt, vagy egy nagyobb ütés következtében el is mozdulhatott az alkatrész. Ilyenkor már cserélnünk kell a(z) Galaxy S10 előlapi kameráját.
- Ha fényképezéskor a(z) Galaxy S10 előlapi kamerát használjuk, és az elkészített fotókon apró foltok jelennek meg, annak két oka is lehet. Vagy koszos a(z) Galaxy S10 kamera lencséje, vagy az objektív van beégve. Ha áttörölgetés után is foltos képeket készítünk, akkor minden bizonnyal az objektív beégésével találkozunk, ami előlapi kamera cserét fog jelenteni.
- Akár a(z) Galaxy S10 hátlapi kamera hibája is állhat a háttérben, ha az előlapi kamera nem működik megfelelően. A két kamera szoros kapcsolatban áll egymással, és előfordulhat, hogy az egyik tiltja le a másikat. Ezért érdemes minden esetben szervizhez fordulni, ahol szakemberek tudják kiszűrni a probléma forrását.
Miért a Smart Clinic?
- Kollégáink nem csak a kért javítást végzik el, hanem minden esetben javaslatot tesznek az esetleges felmerülő további problémák megjavítására is, amennyiben ez indokolt lenne. Így nem kell attól félni, hogy egy váratlan helyzetben beadja az unalmast készüléke.
- Szervizeinkben a mindenkori forgalommal arányos létszámban várjuk ügyfeleinket, így biztosítva a rekord gyorsaságot a javításoknál.
- Több, mint 8 éve az ügyfeleinkért vagyunk, hosszú távon számíthatnak ránk.
- Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 97,1%-a teljes mértékben elégedett volt ügyfélszolgálatunkkal.
- Több hazai szerviz hozza hozzánk a bonyolultabb javításokat, amiket ők nem tudnak elvégezni ügyfeleiknek. Így nagy esélye van annak, hogy a te készüléked is nálunk javult meg.
- Ha a javítás után később bármi problémát észlelsz készülékeden, nyugodtan hozd vissza hozzánk, mi nem futunk el, biztos találunk rá megoldást.
Akiknek már segítettünk
Ügyfeleink véleményeGyakran ismételt kérdések
A leggyakoribb kérdésekre adott válaszainkat itt találod.Több fajta alkatrésszel is dolgozunk. Van lehetőség gyári és utángyártott alkatrészekkel történő javításra is. Javaslatot teszünk minden javításnál egyénileg, hogy ár/érték arány szempontjából melyik lehet a jobb választás. Az alkatrészek minősége az árlistáknál is fel van tüntetve. Rákattintva pedig részletesen leírjuk, hogy mit jelent.
Az alkatrészek minőségét az alábbi oldalon összegyűjtöttük számodra.
A javítások 80-90%-a általában 1 órán belül elvégezhető, ami azt jelenti, hogy akár a helyszínen is meg tudod várni, és nem kell napokig nélkülözni a készüléket. A szervizelési idő függ a hiba jellegétől, a szerviz terheltségétől, a raktárkészlettől. Egy egyszerűbb periféria (kijelző, akkumulátor, hangszórók, kamerák, töltőcsatlakozók... stb) kicserélése nagyjából 0,5-1 óra. Ha a készülék nem csavarozott, hanem ragasztott konstrukciójú, akkor ehhez még hozzá kell számolni a ragasztás száradási idejét, ami 2-3 óra pluszban. Beázott készülékek javítása minimum 1 napot vesz igénybe, de inkább 2-3 nap, mire végig tudunk tesztelni minden funkciót rajta. A mindenkori javítási időt személyesen a szervizeinkben kollégáink pontosan meg tudják határozni.
Ajánljuk figyelmedbe az időpontfoglalás lehetőségét. Ha visszaigazolt időpontra érkezel, akkor tudjuk vállalni a weboldalunkon megtalálható javítási időket.
Nagyon sok vidéki ügyfelünk van, akiknek kényelmes megoldás a szervizfutár szolgáltatásunk. Akár 3 nap alatt, de többnyire 5-6 nap leforgása alatt visszakerülhet hozzád a megjavított készüléked. Ehhez csak ki kell tölteni az itt található űrlapot, és már küldjük is hozzád a futárunkat. Részletes leírást erről a kényelmi szolgáltatásunkról itt találsz.
