Kedves Ügyfeleink! Szervizünk 2024.12.20. és 2025.01.02. között zárva tart! Nyitás: 2025.01.03-án. (X)
A legegyszerűbb módja, hogy szervizt válassz, hogy beütöd a keresőbe és ráböksz a legközelebbi helyre. Egyszerű, de ritkán kielégítő és nem is ajánljuk, hogy így járj e. Miért nem és akkor mégis mire kell figyelned, ha javításra szorul az iPhone-od? Ebben a cikkben minden fontos szempontot sorra veszünk.
Kihez fordulhatsz egy meghibásodott iPhone-nal?
Meghibásodott a telefonod. Összetört, túl gyorsan merül, kamera problémát észleltél és így tovább - bármelyik is a gond, egyértelmű, hogy gyors és tartós megoldásra van szükséged. Ennek érdekében fordulhatsz hivatalos Apple partnerhez vagy „garancián túli” iPhone szervizhez (esetleg GSM bolthoz, de ezt nem szívesen javasolnánk - később az is kiderül, miért).
Gyári szervizhez akkor érdemes fordulnod, ha garanciaidőn belül észlelsz olyan hibát, amire a jótállás vonatkozik. Ilyenkor több lehetőséget figyelembe véve például térítésmentes (vagyis ingyenes) javítást igényelhetsz. Ez viszont tudnod kell, hogy akár hetekbe is telhet, ha például a bevizsgálási idő elhúzódik (egy minden nap használt készüléknél pedig ez éveknek is tűnhet, pláne akkor, ha csere iPhone-t se kapsz erre az időre).
Persze az is fontos szempont, hogy ebben az esetben egész biztosan gyári alkatrész kerül az iPhone-ba.
Egy nem hivatalos partner esetén gyakorlatilag ugyanaz történik (kellen történnie), mint az Apple szervizeknél. A különbség viszont a javításhoz használt alkatrészekben, a nyújtott szolgáltatásokban és a gyorsaságban rejlik. A Smart Clinic iPhone-ra specializálódott üzleteiben például a legtöbb javítás mindössze 30-60 percet vesz igénybe, vagyis kényelmesen megvárható a helyszínen.
A garanciális vs. garancián túli szerviz téma itt nem merül ki, ezért ebben a videóban szedtük össze a legfontosabb infókat, amiket jó, ha ismersz:
Mire figyelj iPhone szerviz választásakor?
Gyári Apple szerviznél viszonylag könnyű dolgod van, hiszen mindegyik esetén ugyanolyan alkatrészekkel javítanak, ugyanazok a szolgáltatások elérhetők és alapvetően biztonságot nyújt, hogy maga a gyártó szabályozza a működést. Tehát ezeknél tényleg elég, ha a hozzád legközelebb esőhöz fordulsz (kivéve, ha rengeteg rossz véleményt olvasol róla, de ez már rajtad áll).
De mi a helyzet akkor, ha nem hivatalos partnert választanál? Milyen buktatók vannak?
Beépített alkatrészek minősége
Rengeteget számít, milyen alkatrész kerül a telefonodba. Gondolj csak egy iPhone kijelzőre; rossz minőségű esetén nem csak, hogy a megjelenítési színek lehetnek siralmasak, de az érintés érzékelése is problémás lehet – arról nem is beszélve, hogy egy selejtes darab napokon/heteken belül külső hatás nélkül tönkremehet. Az akkumulátoroknál ez például különösen nagy kockázat, hiszen egy silány cserealkatrész robbanásveszélyt is rejt magában.
Ha erről külön információt nem találsz egy szerviz honlapján vagy egyéb forrásból, mindenképp kérdezz rá még a javítás előtt – amennyiben a választ némi habozás előzi meg vagy a másik félnek fogalma sincs erről, inkább ne add meg a lehetőséget egy kellemetlen tapasztalatnak.
Javításra vállalt garancia
Sarkalatos pont az is, hogy adott szerviz vállal-e garanciát a javításra. Ez egyrészt biztosíték arról, hogy nem vállalsz kockázatot és nem kell újabb összegeket fizetned önhibádon kívül. Másrészt erősen gyanakodhatsz silány alkatrészekre, ha a szolgáltató semmilyen garanciát nem ad.
