30 perc

a javítás ideje

6 hónap

garancia

+36 30 630 22 77

hívjon minket

Készlet információ

Aktuális raktárkészletünkkel kapcsolatos információkat az alábbi táblázat tartalmazza


Típus Ár (bruttó)
OEM9.990,- Ft Készlet info

Nincs ideje vagy lehetősége személyesen eljönni hozzánk?

Vegye igénybe szervizfutár szolgáltatásunkat az ország bármely részéről


Expressz javítás soron kívül

Foglaljon időpontot

iPhone 5 akkumulátor meghibásodás jelei

Ha a felsoroltak közül bármelyiket is tapasztalja, keresse fel szervizünket


  • 20-30%-nál, vagy akár magasabb akkumulátor töltöttségnél is váratlanul kikapcsol a készülék, és visszakapcsoláskor például egy teljesen másik értéket mutat, az azt jelenti, hogy megérett egy új iPhone 5 akkumulátorra
  • Ha lassul a készülék, akadoznak az alkalmazások, vagy egyszerűen kiugrál a programokból, akkor is gyanakodhatunk egy rossz iPhone 5 akkumulátorra. Mielőtt kicseréljük egy újra, érdemes például újraszoftverezni, hátha csak ott akad be valami.
  • Ha a készülék gyorsabban merül, mint ahogy azt megszoktuk, nagy valószínűséggel iPhone 5 akkumulátor cserét fog jelenteni. 
  • Sok dolog utalhat a(z) iPhone 5 akkumulátor cserére, azonban ez nem mindig ennyire egyértelmű sajnos. Ha egy új akkumulátorral is fennállnak ugyanazok a hibák, akkor nagy valószínűséggel töltésvezérlő vagy tápellátó IC problémával állunk szemben, ami egy bonyolultabb és drágább javítási folyamat.
  • Ha azt tapasztalja, hogy a készülék kijelzője, vagy hátlapja elválik a készüléktől, akkor nagy eséllyel a felpúposodó iPhone 5 akkumulátor okozza ezt a problémát. Ilyenkor cellazárlat következtében gáz fejlődik, ami megnöveli az akkumulátor térfogatát, amíg el nem pukkan. Ezt az állapotot erősen ajánlott elkerülni, mert súlyos sérüléseket okozhat akár bennünk, akár lakásunkban. Amit tenni lehet, hogy minél előbb elhozza kicseréltetni. Ez NEM JÁTÉK!
  • Hiába van egész éjjel a töltőn, akkor sem tölt fel, vagy el sem indul. Ilyenkor szintén a(z) iPhone 5 akkumulátor lehet a hibás. De előfordulhat, hogy a töltő csatlakozó koszolódott el, vagy elromlott. Esetleg érdemes egy másik kábellel és töltővel megpróbálni a töltést. Ha sikerrel járunk, akkor érdemes kidobni a rossz kiegészítőt.
  • Az akkumulátoroknál a gyártók mobiltelefonoknál kb. 500, laptopoknál 800 töltési ciklusig garantálják a 100%-os működést. Ha napi egyszer töltjük iPhone 5 készülékünket, ez azt jelenti, hogy kb 1,5-2 év után kezd el rohamosan csökkeni a kapacitása, ami azt eredményezi, hogy nagyjából ennyi idős készülékeknél ajánlott egy új akkumulátort beszereltetni, hogy továbbra is maximális teljesítményen dolgozhasson nekünk.
Kérdése van? Lépjen kapcsolatba velünk »

Részletes információ a(z) iPhone 5 akkumulátor csere menetéről

Összefoglaljuk azokat a termék tulajdonságokat, amelyek valódi előnyt jelentek az Ön számára


Az iPhone 5 akkumulátor cseréje abban az esetben válik indokolttá, amikor azt vesszük észre, hogy a készülék üzemideje a megszokotthoz képest jelentősen visszaesett. Az okostelefonoknál ismerős jelenségnek számít a gyors merülés, és bár az iPhone 5 akkumulátora a tapasztalatok szerint, sztenderd igénybevétel mellett körülbelül 1,5 évet bír teljes kapacitással, mégsem ritkaság, hogy a készülék akkuhibával kerül a szervizbe. Mindezt persze nagyban befolyásolja, hogy milyen sűrűn használjuk a telefont.

