iPad 3 ház csere

A törött vagy meghajlott készülékház veszélyes lehet a belső alkatrészekre is. Hogy ezen komponenseket megóvjuk a szorulás, elhajlás és hasonló veszélyektől, cseréljük a sérült készülékházat.

Mutasd a részleteket »

  • Az ár egy várható javítási költséget jelöl. Részletes és pontos árajánlatot a javítás teljes költségéről bevizsgálást követően tudunk adni.
  • A feltüntetett javítási időt kizárólag időpontfoglalás esetén tudjuk vállalni. Egyéb esetekben a javítási idő függ a szerviz kapacitásától és a javítás megkezdését érkezési sorrend alapján tudjuk csak vállalni.
  • Összetett probléma esetén (pl.: több alkatrész meghibásodása) javasoljuk árajánlatkérő űrlapunk kitöltését, ahol a listaáraktól eltérő egyedi árajánlatot tudunk adni.

iPad 3 ház meghibásodás jelei

ha a felsoroltak közül bármelyiket is tapasztalod, keresd fel szervizünket
  • A meghajlott iPad 3 készülékházban lévő alkatrészek feszülhetnek, esetenként el is törhetnek, szakadhatnak. Előfordulhat, hogy szétszedés után a feszülő alkatrész elpattanhat, ami további meghibásodáshoz vezethet.
  • A készülék házának deformitása okozhatja legtöbb esetben a kijelző - néhány típus esetén a ragasztott hátlap - elválását.
  • Leejtés következtében is megjelenhetnek olyan sérülések a(z) iPad 3 házán, ami indokoltá teszi annak cseréjét.
  • A(z) iPad 3 háza leggyakrabban fizikai ütés hatására tud elhajlani vagy eltörni, ami a benne lévő további perifériák esetleges meghibásodásához is vezethet.
  • Használatból adódóan megjelenhetnek karcok, horpadások a(z) iPad 3 házon, ezek többnyire esztétikai problémák, nem feltétlenül indokolt az alkatrész cseréje.

Részletes információ a(z) iPad 3 ház csere menetéről

Összefoglaljuk azokat a termék tulajdonságokat, amelyek valódi előnyt jelentek a számodra

Az egyik legnehezebb iPad szervizelési feladat az iPad 3 készülékek hátlapcseréje. Hiszen bár a hátlap alumíniumból készül és fokozottan ütésállónak tervezték, valójában leejtés hatására könnyebben hajlik, deformálódik a kelleténél, amely hatására szorulhatnak a gombok, elszakadhatnak a szalagkábelek.

A cserélendő iPad 3 ház

Legtöbbször leejtés okozza az iPad 3 hátlapjának és a hátlap sarkainak sérülését. Attól függően, mekkora a sérülés, elegendő lehet a készülék hátlapjának „kozmetikázása”, így nem kell feltétlenül cserélni azt, elég csak visszasimítani a sérült sarkokat. Ez persze kizárólag abban az esetben lehetséges, ha a készülék hátlapjának és további alkatrészeinek sérülése ezt lehetővé teszik. Csak akkor alkalmazzuk a teljes hátlap cseréjét, amennyiben az elkerülhetetlen, viszont ez a művelet nagy precizitást igényel, ugyanis a hátlap szerelt jellege miatt arra kell mindent rászerelni, felépíteni. A hátlap cseréjéhez elengedhetetlen, hogy ismerjük az iPad 3 készülékünk előéletét, különösen a modellszámot és a származási helyet. Ez azért szükséges, ugyanis bizonyos iPad-ek esetében a hátlap szerkezeti felépítése országonként és modellenként elérhet. A hátlap cseréje az iPad 3 esetében nagy szakértelmet igénylő, 4-5 órát igénybe vevő szervizfolyamat, amelyet 1 napos határidővel áll módunkban elvállalni.