A készülék bevizsgálása alapvetően ingyenes abban az esetben, ha kéred a javítást a kiajánlott ár alapján. Bevizsgálás akkor díjköteles, ha nem kéred a javítást, vagy nem velünk végezteted el. A bevizsgálás során szerviztechnikusaink ugyanúgy elvégzik a szervizelést, teszt alkatrészek segítségével megállapítják, mely perifériák szorulnak esetleges cserére. Az egyszerűbbtől a bonyolultabb bevizsgálásokig eltelhet legalább 0,5-3 óra is, mire megállapítható a hiba forrása. Ennek a munkadíjnak a töredékét szoktuk bevizsgálás gyanánt kiszámlázni, ha mégsem kéred a javítást.
Szintén bevizsgálási díjat kérünk olyan esetekben is, ha a készülékről megállapítjuk, hogy nem javítható, vagy gazdaságilag nem éri meg a javítás. Erre azért van szükség, mert mire egy készülékről ezt ki merjük jelenteni, sokszor napokig dolgoznak rajta kollégáink, minden lehetőséget megvizsgálva. Hisz elsődlegesen az a célunk, hogy megoldást találjunk rá, de ez tőlünk függetlenül nem mindig sikerül sajnos.
Az egyszerűbb javítások közé soroljuk a perifériák cseréjét, mint például kijelző, akkumulátor, kamerák, szalagkábelek... stb. Ezek a perifériák 0,5-1 óra alatt cserélhetőek, aránylag egyszerűen. A rosszabb és bonyolultabb eset az, ha a periféria cseréje nem oldja meg a problémát. Ilyenkor az alaplapon kell tovább keresni a hiba okát. Egy alaplap sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb felépítésű, mint maga a készülék. Illetve az alaplapra szerelt alkatrészek is csak mikroszkóp alatt mozdíthatóak. Egy alaplapi meghibásodás nagyon összetett tud lenni, mivel minden alkatrész mindegyikkel összefüggésben van szinte, ezért nagyon sok a variációs lehetőségek száma, ami tönkremehet. Ezeknek a hibalehetőségeknek a feltérképezése több órát, és sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Az alaplapi alkatrészek, mint például IC-k, ellenállások, kondenzátorok meghibásodása sem mindig egyértelmű, aminek a feltárása szintén több órás művelet. Az alaplapi javítások utáni tesztek (mint például merülés, töltés) szintén időigényesek, mire azt merjük mondani, hogy rendben van a készülék. Összességében egy körültekintően elvégzett alaplapi javítás több napot is igénybe vehet.
Ázott készülék alatt értjük az összes olyan készüléket, ami nedvességet kaphatott, legyen az vízcsepp, eső, medencébe merülés, ráfolyt a kávé, beleesett a wc-be, lecsapódott benne a fürdőszoba pára, ... stb. Az összes ilyen eset azt eredményezi, hogy a készülék belsejében korróziós folyamatok indulnak meg. A folyadékok vezető képességgel rendelkeznek. Az elektromosság mindig a legkisebb ellenállás felé közlekedik. Így ha nedvesség éri a készüléket, akkor az elektromos áram olyan alkatrészek között hoz létre kapcsolatot, ami nem egy tervezett eset. Ilyenkor az alkatrészek túlműködnek és tönkreteszik a készüléket. A folyadékkáros készülékek tulajdonosainak kezét a gyártók és mobilszolgáltatók is elengedik. A termék garanciája nem terjed ki ilyen meghibásodásokra, csak ha kötöttek rá ilyen jellegű biztosítást korábban. Amit mi tudunk tenni, hogy ezt az oxidációs folyamatot megpróbáljuk lelassítani. A folyadékkáros alkatrészeket áttakarítjuk, illetve indokolt esetben cseréljük. Az alaplapot ultrahangos mosóval szintén megtisztítjuk az oxidrétegek döntő részétől. A javítás hatékonysága függ az ázás mértékétől és az ázás óta eltelt időtől. Épp emiatt nincs előre kalkulált ár, mivel minden helyzet más, sok befolyásoló tényező van sajnos. Arra sincs biztosíték, hogy később ne jöjjön elő a készüléken további meghibásodás. Ennek oka, hogy az egyszer beindult oxidációs folyamatokat csak lassítani tudjuk, megállítani nem. Ennek ellenére a javítások több mint 60%-a sikeres, a többi esetben később is fellépő meghibásodások jelenhetnek meg. Azt szoktuk javasolni, ha esetlegesen sikerül is feltámasztani a készüléket, akkor járnak a legjobban, ha el is adják addig, amíg működik.