A cserélendő iPhone 5 akkumulátor

Az iPhone 5-ösnél jellegzetes akkumulátor hibának számít, hogy a készülék csak akkor üzemel, ha töltőkábelen van, ellenben ha nem kap feszültséget lekapcsol, illetve csupán 10-30% maximum töltöttséget képes felvenni. Gyakori hibajelenség még, hogy az iPhone 5 rendszeresen kikapcsolgat, hirtelen veszít a töltöttségéből, vagy 30%-os töltöttség alatt önállóan kikapcsol, illetve a töltés megkezdésével azonnal 20% fölött jelzi az akkuállapotot.

Sajnos az iPhone 5-ös érzékeny pontja az akkumulátor, az erőforrás meghibásodása miatt gyakran kerül sor cserére. A szervizeinkben beszerelt iPhone 5 akkumulátor azonos minőségű a gyári alkatrésszel, azzal azonos teljesítményt és élettartamot garantál.

A szerelés menete

Az iPhone 5-ös készülékek akkumulátor cseréjét házilag csak tapasztalt szakembernek ajánljuk, mert bár aránylag egyszerű művelet, adódhatnak nehézségek. Éppen ezért ajánlott szervizbe hozni a meghibásodott készüléket, amivel elkerülhető az otthoni bütyköléssel nem ritkán okozott, súlyosabb hiba. Az iPhone 5 akkumulátor csere első lépéseként eltávolítjuk a kijelzőt, amivel az akkumulátor máris hozzáférhetővé válik. Az alkatrész kiemelése nagy odafigyelést igényel, mert a folyamat közben kockázatos, hogy megsértjük a panelon lévő IC-ket, melyek javítására már jóval komolyabb költségekkel számolhatunk. Az iPhone 5 akkucseréje kb. 10 percet vesz igénybe, és helyben megvárható.

Nem csak az iPhone 5 akkumulátora, de más alkatrészei is meghibásodtak? Ide kattintva találod az aktuális árlistát és rövid szervizleírásokat.

Pro tipp:

  • Az iPhone 5 élettartama néhány fortély elsajátításával meghosszabbítható.
  • Megbízható képet kaphatunk iPhone 5 készülékünk akkumulátorának állapotáról a System Status Lite típusú ingyenes applikációkkal.
  • Az iPhone 5-höz akkumulátoros tokok igény szerint beszerezhetőek.
  • Szerviznehézségi szint: 6/10
51917

JAVÍTOTT KÉSZÜLÉK

95.8 %

ÜGYFÉL ELÉGEDETTSÉG

2180

SZERVIZFUTÁR IGÉNYLÉS

54.7 %

VISSZATÉRŐ ÜGYFÉL

Miért válasszon minket?

Pontokba szedtük azokat az előnyöket, amelyekkel sokkal jobb szolgáltatást nyújtunk Önnek konkurenseinknél


  • Szervizeinkben a mindenkori forgalommal arányos létszámban várjuk ügyfeleinket, így biztosítva a rekord gyorsaságot a javításoknál.
  • A mi célunk a visszatérő ügyfelek arányának emelése (jelenleg már 50% felett állunk), ezt pedig csak elégedett ügyfelekkel érhetjük el.
  • Az időpontfoglalás funkciónak köszönhetően az ügyfeleink által kívánt időpontban állunk rendelkezésére természetesen soron kívül.
  • Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 96,1%-a ajánlaná szervizünket ismerősének.
  • Nem csak javításokat végzünk, hanem mindig ajánlunk olyan kiegészítőket, tartozékokat, amivel elkerülhetőek a további problémák.
  • Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 97,1%-a teljes mértékben elégedett volt ügyfélszolgálatunkkal.
  • Több hazai szerviz hozza hozzánk a bonyolultabb javításokat, amiket ők nem tudnak elvégezni ügyfeleiknek. Így nagy esélye van annak, hogy az Ön készüléke is nálunk javult meg.