A szerelés menete

Az összes iPad javítás közül, az iPad 3 hátlap csere a legnehezebb. Az iPad-ek szerelése egyébként sem könnyű, amelyet jól példáz, hogy a hivatalos Apple Authorized Service Provider üzletekben sem végzik iPad-ek szervizelését, inkább – amennyiben még garanciális - visszaküldik a gyárba a törött, elromlott készüléket és adnak helyette egy újat. Annak érdekében, hogy az új hátlapra minden alkatrészt újra fel lehessen szerelni, az iPad 3 készüléket atomjaira szét kell szedni. Ez rendkívüli szaktudást és tapasztalatot igényel, ezért ezt a műveletet otthoni elvégzésre nem ajánljuk!

Szakértő „pro” tipp

  • Amennyiben az iPad 3 hátlapja mindenképpen cserére szorul, mielőtt szervizbe vinnénk, feltétlenül keressük ki a készülék adatait.
  • Szerviznehézség szintje: 10/10

Miért a Smart Clinic?

  • Klimatizált, tiszta környezetben várjuk minden kedves ügyfelünket.
  • Több hazai szerviz hozza hozzánk a bonyolultabb javításokat, amiket ők nem tudnak elvégezni ügyfeleiknek. Így nagy esélye van annak, hogy a te készüléked is nálunk javult meg.
  • Nem alakulunk át más néven évente, azok maradunk, akik az elejétől kezdve vagyunk.
  • Minősített beszállítókkal együttműködve a garanciális javításaink aránya 6,72%. Minden 100 megjavított készülékből kevesebb, mint 7 db-ot kell újra javítanunk. Magyarországon az átlagos arány közel 20%.
  • Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 96,1%-a ajánlaná szervizünket ismerősének.
  • Alkatrészek beszerzésével külön kollégánk foglalkozik, emiatt kiemelt figyelemmel és rekordgyorsasággal be tudunk szerezni bármilyen egyedi igényt.
  • Mi nem fogjuk azt hazudni, hogy gyári alkatrészt építünk be, ha az utángyártott. Dolgozunk gyári és utángyártott alkatrészekkel egyaránt. A te döntésed, hogy melyiket kéred.

Akiknek már segítettünk

Ügyfeleink véleménye
  • Balázs Klári - Énekesnő

    Én már nagy árat fizettem azért, mert nem választottam körültekintően iPad tokot. Csak arra figyeltem, hogy szép legyen, hát egy óvatlan pillanatban a kövön landolt a gépem és persze miszlikbe tört a védő üvege. Egy véletlen folytán rátaláltam a SENA Folio II iPad tokra, amely nem csak elegáns, de olyan biztonsággal rögzíti, szinte átöleli a masinámat, hogy még véletlenül sem fordulhat elő az előbb leírt eset. Bárhol megfordulok, mindenütt megdicsérik a vadító piros színe, krokodil mintázata és elegáns formája miatt. Úgy érzem, mintha személyesen nekem tervezték volna.

    Balázs Klári - Énekesnő
  • Istenes Bence - Televíziós műsorvezető

    Mivel gyakorlatilag az életem van az iPhone-omban, mind a munkámban, mind a privát életemben nélkülözhetetlen. Így ha probléma merül fel fontos számomra, hogy gyors és szakszerű segítséget kapjak. A Smart Clinic-nél a srácok nagyon profik voltak és ami a legfontosabb, minden a szemem előtt zajlott, így biztonságban tudhattam az adataimat. Vidám, segítőkész a csapat, jó érzés bemenni a boltba. Mindenre van megoldásuk és kedvesen kezelnek. Csak ajánlani tudom mindenkinek! Köszönöm!

    Istenes Bence - Televíziós műsorvezető
  • Kasza Tibor - Magyar énekes, zeneszerző, producer, műsorvezető, a Crystal egykori frontembere

    Manapság már nem is kérdés, hogy az ember a telefonjában hordja a fél életét. Ez velem sincs másképp. Így, amikor bármi probléma felmerül az iPhone-omnál első kétségbeesett reakcióm után, megnyugvással tölt el, hogy tudom, hol fogják tudni orvosolni a bajt. Ez pedig nem más, mint a Smart Clinic, ahol mindenre tudnak megoldást találni, emellett kedvesek és segítőkészek a szervizesek. Külön szeretem, hogy mindig van hely a szerviz előtt parkolni, ami nagy előny, mikor siet az ember egyik munkából a másikba.