Néhány gyártó (például Samsung, Sony, Huawei) ragasztott konstrukciójú készülékeket dob a piacra. Ezekről azt érdemes tudni, hogy a kijelző és a hátlap is egy vékony ragasztó réteggel (2-3 mm) van rögzítve a készülék házához. Bármilyen javítás a kijelző, vagy a hátlap eltávolításával kezdődik. Ilyenkor melegítő padon felolvasztjuk a ragasztót, hogy utána finom eszközökkel el tudjuk távolítani a kijelzőt (vagy hátlapot), hogy hozzáférjünk a cserélendő alkatrészhez. Ez a művelet nagyfokú precizitást és sok gyakorlatot igényel egy szerviztechnikustól. A hibás alkatrész cseréje után a kijelzőt vagy a hátlapot vissza kell ragasztani a készülékbe. Ehhez többnyire egy speciális felületkezelőt, gyári ragasztócsíkokat és prést használunk. A ragasztásnak a prés alatt van 2-3 óra száradási ideje, amikor minden gond nélkül ki tudjuk adni a készüléket. Ha ezt az időt nem várjuk meg, nagy valószínűséggel el fog válni a ragasztás, ami további károkat okozhat. Ezen nem érdemes spórolni.
Szervizeink elérhetőségét ide kattintva nézheted meg. Ha távol laksz tőlünk, akkor sincs gond, vedd igénybe nyugodtan szerviz futár szolgáltatásunkat ide kattintva.
Szervizeink nyitvatartási idejét itt tudod megtekinteni. Ebben az időszakban bármikor bejöhetsz hozzánk, pár percen belül biztosan sorra kerülsz, nem kell sokat várni a kiszolgálásra. A legjobb az lenne, ha időpontot foglalnál, mert akkor garantáltan veled fognak kollégáink foglalkozni. Próbálj minden esetben úgy időzíteni, hogy ne zárás előtt 10 perccel érkezz, mert akkor valószínűleg már csak következő nap fogunk tudni nekiállni a készülék javításának. Ha zárás előtt legkésőbb 1 órával megérkezel, akkor nagy esély van rá, hogy még zárásig be tudjuk vállalni a készüléket úgy, hogy még akkor el is tudod vinni. Természetesen a javítási időt mindig a helyszínen tudjuk pontosan megállapítani. A javítási idő minden esetben függ a meghibásodás jellegétől és a szerviz terheltségétől.
Minden időpontfoglalás beérkezésekor ellenőrizzük az aktuális raktárkészletet, hogy ne fordulhasson elő olyan eset, hogy feleslegesen jön be szervizünkbe az ügyfél. Több szervizponton is dolgozunk, és napi szinten hozunk-viszünk alkatrészeket a szervizpontok között. Az időpontfoglalást csak akkor igazoljuk vissza, ha a javításhoz szükséges alkatrészt a foglalás helyén és idejében 100%-ra biztosítani tudjuk. Ehhez szükségünk van általában 1 munkanapra. Ez az oka annak, hogy 24 órán belül nem fogadunk el időpontfoglalást. Ettől függetlenül, ha korábban szeretnél jönni, akkor hívj fel minket telefonon (+36 30 630-22-77), vagy írj nekünk, mert nem kizárt, hogy előbb is tuduk fogadni.
Garanciát értelemszerűen csak arra az alkatrészre tudunk vállalni, amit cserélünk. Ha például kicserélünk az ügyfél kérésére egy akkumulátort, és pár hónap múlva tönkremegy például a beszédhangszóró, akkor azt külön díj ellenében tudjuk cserélni, mert garanciát csak az akkumulátorra tudunk vállalni. A két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz. Olyan helyzetekben, amikor például akkumulátort cserélünk (tegyük fel, hogy 10.000 Ft-ért), azért mert gyorsan merül, és kiderül, hogy még ezután is fennáll ugyanaz a probléma, akkor megvizsgáljuk a készüléket, és ha ezt követően azt állapítjuk meg, hogy például töltésvezérlő IC hibája (tegyük fel, hogy 25.000 Ft az ára) van, akkor az akkumulátor csere árát jóvá szoktuk írni a töltésvezérlő IC csere árából. Tehát 25.000-10.000=15.000 Ft, amit fizetni kell. Ebben az esetben az akkumulátor csere költségét átvállaljuk tőled.