100% GARANTÁLT ELÉGEDETTSÉG, 100% GARANTÁLT MINŐSÉG, 100% GARANTÁLT BIZALOM

Akár élettartam garancia az elvégzett javításokra
Olvassa el garanciális feltételeinket!

ELOLVASOM

Gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük Önnek az ügyfeleink által legtöbbször feltett kérdésekre adott válaszainkat


Több fajta alkatrésszel is dolgozunk. Ezeket az árlistáknál megtalálja rögtön az oldal elején. Az ORG rövidítéssel jelölt alkatrészek jelentik a teljesen gyári alkatrészt, amit közvetlenül a készülék gyártója ad piacra. Az esetek döntő többségében az ORG alkatrészek árai akár meg is haladhatják a készülék használt piaci árat, és nem is feltétlenül gazdaságosak az ilyen javítások. Az OEM rövidítéssel jelölt alkatrészek gyári minőségű alkatrészt jelentenek, minőségben ugyanazt hozzák, mint az ORG alkatrészek, esetenként valamivel gyengébb minőségűek, cserébe olcsóbban hozzájuk lehet jutni, és nem vehető észre minőségbeli különbség. A harmadik minőség, amivel szervizünkben találkozni lehet AAA jelöléssel láttuk el. Ezek jó minőségű, de utángyártott alkatrészt jelentenek, de nyugodt szívvel merjük még ajánlani őket, akik gazdaságosabban szeretnék megúszni a szervizelést.

A javítások 80-90%-a általában 1 órán belül elvégezhető, ami azt jelenti, hogy akár a helyszínen is meg tudja várni, és nem kell napokig nélkülöznie a készüléket. A szervizelési idő függ a hiba jellegétől, a szerviz terheltségétől, a raktárkészlettől. Egy egyszerűbb periféria (kijelző, akkumulátor, hangszórók, kamerák, töltőcsatlakozók... stb) kicserélése nagyjából 0,5-1 óra. Ha a készülék nem csavarozott, hanem ragasztott konstrukciójú, akkor ehhez még hozzá kell számolni a ragasztás száradási idejét, ami 2-3 óra pluszban. Beázott készülékek javítása minimum 1 napot vesz igénybe, de inkább 2-3 nap, mire végig tudjunk tesztelni minden funkciót rajta. A mindenkori javítási időt a szervizeinkben kollégáink pontosan meg tudják határozni.

Nagyon sok vidéki ügyfelünk van, akiknek kényelmes megoldás a szerviz futár szolgáltatásunk. Akár 3 nap alatt, de többnyire 5-6 nap leforgása alatt visszakerülhet Önhöz a megjavított készüléke. Ehhez csak ki kell töltenie az itt található űrlapot, és már küldjük is Önhöz a futárunkat. Részletes leírást erről a kényelmi szolgáltatásunkról itt talál.

A készülék bevizsgálása alapvetően ingyenes abban az esetben, ha kéri a javítást a kiajánlott ár alapján. Bevizsgálás akkor díjköteles, ha a nem kérik a javítást, vagy nem velünk végeztetik el. A bevizsgálás során szerviztechnikusaink ugyanúgy elvégzik a szervizelést, teszt alkatrészek segítségével megállapítják mely perifériák szorulnak esetleges cserére. Az egyszerűbbtől a bonyolultabb bevizsgálásokig eltelhet legalább 0,5-3 óra is, mire megállapítható a hiba forrása. Ennek a munkadíjnak a töredékét szoktuk bevizsgálás gyanánt kiszámlázni, ha mégsem kérik a javítást. Szintén bevizsgálási díjat kérünk olyan esetekben is, ha a készülékről megállapítjuk, hogy nem javítható, vagy gazdaságilag nem éri meg a javítás. Erre azért van szükség, mert mire egy készülékről ezt ki merjük jelenteni, sokszor napokig dolgoznak rajta kollégáink, minden lehetőséget megvizsgálva. Hisz elsődlegesen az a célunk, hogy megoldást találjunk rá, de ez tőlünk függetlenül nem mindig sikerül sajnos.