    Kasza Tibor - Magyar énekes, zeneszerző, producer, műsorvezető, a Crystal egykori frontembere
  • Vasvári Vivien - magyar valóságshow-szereplő, modell, üzletasszony, többszörös országos bajnok és magyar válogatott síkfutó

    "Sajnos elég gyakran töröm össze a telefonom, előfordul, hogy két héten belül kell újra szervizhez fordulnom…egyszerűen nem tudok rá vigyázni. Nekem ezért a biztonságot jelenti a Smart Clinic, ahol mindig nagyon kedvesen fogadnak és rövid időn belül elkészül a telefonom ami számomra még inkább fontos, hiszen ez is egy munkaeszköz, amit minden nap használok."

    Vasvári Vivien - magyar valóságshow-szereplő, modell, üzletasszony, többszörös országos bajnok és magyar válogatott síkfutó
  • Tankcsapda, magyar rockegyüttes

    "Ahogy a zenénk, úgy az életünk is elég pörgős, és emiatt sajnos gyakran az iPhone húzza a rövidebbet. Most már tudjuk, hogy ilyenkor kizárólag a Smart Clinic-nél dolgozó srácokhoz érdemes jönni, mert ők bármit megoldanak! Ráadásul a mindössze 10 perces iPhone kijelző cserét a helyszínen meg is tudtuk várni, tehát teljesen meg voltunk elégedve. Az itt dolgozó szervizesek vagányok és igazán jó fejek, mi több bárki másnál jobban ismerik az Apple termékeit. Ja, és persze a rockot is szeretik. Hát kell ennél több?" – itt voltak a Tankok.

    Tankcsapda, magyar rockegyüttes
  • Michelisz Norbert - Európa-kupa és többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző

    Ahogy a versenypályán, úgy a mindennapjaim során is rendkívül fontos számomra az idő, a sebesség és a precizitás. Ha ezek közül bármelyikkel probléma adódik, akár több havi munka és felkészülés is kárba veszhet. A Smart Clinic csapata hihetetlen sebességgel és precizitással karosszériázta újra az iPhone 5s-em, ezért a srácok nálam a legjobb eredménnyel nyerték meg a kvalifikációs futamot. Ezentúl tehát minden esetlegesen felmerülő okoskütyüs problémámmal őket keresem majd fel.

    Michelisz Norbert - Európa-kupa és többszörös túraautó-világbajnoki futamgyőztes magyar autóversenyző

Gyakran ismételt kérdések

A leggyakoribb kérdésekre adott válaszainkat itt találod.
+ Gyári alkatrészt szereltek be a rossz helyett? Megnézem »

Több fajta alkatrésszel is dolgozunk. Van lehetőség gyári és utángyártott alkatrészekkel történő javításra is. Javaslatot teszünk minden javításnál egyénileg, hogy ár/érték arány szempontjából melyik lehet a jobb választás. Az alkatrészek minősége az árlistáknál is fel van tüntetve. Rákattintva pedig részletesen leírjuk, hogy mit jelent.

Az alkatrészek minőségét az alábbi oldalon összegyűjtöttük számodra.

+ Mennyi idő alatt javítjátok meg a készülékem? Megnézem »

A javítások 80-90%-a általában 1 órán belül elvégezhető, ami azt jelenti, hogy akár a helyszínen is meg tudod várni, és nem kell napokig nélkülözni a készüléket. A szervizelési idő függ a hiba jellegétől, a szerviz terheltségétől, a raktárkészlettől. Egy egyszerűbb periféria (kijelző, akkumulátor, hangszórók, kamerák, töltőcsatlakozók... stb) kicserélése nagyjából 0,5-1 óra. Ha a készülék nem csavarozott, hanem ragasztott konstrukciójú, akkor ehhez még hozzá kell számolni a ragasztás száradási idejét, ami 2-3 óra pluszban. Beázott készülékek javítása minimum 1 napot vesz igénybe, de inkább 2-3 nap, mire végig tudunk tesztelni minden funkciót rajta. A mindenkori javítási időt személyesen a szervizeinkben kollégáink pontosan meg tudják határozni.

