A 8 leggyakoribb Xperia Z meghibásodás, amelyről vásárlás előtt tudnod kell!

2022.06.30 0 hozzászólás 6393 olvasás
A 8 leggyakoribb Xperia Z meghibásodás, amelyről vásárlás előtt tudnod kell!

Az okostelefon-háborúk legújabb ütközeteiben a Sony tüzelt először a stílusos, vízálló és erőteljes hardverű Xperia Z-vel. Az 1080p minőségű kijelző, 1,5 GHz négymagos processzor, a képesség arra, hogy magaddal vidd a vízbe. Az eladások jól sikerültek, újra piacot teremtett a Sonynak. Nagyon jó készülék, de mint az okostelefonok piacán mindig, itt is jelentkeznek problémák, melyekkel meg kell birkózni.

A Xperia telefonok ritkán érkeznek problémák nélkül, de igen ritkán érkeznek kevéssel is. Ahogy a Z3 esetében is összeszedtük ezeket a hibákat, így itt is megtesszük. Elég sokat lógtunk a fórumokon és gyűjtöttük az értékes tapasztalatot szervizünkben is, hogy minél többet megtudjunk a készülékről. Célunk az volt, hogy minél értékesebb információt bocsáthassunk olvasóink rendelkezésére. Amit kutatói munkánk eme szakaszában meg is teszünk, ezekre számíts:

  1. A Wi-Fi problémái
  2. Hirtelen halál
  3. Értesítő LED nem funkcionál
  4. Túlmelegedés
  5. Alacsony akkumulátoridő
  6. Probléma a MicroSD kártyával
  7. A zene megállása vagy szakadozása
  8. Újraindulások

A Wi-Fi problémái

Az Xperia szériánál ez a hiba nem idegen látogató, sőt egészen otthonosan érzi magát. A Z esetében is előfordul a gyenge Wi-Fi jelerősség és a csatlakozási problémák. A fórumok felhasználóinak is igen gyakori problémája, hogy bizonyos routerekre nem tudnak csatlakozni. Sokszor súlyosbítja a hibát, ha a Bluetooth és a Wi-Fi egyszerre van bekapcsolva a készüléken. Továbbra az akkumulátor élettartamát szolgáló energiatakarékos mód bekapcsolása is interferálhat a jelerősséggel, hiszen elvágja a folyamatos frissítést, ezzel mintegy rontva a felhasználói élményt.

wifi hibák

Ha ellenőrizni szeretnéd Wi-Fi jelerősségét, ajánlani tudjuk számodra a WifiAnalyzer nevezetű applikációt, mely erre hivatott.

Mégis mit tehetek, ha már tudom, hogy rossz a kapcsolat?

  • Győződj meg róla, hogy a Bluetooth ki van kapcsolva.
  • Kapcsold ki a Stamina Módot. Alapértelmezetten ki van kapcsolva, hacsak nem önszántadból állítottad be, akkor valószínűleg ezzel nem lesz sok tennivaló. Ha mégis: Beállítások > Energiamenedzsment >Stamina mód

Lehetséges megoldások?

  1. Indítsd újra a routert és a telefont is!
  2. Ellenőrizd újra a biztonság kedvéért, hogy jó jelszót használsz-e és a megfelelő routerre csatlakoztál-e.
  3. Ellenőrizd, hogy a legújabb keretrendszerrel rendelkezel-e. Xperia Z esetében ez egy OTA frissítés formájában érkezik.
  4. Próbálj meg csatornát váltani a routeren és győződj meg róla, hogy a DHCP be van-e kapcsolva.
  5. Kapcsold ki a MAC szűrőt routereden és add hozzá telefonod MAC címét.
  6. Próbáld kihasználni a Sony PC Companionja által nyújtott segítséget. Ha eddig semmi nem működött, akkor próbáld a Telefon javítása menüpont segítségével orvosolni a problémát.
  7. Ha ezek közül egyik sem jött be, akkor jöhet a szerviz.