Nem. A Smart Clinic független minden szolgáltatótól és minden gyártótól. Nem állunk szerződéses kapcsolatban senkivel, kizárólag garancián túli javításokat végzünk ügyfeleink részére. Épp ezért az az érdekünk, hogy a javítást legjobb tudásunk szerint elvégezzük, és nem azon dolgozunk, hogy bújjunk ki a garanciális feltételek alól. Ugyanakkor azt javasoljuk, ha garanciális még a készüléked (és nem ázott, nincs összetörve, mert ezek kizáró okok lesznek), akkor érdemes inkább egy garanciális szervizt felkeresni a problémáddal. Ha ott nem sikerül megoldást kínálni számodra, akkor nyugodtan keress meg minket, és megpróbálunk segíteni.
A mindenkori nyitvatartási időnket itt meg tudod nézni.
Döntő többségben azokat a készülékeket találod meg honlapunkon, amiknek a javításához rendelkezésünkre áll alkatrész. Ettől függetlenül, ha nem találnád, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk javítani. Nagy külföldi beszállítókkal dolgozunk, sok alkatrészt be tudunk szerezni, így lehet a te készülékedhez valót is. Vedd fel velünk a kapcsolatot, írj nekünk üzenetet ide kattintva, és kollégáink válaszolni fognak rövid időn belül.
Nem szívesen. Nagy raktárkészlettel, bevizsgált alkatrészekkel dolgozunk. Az árlistánkban található árak nagy részben a munkadíjból tevődnek össze. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobb minőségű alkatrésszel rendelkezünk és sokkal olcsóbban is jutunk hozzá, mint amennyiért megrendeled pl. az eBay-ről. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor elvállaljuk hozott alkatrész beépítését, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy az árból levonjuk a mi általunk beszerzett alkatrész árát, és azt számlázzuk ki. Így biztosan rosszabbul jársz anyagilag. Elég gyakran előfordul, hogy a hozott alkatrész nem is működik megfelelően, ilyenkor sajáttal pótoljuk. Ha esetlegesen működne, akkor viszont hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Mi inkább azt javasoljuk, hogy ne rendelj máshonnan drágábban rosszabb minőségű alkatrészt, mint ami nálunk van raktáron. Nem lesz olcsóbb sem, és ha gond lenne vele, akkor nincs kihez fordulni garancia miatt.
Nem. Illetve arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy egy általunk javított készüléket nem javítanak vagy cserélnek később garanciában. Nagyon sok garanciás telefont javítottunk, amiben senki nem veszi észre, hogy belenyúltunk. Nem is emiatt nem akarunk ezért felelősséget vállalni. Ismerjük a garanciális szervizek hozzáállását, és emiatt mi nem szeretnénk koloncot venni a nyakunkba. Ha egy kedves ügyfél kéri, hogy segítsünk, természetesen megtesszük, de mi nem tudunk garanciát vállalni arra, hogy egy garanciális szerviz miért utasít el egy készüléket.
Mert vannak olyan jellegű meghibásodások, ahol a hibakeresés és annak javítása egy sokkal összetettebb folyamat annál, mint például egy akkumulátor cseréje. Ilyen lehet például a ragasztott készülékek javítása, ahol csak a szétszedés, majd összeragasztás és száradás csak 2-3 óra pluszt jelent. De ilyen lehet pl egy szoftveres meghibásodás is, amikor több GB-nyi adatot kell mentenünk akár órákig, majd a javítás után visszatölteni mindent. Egy ázott készülék javítási ideje, mire minden hibát kizárunk, rossz esetben akár egy hetet is igénybe vehet. Vagy egy készülék, ami nem tölt például. Ilyenkor akkumulátort cserélünk, vagy egy töltőcsatlakozót, majd ezután közvetlenül merülés és töltés teszteket hajtunk végre. Csak ezek a tesztek 1-2 napot vesznek igénybe. Ha továbbra sem tölt, vagy gyorsan merül, akkor nézzük alaplapi szinten tovább. Töltésvezérlő IC, PM IC esetleg. Ezek cseréje csak önmagában 2-3 óra munka mikroszkóp alatt. Majd következik ismét a merülés és töltés teszt. Újabb 1-2 nap. Sok készüléknél azzal kell kezdenünk, hogy visszaállítjuk gyárilag a szoftvert, ami miatt szükség van egy biztonsági mentésre, majd a javítás végén annak visszatöltésére. Napjainkban egy akár 50-60 GB is lehet, vagy még több, ami szintén órákban mérhető. De olyan is előfordulhat, hogy nincs raktáron az adott alkatrész, amire várnunk kell. Egyedi beszerzések esetén lehet ez akár 1 hónap is, de általában 1-2 hét alatt megoldjuk. Ha ezek az esetek összeadódnak, akkor tud igazán elhúzódni a javítás ideje. Összegezve, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél rövidebb legyen az idő, hisz mi is akkor járunk a legjobban, ez közös érdekünk. Feleslegesen mi sem ülünk készülékeken, mert magától nem fog meggyógyulni.