Ajánljuk figyelmedbe az időpontfoglalás lehetőségét. Ha visszaigazolt időpontra érkezel, akkor tudjuk vállalni a weboldalunkon megtalálható javítási időket.

+ Vidéken élek, hogy tudom eljuttatni a készülékem hozzátok? Megnézem »

Nagyon sok vidéki ügyfelünk van, akiknek kényelmes megoldás a szervizfutár szolgáltatásunk. Akár 3 nap alatt, de többnyire 5-6 nap leforgása alatt visszakerülhet hozzád a megjavított készüléked. Ehhez csak ki kell tölteni az itt található űrlapot, és már küldjük is hozzád a futárunkat. Részletes leírást erről a kényelmi szolgáltatásunkról itt találsz.

+ Miért kell a bevizsgálásért fizetni? Megnézem »

A készülék bevizsgálása alapvetően ingyenes abban az esetben, ha kéred a javítást a kiajánlott ár alapján. Bevizsgálás akkor díjköteles, ha nem kéred a javítást, vagy nem velünk végezteted el. A bevizsgálás során szerviztechnikusaink ugyanúgy elvégzik a szervizelést, teszt alkatrészek segítségével megállapítják, mely perifériák szorulnak esetleges cserére. Az egyszerűbbtől a bonyolultabb bevizsgálásokig eltelhet legalább 0,5-3 óra is, mire megállapítható a hiba forrása. Ennek a munkadíjnak a töredékét szoktuk bevizsgálás gyanánt kiszámlázni, ha mégsem kéred a javítást.

Szintén bevizsgálási díjat kérünk olyan esetekben is, ha a készülékről megállapítjuk, hogy nem javítható, vagy gazdaságilag nem éri meg a javítás. Erre azért van szükség, mert mire egy készülékről ezt ki merjük jelenteni, sokszor napokig dolgoznak rajta kollégáink, minden lehetőséget megvizsgálva. Hisz elsődlegesen az a célunk, hogy megoldást találjunk rá, de ez tőlünk függetlenül nem mindig sikerül sajnos.

+ Az alaplapi javítás miért tart tovább? Megnézem »

Az egyszerűbb javítások közé soroljuk a perifériák cseréjét, mint például kijelző, akkumulátor, kamerák, szalagkábelek... stb. Ezek a perifériák 0,5-1 óra alatt cserélhetőek, aránylag egyszerűen. A rosszabb és bonyolultabb eset az, ha a periféria cseréje nem oldja meg a problémát. Ilyenkor az alaplapon kell tovább keresni a hiba okát. Egy alaplap sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb felépítésű, mint maga a készülék. Illetve az alaplapra szerelt alkatrészek is csak mikroszkóp alatt mozdíthatóak. Egy alaplapi meghibásodás nagyon összetett tud lenni, mivel minden alkatrész mindegyikkel összefüggésben van szinte, ezért nagyon sok a variációs lehetőségek száma, ami tönkremehet. Ezeknek a hibalehetőségeknek a feltérképezése több órát, és sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Az alaplapi alkatrészek, mint például IC-k, ellenállások, kondenzátorok meghibásodása sem mindig egyértelmű, aminek a feltárása szintén több órás művelet. Az alaplapi javítások utáni tesztek (mint például merülés, töltés) szintén időigényesek, mire azt merjük mondani, hogy rendben van a készülék. Összességében egy körültekintően elvégzett alaplapi javítás több napot is igénybe vehet.

+ Az ázott készülékre miért nincs garancia? Megnézem »