Az egyszerűbb javítások közé soroljuk a perifériák cseréjét, mint például kijelző, akkumulátor, kamerák, szalagkábelek... stb. Ezek a perifériák 0,5-1 óra alatt cserélhetőek, aránylag egyszerűen. A rosszabb és bonyolultabb eset az, ha a periféria cseréje nem oldja meg a problémát. Ilyenkor az alaplapon kell tovább keresni a hiba okát. Egy alaplap sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb felépítésű, mint maga a készülék. Illetve az alaplapra szerelt alkatrészek is csak mikroszkóp alatt mozdíthatóak. Egy alaplapi meghibásodás nagyon összetett tud lenni, mivel minden alkatrész mindegyikkel összefüggésben van szinte, ezért nagyon sok a variációs lehetőségek száma, ami tönkremehet. Ezeknek a hibalehetőségeknek a feltérképezése több órát, és sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Az alaplapi alkatrészek, mint például IC, ellenállások, kondenzátorok meghibásodása sem mindig egyértelmű, aminek a feltárása szintén nem pár perces művelet. Az alaplapi javítások utáni tesztek (mint például merülés, töltés) szintén időigényesek, mire azt merjük mondani, hogy rendben van a készülék. Összességében egy körültekintően elvégzett alaplapi javítás több napot is igénybe vehet.

Ázott készülék alatt értjük az összes olyan készüléket, ami nedvességet kaphatott, legyen az vízcsepp, eső, medencébe merülés, ráfolyt a kávé, beleesett a wc-be, lecsapódott benne a fürdőszoba pára, ... stb. Az összes ilyen eset azt eredményezi, hogy a készülék belsejében korróziós folyamatok indulnak meg. A folyadékok vezető képességgel rendelkeznek. Az elektromosság mindig a legkisebb ellenállás felé közlekedik. Így ha nedvesség éri a készüléket, akkor az elektromos áram olyan alkatrészek között hoz létre kapcsolatot, ami nem egy tervezett eset. Ilyenkor az alkatrészek túlműködnek és tönkreteszik a készüléket. A folyadékkáros készülékek tulajdonosainak kezét a gyártók és mobilszolgáltatók is elengedik. A termék garanciája nem terjed ki ilyen meghibásodásokra, csak ha kötöttek rá ilyen jellegű biztosítást korábban. Amit mi tudunk tenni, hogy ezt az oxidációs folyamatot megpróbáljuk lelassítani. A folyadékkáros alkatrészeket áttakarítjuk, illetve indokolt esetben cseréljük. Az alaplapot ultrahangos mosóval szintén megtisztítjuk az oxidrétegek döntő részétől. A javítás hatékonysága függ az ázás mértékétől és az ázás óta eltelt időtől. Épp emiatt nincs előre kalkulált ár, mivel minden helyzet más, sok befolyásoló tényező van sajnos. Arra sincs biztosíték, hogy később ne jöjjön elő a készüléken további meghibásodás. Ennek oka, hogy az egyszer beindult oxidációs folyamatokat csak lassítani tudjuk, megállítani nem. Ennek ellenére a javítások több mint 60%-a sikeres, a többi esetben később is fellépő meghibásodások jelenhetnek meg. Azt szoktuk javasolni, ha esetlegesen sikerül is feltámasztani a készüléket, akkor járnak a legjobban, ha el is adják addig, amíg működik.