Nem. Mindenesetre érdemes megnézni, hogy milyen szabvány szerinti vízállóságot hirdet a gyártó. Többnyire IP67 minősítést kapnak a készülékek, aminél a az első szám, a 6-os azt jelenti, hogy "Teljes mértékben védett por ellen", a második szám, a 7-es pedig "Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)". Azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy laboratóriumi körülmények között érvényesek ezek a megállapítások. Az életben viszont előfordul, hogy az IP67-es szabvány szerint kialakított készülék épp úgy be tud ázni. Ilyenkor a folyadékjelző indikátorok elszíneződnek, a készülékbe foyladék kerül, a garancia pedig nem lesz érvényes. Az IP68-as minősítésnél a 8-as szám jelentése "Víz alatt folyamatosan használható (a gyártó által meghatározott, 1 és 3 méter közötti mélységben)". Valójában ez az IP68 jelenti a teljes vízállóságot, amire az átlag felhasználó gondol. Ezt a szabványt azonban nem lehet használni, mert akkor például hogy szólna egy beszédhangszóró? Sehogy. Épp úgy lehetne használni, mint a víz alatti telefonálásnál. Ezeket a szabványokat laboratóriumi körülmények között mérik, ezért szervizelés után ez az IP minősítés nem állhat fent a továbbiakban. Persze legyen inkább egy nem IP67-es jó telefonunk, mint egy rossz IP67-es.
Igen. Ilyen javításokra 1 hónap garanciát vállalunk. Ennek oka, hogy ez egy olyan mértékű beavatkozás a készülékbe, ami a későbbiekben okozhat további problémát is. Alapvetően alaplapi javítást például egy garanciális szerviz nem is vállal (nem is tud). Ennek ellenére nagyon sok esetben javíthatóak ezek a problémák, de az idő előrehaladtával, minél idősebb egy készülék, és minél többször van javítva, annál nagyobb az esély rá, hogy újra elromlik. Akár csak egy öreg személyautónál.
Annyiban gond, hogy 90% bizonyossággal mondhatjuk, hogy el fog válni a ragasztás. És újra vissza kell jönni újraragasztani. Amivel nem hogy időt nem fogsz tudni spórolni, de ismét fizetned kell majd munkadíjat, mert ilyen esetben garanciát sem tudunk rá vállalni. Nem beszélve arról, hogy az elváló kijelző vagy hátlap mellett keletkező résen szennyeződés kerülhet a készülékbe, ami zárlatot okozhat, vagy foltos lesz a kijelző háttérfénye, ami csak kijelző cserével orvosolható. Ezek mind plusz költségek és újabb idő a szervizben. Ezért is nem ajánljuk azt, hogy idő előtt elvidd a készüléket. De saját felelősségre természetesen kiadjuk.
Ezek a jelölések az alkatrész minőségére utalnak. Részletes információkért kattints ide.
Smart Blog
Nem tölt? Gyorsan merül? Minden, amit tudni kell a telefon akkujáról (Headset Podcast 5. adás)
Az okostelefonok akkumulátoráról beszéltünk a Headset Podcast 5. adásában. Részletesen körüljártuk az akkumulátorokkal kapcsolatos kérdéseket, és próbáltuk megfejteni azt is, hogy a jövőben milyen irányban fejlődhetnek a telefonok erőforrásai.
Elolvasom„10 dolog, ami miatt az Android jobb, mint egy iPhone”
Ezen a címen közölt nemrégiben egy cikket a crambles.com. A téma már csak azért is érdekes, mert manapság egyre inkább elharapódzni látszik az Android vs. iOS vita, amiben mi leginkább pártatlanok vagyunk, ettől függetlenül fontosnak tartottuk, hogy megjelenítsük ezt az érdekes írást, ami az Android táborának manifesztuma is lehetne.
ElolvasomAndroid tippek: 3 biztos trükk, hogy sose fogyj ki a tárhelyből
A gyorsan fogyó tárhely szinte mindenkit érintő és kifejezetten bosszantó probléma. Frissítések, offline térképadatok, hatalmas játékok, fotók, zenék – mindezt egyetlen készüléken is megkaphatjuk, de sajnos rengeteg helyet foglalnak. Ha nem szeretnél folyton a vészesen kevés tárhely miatt aggódni, spórolós tippjeinket imádni fogod.
Elolvasom