Ázott készülék alatt értjük az összes olyan készüléket, ami nedvességet kaphatott, legyen az vízcsepp, eső, medencébe merülés, ráfolyt a kávé, beleesett a wc-be, lecsapódott benne a fürdőszoba pára, ... stb. Az összes ilyen eset azt eredményezi, hogy a készülék belsejében korróziós folyamatok indulnak meg. A folyadékok vezető képességgel rendelkeznek. Az elektromosság mindig a legkisebb ellenállás felé közlekedik. Így ha nedvesség éri a készüléket, akkor az elektromos áram olyan alkatrészek között hoz létre kapcsolatot, ami nem egy tervezett eset. Ilyenkor az alkatrészek túlműködnek és tönkreteszik a készüléket. A folyadékkáros készülékek tulajdonosainak kezét a gyártók és mobilszolgáltatók is elengedik. A termék garanciája nem terjed ki ilyen meghibásodásokra, csak ha kötöttek rá ilyen jellegű biztosítást korábban. Amit mi tudunk tenni, hogy ezt az oxidációs folyamatot megpróbáljuk lelassítani. A folyadékkáros alkatrészeket áttakarítjuk, illetve indokolt esetben cseréljük. Az alaplapot ultrahangos mosóval szintén megtisztítjuk az oxidrétegek döntő részétől. A javítás hatékonysága függ az ázás mértékétől és az ázás óta eltelt időtől. Épp emiatt nincs előre kalkulált ár, mivel minden helyzet más, sok befolyásoló tényező van sajnos. Arra sincs biztosíték, hogy később ne jöjjön elő a készüléken további meghibásodás. Ennek oka, hogy az egyszer beindult oxidációs folyamatokat csak lassítani tudjuk, megállítani nem. Ennek ellenére a javítások több mint 60%-a sikeres, a többi esetben később is fellépő meghibásodások jelenhetnek meg. Azt szoktuk javasolni, ha esetlegesen sikerül is feltámasztani a készüléket, akkor járnak a legjobban, ha el is adják addig, amíg működik.

+ Miért ilyen sok idő a készülék száradása? Megnézem »

Néhány gyártó (például Samsung, Sony, Huawei) ragasztott konstrukciójú készülékeket dob a piacra. Ezekről azt érdemes tudni, hogy a kijelző és a hátlap is egy vékony ragasztó réteggel (2-3 mm) van rögzítve a készülék házához. Bármilyen javítás a kijelző, vagy a hátlap eltávolításával kezdődik. Ilyenkor melegítő padon felolvasztjuk a ragasztót, hogy utána finom eszközökkel el tudjuk távolítani a kijelzőt (vagy hátlapot), hogy hozzáférjünk a cserélendő alkatrészhez. Ez a művelet nagyfokú precizitást és sok gyakorlatot igényel egy szerviztechnikustól. A hibás alkatrész cseréje után a kijelzőt vagy a hátlapot vissza kell ragasztani a készülékbe. Ehhez többnyire egy speciális felületkezelőt, gyári ragasztócsíkokat és prést használunk. A ragasztásnak a prés alatt van 2-3 óra száradási ideje, amikor minden gond nélkül ki tudjuk adni a készüléket. Ha ezt az időt nem várjuk meg, nagy valószínűséggel el fog válni a ragasztás, ami további károkat okozhat. Ezen nem érdemes spórolni.

+ Hol talállak meg titeket helyileg? Megnézem »

Szervizeink elérhetőségét ide kattintva nézheted meg. Ha távol laksz tőlünk, akkor sincs gond, vedd igénybe nyugodtan szerviz futár szolgáltatásunkat ide kattintva.

+ Nyitvatartási időn belül bármikor mehetek? Megnézem »

Szervizeink nyitvatartási idejét itt tudod megtekinteni. Ebben az időszakban bármikor bejöhetsz hozzánk, pár percen belül biztosan sorra kerülsz, nem kell sokat várni a kiszolgálásra. A legjobb az lenne, ha időpontot foglalnál, mert akkor garantáltan veled fognak kollégáink foglalkozni. Próbálj minden esetben úgy időzíteni, hogy ne zárás előtt 10 perccel érkezz, mert akkor valószínűleg már csak következő nap fogunk tudni nekiállni a készülék javításának. Ha zárás előtt legkésőbb 1 órával megérkezel, akkor nagy esély van rá, hogy még zárásig be tudjuk vállalni a készüléket úgy, hogy még akkor el is tudod vinni. Természetesen a javítási időt mindig a helyszínen tudjuk pontosan megállapítani. A javítási idő minden esetben függ a meghibásodás jellegétől és a szerviz terheltségétől.