Hirtelen halál

Számos jelentés érkezik a Z készülékek hirtelen leállásáról, melyet a felhasználók igen szellemesen hirtelen halál névvel illetnek. Bár – szerintünk – jól hangzik maga a név, tartalmilag semmiképp nem gondolnánk viccesnek a dolgot. A probléma az, hogy a készülék elalszik, majd nem lehet felébreszteni. Még hardreset esetén sem. Egy idő után felkel magától, azonban így nem beszámítható a készülék, nem lehet vele tervezni. Továbbá ez a szituáció egy rutinszerű játszmává fejlődik, hiszen nem tudni mikor hagy újra cserben telefonunk.

Azonban nem kell aggódni már sokáig, hiszen a Sony az OTA frissítés keretein belül orvosolta ezt a problémát. Ha még nem sikerült letöltened, akkor itt az ideje.

Értesítő LED nem funkcionál

Fastboot-mode-2

A jobb felső sarokban elhelyezkedő apró LED, mely emailek, facebook vagy messenger értesítések esetén jelezne neked, úgy tűnik, hogy nem működik. Ez talán egy kevésbé kardinális hiba, mindenképpen kevésbé jelentős bármelyik másiknál. Azonban fontos szem előtt tartani, hogy ez is egy olyan szolgáltatás, amiért pénzt adtál ki, így megérdemled rendeltetésszerű működését.

Mit lehet vele tenni?

  • Nos, bár kicsit hitetlenkedve tapasztaltuk mi is, de a Stamina mód kikapcsolása vagy ki/be kapcsolása megoldhatja a problémát.

Van végleges megoldás?

  • Ha készítettél biztonsági mentést, amikor először kezedbe vetted a telefont, akkor lehetséges, hogy ez a probléma gyökere. Elveszítheted jelenlegi adataid, ha követed a következő lépéseket, azonban ez lehet a végleges megoldás LED megjavítása érdekében. A beállításokban kapcsold ki a biztonsági mentést és térj vissza így a gyári beállításokhoz. Így nem a mentett beállításokat fogja visszahozni, hanem a tényleg gyári beállítást. Fontos, hogy mindent manuálisan telepíts újra.

Túlmelegedés

Ez a probléma igen egyszerű. Használat közben túlmelegszik a telefon. Bár ez a hiba kezd általánossá válni az okostelefonok esetében, gyakorta külső forrásban keresendő a hiba. Az első részt tisztázva: a gyártók egyre teljesítményű készülékeket raknak össze, részben a jelenlegi technológiai fejlettség mellett ennek elkerülhetetlen következménye a valamilyen szintű melegedés. Minél többet és minél intenzívebben használod, annál jobban melegedik.

Nem a készülék hibájából történő melegedés okai:

  • Rossz minőségű telefontok. Sokan rendelnek olcsón telefontokokat készülékükhöz, melyek nem biztosítanak megfelelő hőelvezetést. Üzletünkben a legmodernebb technológiával kialakított tokokat biztosítjuk számodra, mely lehetséges, hogy megoldja a hasonló problémákat.
  • Silány minőségű töltő használata. Szintén ugyanaz a séma: drága telefont és olcsó kiegészítő. Ismét azt kell mondanunk, hogy nem éri meg. Számos cikkünk jelent meg a rossz töltők által okozott károkról. 

Mit tehetek?

  • Adj neki lehűlési időt.
  • Vedd le a tokot, ha nem vagy biztos benne, hogy megfelelő hőelvezetést biztosít számára.