Apple szervizünkben például a legtöbb javítást élettartam garanciával végezzük el. Bővebb infót ide kattintva találsz ezzel kapcsolatban.
Információk, vélemények a szervizről
Mit teszel, mielőtt új TV-t vásárolsz? Természetesen elolvasod a véleményeket a termékről és tájékozódsz magáról a boltról is, ahol beszerzed. De megkockáztatom, hogy ugyanez a helyzet akkor is, ha hotelt, masszázst vagy bármilyen szolgáltatás veszel igénybe – ne tegyél hát másképp Apple szerviz választásakor sem.
Sok minden kiderülhet abból, milyen és mennyi információt oszt meg magáról egy szolgáltató (pl. árak megfelelően fel vannak tüntetve a honlapon vagy egyéb részletek is kiderülnek a javításról stb.) és a közösségi felületeken milyen véleménnyel vannak róla az ügyfelek - ez is mind a bizalmadat építheti és egyben azt, hogy rizikó nélkül bízd rá a készüléked egy idegenre.
Az szerviz által nyújtott szolgáltatások
Kényelmi szempontok miatt érdemes azt is szemügyre venned, milyen egyéb szolgáltatásokat tudsz igényelni a javításhoz. Például órákig kell-e sorban állnod egy zsúfoltabb napon vagy van lehetőség időpontot foglalni. Vagy ha épp nem Budapesten élsz, de inkább fővárosi szolgáltatóhoz fordulnál van-e futár szolgálat, hogy ne kelljen órákat utaznod. Tudsz-e rögtön tokot/üvegfóliát vásárolni, ha épp egy csúnya törés után van a telefonod...
Gondold végig, mi az, ami neked fontos lehet és vedd figyelembe a választásnál.
Otthon szerviz / otthoni iPhone javítás
A már említett szolgáltatások közt ma már néhány szerviz nem csak házhoz szállítást, de a házhoz érkező javítás lehetőségét is felajánlja (vagyis a szerelő az otthonodban végzi el a kijelző/akkumulátor cserét, amit éppen vállal).
Jó ötlet? Igen, de valahol nagyon nem.
Egyértelműen a kényelem emeli ki ezt a szolgáltatást a többi közül, de sokkal több buktatót rejt, mint amennyi előnyt ez jelenthet neked. Ide tartozik az ESD védelem (hiánya), vagy az újabb felbukkanó problémák, amikhez már profi körülmények szükségesek (nem véletlen, hogy egy „kiszállásos szerviz csak bizonyos perifériás cseréket vállal, ráadásul ha helyben derül ki egy nem várt probléma, alkatrész sem biztos, hogy van a szerelőnél.
- Még többet olvashatsz erről itt: iPhone szerviz már otthon is – Megéri?
A felsorolt lehetséges következmények abban az esetben is helytállók, ha saját kezűleg szeretnéd elvégezni például az akkumulátor cserét. De ebben az esetben az a nem kis veszély is fennáll, hogy gyakorlatlan kezekkel még több hibát okozol - elszakítasz egy vagy több szalagkábelt, vagy az alaplapban teszel kárt véletlenül – ezzel még nagyobb költségekbe verve magad.
Mi történik a telefonnal a Smart Clinic iPhone szervizekben?
Amennyiben a Smart Clinic-hez fordulsz, a fentebb sorolt szempontok alapján cseppet sem kell aggódnod amiatt, hogy a telefonod nem a legjobb kezekbe kerül. Mind a beszerelt alkatrészek, mind az általunk vállalt garancia és egyéb szolgáltatások is biztosítják, hogy gyakorlatilag kockázat nélkül fordulhass hozzánk. Ha hozzánk fordulsz többek közt ezeket tapasztalhatod:
- Gyors javítások, legtöbbször 30-60 perc alatt
- Akár élettartam garancia a beszerelt alkatrészekre
- Gyári minőségű (OEM) alkatrészek
- Szerviz futár szolgáltatás, időpontfoglalás lehetősége
Ráadásul üzleteinkben minden a szemed előtt történik, így akár végig is nézheted a javítást.
Minket választasz? Akkor várunk bármely iPhone szervizünkbe és felfrissítjük a készüléked!