+ Holnapra miért nem tudok időpontot foglalni? Megnézem »

Minden időpontfoglalás beérkezésekor ellenőrizzük az aktuális raktárkészletet, hogy ne fordulhasson elő olyan eset, hogy feleslegesen jön be szervizünkbe az ügyfél. Több szervizponton is dolgozunk, és napi szinten hozunk-viszünk alkatrészeket a szervizpontok között. Az időpontfoglalást csak akkor igazoljuk vissza, ha a javításhoz szükséges alkatrészt a foglalás helyén és idejében 100%-ra biztosítani tudjuk. Ehhez szükségünk van általában 1 munkanapra. Ez az oka annak, hogy 24 órán belül nem fogadunk el időpontfoglalást. Ettől függetlenül, ha korábban szeretnél jönni, akkor hívj fel minket telefonon (+36 30 630-22-77), vagy írj nekünk, mert nem kizárt, hogy előbb is tuduk fogadni.

+ Miért csak a beszerelt alkatrészekre van garancia? Megnézem »

Garanciát értelemszerűen csak arra az alkatrészre tudunk vállalni, amit cserélünk. Ha például kicserélünk az ügyfél kérésére egy akkumulátort, és pár hónap múlva tönkremegy például a beszédhangszóró, akkor azt külön díj ellenében tudjuk cserélni, mert garanciát csak az akkumulátorra tudunk vállalni. A két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz. Olyan helyzetekben, amikor például akkumulátort cserélünk (tegyük fel, hogy 10.000 Ft-ért), azért mert gyorsan merül, és kiderül, hogy még ezután is fennáll ugyanaz a probléma, akkor megvizsgáljuk a készüléket, és ha ezt követően azt állapítjuk meg, hogy például töltésvezérlő IC hibája (tegyük fel, hogy 25.000 Ft az ára) van, akkor az akkumulátor csere árát jóvá szoktuk írni a töltésvezérlő IC csere árából. Tehát 25.000-10.000=15.000 Ft, amit fizetni kell. Ebben az esetben az akkumulátor csere költségét átvállaljuk tőled.

+ Garanciális szervizként működtök? Megnézem »

Nem. A Smart Clinic független minden szolgáltatótól és minden gyártótól. Nem állunk szerződéses kapcsolatban senkivel, kizárólag garancián túli javításokat végzünk ügyfeleink részére. Épp ezért az az érdekünk, hogy a javítást legjobb tudásunk szerint elvégezzük, és nem azon dolgozunk, hogy bújjunk ki a garanciális feltételek alól. Ugyanakkor azt javasoljuk, ha garanciális még a készüléked (és nem ázott, nincs összetörve, mert ezek kizáró okok lesznek), akkor érdemes inkább egy garanciális szervizt felkeresni a problémáddal. Ha ott nem sikerül megoldást kínálni számodra, akkor nyugodtan keress meg minket, és megpróbálunk segíteni.

+ Hétvégén nyitva vagytok? Megnézem »

A mindenkori nyitvatartási időnket itt meg tudod nézni.

+ Az oldalon nem látom a készülékem típusát, azt is tudjátok javítani? Megnézem »

Döntő többségben azokat a készülékeket találod meg honlapunkon, amiknek a javításához rendelkezésünkre áll alkatrész. Ettől függetlenül, ha nem találnád, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk javítani. Nagy külföldi beszállítókkal dolgozunk, sok alkatrészt be tudunk szerezni, így lehet a te készülékedhez valót is. Vedd fel velünk a kapcsolatot, írj nekünk üzenetet ide kattintva, és kollégáink válaszolni fognak rövid időn belül.

+ Hozott alkatrészből is elvégzitek a javítást? Megnézem »

Nem szívesen. Nagy raktárkészlettel, bevizsgált alkatrészekkel dolgozunk. Az árlistánkban található árak nagy részben a munkadíjból tevődnek össze. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobb minőségű alkatrésszel rendelkezünk és sokkal olcsóbban is jutunk hozzá, mint amennyiért megrendeled pl. az eBay-ről. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor elvállaljuk hozott alkatrész beépítését, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy az árból levonjuk a mi általunk beszerzett alkatrész árát, és azt számlázzuk ki. Így biztosan rosszabbul jársz anyagilag. Elég gyakran előfordul, hogy a hozott alkatrész nem is működik megfelelően, ilyenkor sajáttal pótoljuk. Ha esetlegesen működne, akkor viszont hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Mi inkább azt javasoljuk, hogy ne rendelj máshonnan drágábban rosszabb minőségű alkatrészt, mint ami nálunk van raktáron. Nem lesz olcsóbb sem, és ha gond lenne vele, akkor nincs kihez fordulni garancia miatt.