Alacsony akkumulátoridő

sony-xperia-z-ultra-review-2014-screenshot-battery

Sajnos ez is általános hiba, mely a megnövekedett teljesítmény rovására írható. Szerencsére egyre nagyobb tárkapacitású akkumulátorok látnak napvilágot, melyek elérik a 4100 milliampert is, azonban így is nehezen veszik fel a lépést a full HD kijelzők energia igényével. Az Xperia Z esetében már kifejtettük, hogy az Energiatakarékos mód igen sok komplikációt okoz, így használatát alapvetően nem is ajánlanánk, ameddig ki nem jönnek az ezeket kiváltó szoftveres frissítések. Mint eddig mindig, itt is okoz egy kis kavarodást. A Stamina mód nem jelzi jól az akkumulátor töltöttségét, hátralévő idejét, így tanácsos kikapcsolni. Illetve a szokásos jó tanács: az energiafelhasználás kezelésénél tekintsd át applikációid és nézd meg, hogy melyek eszik a legtöbb energiát.

Használj külső energiaforrást. Tartsd magadnál készüléked töltőjét és próbáld alacsonyabb kijelző fényerővel használni, amikor ez lehetséges.

Probléma a MicroSD kártyával

Sokak jeleznek problémát a MicroSD kártyák esetében, ugyanis előfordulhat, hogy nem rögzítenek adatokat a Z esetében. Extrém esetekben olyan hibaüzenetekkel is találkozhat a felhasználó, melyek a külső tárhely hirtelen eltávolítására utalnak, miközben külső szemlélőként semmilyen változást nem eszközöltünk, észleltünk. A probléma nem konzisztens egyfajta kártyára, így nehezen kiküszöbölhető is egyben.

Sony_XperiaZ_2

Természetesen az olcsón, hiteltelen forrásból rendelt memóriakártyák, másolatok komolyabb problémákat is okozhatunk, akár az operációs rendszerben. Így ezek használatát szintén nem ajánlanánk. Ezt sajnos saját tapasztalatból is mondhatom.

Azonban itt van néhány tipp, melyekkel előrébb juthatsz:

  • Próbálj ki több kártyát, amennyiben van erre lehetőséged – barátokét például.
  • Formázd meg a MicroSD kártyát. Ebben az esetben kiküszöbölheted azt, hogy a kártya vált használhatatlanná. A Sony rajta van az ügyön, így kis türelmet igényel még a probléma megoldása. Ugyanakkor lehetséges, hogy már csak igen keveset és hamarosan érkezik a frissítés.

A zene megállása vagy szakadozása

11-Sony-Xperia-Z-ultra-2506

Ez egy igen kellemetlen probléma, főleg akkor, ha egy Spotify prémium előfizetéssel párosul, így dupla kárt okozván. Sokan jelezték a problémát, mely élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az adott készüléken. Okozhatja a hibát az, ha Bluetoothon keresztül közvetíted a zenét fülhallgatódba. De lehet a Wi-Fi hibája is. Ugyanakkor okozhatja az SD kártyával felmerült probléma, amennyiben azon tartod a zenéid.

Mit tehetek?

  • Próbáld a Wi-Fi, Bluetooth, majd ha ezek nem működtek, akkor a készüléked újraindítását.
  • Próbáld belső memóriára helyezni a zenéidet.

Újraindulások

A véletlenszerű, beszámíthatatlan újraindulások is megrendítik a telefon iránt táplált bizalmunkat egyelőre. Szintén szoftveres javításban lehet reménykedni. És ha már a reménykedésnél tartunk, akkor csapjuk hozzá, hogy a közeljövőben.

Milyen lehetséges megoldások vannak?

  • Tartsd lenyomva a Power gombot és a hangerő növelő gombot 10 másodpercig, amíg hármat nem rezeg.
  • Győződj meg róla, hogy teljesen fel van töltve.
  • Próbáld a PC Companion segítségével megjavítani készüléked, ahogy azt fentebb is javasoltuk.

Idáig ezeket a hibákat találtuk a Sony Xperia Z kapcsán és ezeket a megoldásokat tudjuk javasolni rájuk. Szervizünkbe is igen sokat hoztak be, így ha nem vagy sikerül az ajánlott módszerekkel megoldani telefonod rendellenességeit, akkor szívesen látunk szervizeink egyikében. Reméljük hasznos volt számodra cikkünk, oszd meg másokkal is!

/Forrás: digitaltrends.com/

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.