+ Megmarad-e a gyári garancia miután szereltétek a készüléket? Megnézem »

Nem. Illetve arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy egy általunk javított készüléket nem javítanak vagy cserélnek később garanciában. Nagyon sok garanciás telefont javítottunk, amiben senki nem veszi észre, hogy belenyúltunk. Nem is emiatt nem akarunk ezért felelősséget vállalni. Ismerjük a garanciális szervizek hozzáállását, és emiatt mi nem szeretnénk koloncot venni a nyakunkba. Ha egy kedves ügyfél kéri, hogy segítsünk, természetesen megtesszük, de mi nem tudunk garanciát vállalni arra, hogy egy garanciális szerviz miért utasít el egy készüléket.

+ Miért kell egyes készülékekre egy napot várni, amíg van ami néhány órán belül kész van? Megnézem »

Mert vannak olyan jellegű meghibásodások, ahol a hibakeresés és annak javítása egy sokkal összetettebb folyamat annál, mint például egy akkumulátor cseréje. Ilyen lehet például a ragasztott készülékek javítása, ahol csak a szétszedés, majd összeragasztás és száradás csak 2-3 óra pluszt jelent. De ilyen lehet pl egy szoftveres meghibásodás is, amikor több GB-nyi adatot kell mentenünk akár órákig, majd a javítás után visszatölteni mindent. Egy ázott készülék javítási ideje, mire minden hibát kizárunk, rossz esetben akár egy hetet is igénybe vehet. Vagy egy készülék, ami nem tölt például. Ilyenkor akkumulátort cserélünk, vagy egy töltőcsatlakozót, majd ezután közvetlenül merülés és töltés teszteket hajtunk végre. Csak ezek a tesztek 1-2 napot vesznek igénybe. Ha továbbra sem tölt, vagy gyorsan merül, akkor nézzük alaplapi szinten tovább. Töltésvezérlő IC, PM IC esetleg. Ezek cseréje csak önmagában 2-3 óra munka mikroszkóp alatt. Majd következik ismét a merülés és töltés teszt. Újabb 1-2 nap. Sok készüléknél azzal kell kezdenünk, hogy visszaállítjuk gyárilag a szoftvert, ami miatt szükség van egy biztonsági mentésre, majd a javítás végén annak visszatöltésére. Napjainkban egy akár 50-60 GB is lehet, vagy még több, ami szintén órákban mérhető. De olyan is előfordulhat, hogy nincs raktáron az adott alkatrész, amire várnunk kell. Egyedi beszerzések esetén lehet ez akár 1 hónap is, de általában 1-2 hét alatt megoldjuk. Ha ezek az esetek összeadódnak, akkor tud igazán elhúzódni a javítás ideje. Összegezve, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél rövidebb legyen az idő, hisz mi is akkor járunk a legjobban, ez közös érdekünk. Feleslegesen mi sem ülünk készülékeken, mert magától nem fog meggyógyulni.

+ Vízálló marad a készülék a javítás után is? Megnézem »

Nem. Mindenesetre érdemes megnézni, hogy milyen szabvány szerinti vízállóságot hirdet a gyártó. Többnyire IP67 minősítést kapnak a készülékek, aminél a az első szám, a 6-os azt jelenti, hogy "Teljes mértékben védett por ellen", a második szám, a 7-es pedig "Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)". Azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy laboratóriumi körülmények között érvényesek ezek a megállapítások. Az életben viszont előfordul, hogy az IP67-es szabvány szerint kialakított készülék épp úgy be tud ázni. Ilyenkor a folyadékjelző indikátorok elszíneződnek, a készülékbe foyladék kerül, a garancia pedig nem lesz érvényes. Az IP68-as minősítésnél a 8-as szám jelentése "Víz alatt folyamatosan használható (a gyártó által meghatározott, 1 és 3 méter közötti mélységben)". Valójában ez az IP68 jelenti a teljes vízállóságot, amire az átlag felhasználó gondol. Ezt a szabványt azonban nem lehet használni, mert akkor például hogy szólna egy beszédhangszóró? Sehogy. Épp úgy lehetne használni, mint a víz alatti telefonálásnál. Ezeket a szabványokat laboratóriumi körülmények között mérik, ezért szervizelés után ez az IP minősítés nem állhat fent a továbbiakban. Persze legyen inkább egy nem IP67-es jó telefonunk, mint egy rossz IP67-es.

+ Alaplapi javításoknál kevesebb a garancia? Megnézem »

Igen. Ilyen javításokra 1 hónap garanciát vállalunk. Ennek oka, hogy ez egy olyan mértékű beavatkozás a készülékbe, ami a későbbiekben okozhat további problémát is. Alapvetően alaplapi javítást például egy garanciális szerviz nem is vállal (nem is tud). Ennek ellenére nagyon sok esetben javíthatóak ezek a problémák, de az idő előrehaladtával, minél idősebb egy készülék, és minél többször van javítva, annál nagyobb az esély rá, hogy újra elromlik. Akár csak egy öreg személyautónál.

+ Nem várnám meg a száradási időt, inkább elvinném korábban. Gond-e? Megnézem »

Annyiban gond, hogy 90% bizonyossággal mondhatjuk, hogy el fog válni a ragasztás. És újra vissza kell jönni újraragasztani. Amivel nem hogy időt nem fogsz tudni spórolni, de ismét fizetned kell majd munkadíjat, mert ilyen esetben garanciát sem tudunk rá vállalni. Nem beszélve arról, hogy az elváló kijelző vagy hátlap mellett keletkező résen szennyeződés kerülhet a készülékbe, ami zárlatot okozhat, vagy foltos lesz a kijelző háttérfénye, ami csak kijelző cserével orvosolható. Ezek mind plusz költségek és újabb idő a szervizben. Ezért is nem ajánljuk azt, hogy idő előtt elvidd a készüléket. De saját felelősségre természetesen kiadjuk.

+ Mit jelent az alkatrészeknél az a jelölés, hogy A++, A+, A, B? Megnézem »

Ezek a jelölések az alkatrész minőségére utalnak. Részletes információkért kattints ide.

Smart Blog

Karácsonyi ötletcunami a Smart Clinicben 12/15 – Tuningold fel szeretteid autóját!
2017. december 15. 16:24:46 U Patrik

Karácsonyi ötletcunami a Smart Clinicben 12/15 – Tuningold fel szeretteid autóját!

Cikksorozatunk végéhez közeledve tartogatjuk a legjobb ajándékötleteinket. A különböző autós kiegészítőkkel maximum akkor lőhetsz mellé, ha olyannak veszed, akinek nincs autója. Ezt meg azért elég nehéz eltéveszteni. Tedd kényelmessé a leghosszabb autóutakat is! Jöjjenek a legjobb autós kiegészítőink!

Elolvasom
Nem tölt? Gyorsan merül? Minden, amit tudni kell a telefon akkujáról (Headset Podcast 5. adás)
2022. február 28. 20:53:08 U Laci

Nem tölt? Gyorsan merül? Minden, amit tudni kell a telefon akkujáról (Headset Podcast 5. adás)

Az okostelefonok akkumulátoráról beszéltünk a Headset Podcast 5. adásában. Részletesen körüljártuk az akkumulátorokkal kapcsolatos kérdéseket, és próbáltuk megfejteni azt is, hogy a jövőben milyen irányban fejlődhetnek a telefonok erőforrásai.

Elolvasom
Mit árul el a telefon vízállóságáról az IP szám?
2016. október 26. 14:58:22 U Patrik

Mit árul el a telefon vízállóságáról az IP szám?

Manapság már nem kell speciális, mindenfajta vízálló biztonságnak megfelelő, gumírozott réteggel ellátott telefont venned ahhoz, hogy egy nagyobb eső ne tehessen kárt a telefonodban. A gyártó cégek által kiadott telefonok legtöbbje képes ellenállni a víznek, de nem azonos szinten.

Elolvasom

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.