Néhány gyártó (például Samsung, Sony, Huawei) ragasztott konstrukciójú készülékeket dob a piacra. Ezekről azt érdemes tudni, hogy a kijelző és a hátlap is egy vékony ragasztó réteggel (2-3 mm) van rögzítve a készülék házához. Bármilyen javítás a kijelző, vagy a hátlap eltávolításával kezdődik. Ilyenkor melegítő padon felolvasztjuk a ragasztót, hogy utána finom eszközökkel el tudjuk távolítani a kijelzőt (vagy hátlapot), hogy hozzáférjünk a cserélendő alkatrészhez. Ez a művelet nagyfokú precizitást és sok gyakorlatot igényel egy szerviztechnikustól. A hibás alkatrész cseréje után a kijelzőt vagy a hátlapot vissza kell ragasztani a készülékbe. Ehhez többnyire egy speciális felületkezelőt, gyári ragasztócsíkokat és prést használunk. A ragasztásnak a prés alatt van 2-3 óra száradási ideje, amikor minden gond nélkül ki tudjuk adni a készüléket. Ha ezt az időt nem várjuk meg, nagy valószínűséggel el fog válni a ragasztás, ami további károkat okozhat. Ezen nem érdemes spórolni.

Jelenleg budapesti címeken vagyunk elérhetőek, amiket ide kattintva nézhet meg. Ha távol lakik tőlünk, akkor sincs gond, vegye igénybe nyugodtan szerviz futár szolgáltatásunkat ide kattintva.

Szervizeink nyitvatartási idejét itt tudja megtekinteni. Ebben az időszakban bármikor bejöhet hozzánk, pár percen belül biztosan sorra kerül, nem kell sokat várnia a kiszolgálásra. A legjobb az lenne, ha időpontot foglalna, mert akkor garantáltan Önnel fognak kollégáink foglalkozni. Próbáljon minden esetben úgy időzíteni, hogy ne zárás előtt 10 perccel érkezzen, mert akkor valószínűleg már csak következő nap fogunk tudni nekiállni a készülék javításának. Ha zárás előtt legkésőbb 1 órával megérkezik, akkor nagy esély van rá, hogy még zárásig be tudjuk vállalni a készüléket úgy, hogy még akkor el is tudja vinni. Természetesen a javítási időt mindig a helyszínen tudjuk pontosan megállapítani. A javítási idő minden esetben függ a meghibásodás jellegétől és a szerviz terheltségétől.

Minden időpontfoglalás beérkezésekor ellenőrizzük az aktuális raktárkészletet, hogy ne fordulhasson elő olyan eset, hogy feleslegesen jöjjön be szervizünkbe az ügyfél. Több szervizponton is dolgozunk, és napi szinten hozunk-viszünk alkatrészeket a szervizpontok között. Az időpontfoglalást csak akkor igazoljuk vissza, ha a javításhoz szükséges alkatrészt a foglalás helyén és idejében 100%-ra biztosítani tudjuk. Ehhez szükségünk van általában 1 munkanapra. Ez az oka annak, hogy 24 órán belül nem fogadunk el időpontfoglalást. Ettől függetlenül, ha korábban szeretne jönni, akkor hívjon fel minket telefonon (+36 30 630 22 77), vagy írjon nekünk, mert nem kizárt, hogy előbb is tudjuk fogadni.

Garanciát értelemszerűen csak arra az alkatrészre tudunk vállalni, amit cserélünk. Ha például kicserélünk az ügyfél kérésére egy akkumulátort, és pár hónap múlva tönkremegy például a beszédhangszóró, akkor azt külön díj ellenében tudjuk cserélni, mert garanciát csak az akkumulátorra tudunk vállalni. A két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz. Olyan helyzetekben, amikor például akkumulátort cserélünk (tegyük fel, hogy 10.000 Ft-ért), azért mert gyorsan merül, és kiderül, hogy még ezután is fennáll ugyanaz a probléma, akkor megvizsgáljuk a készüléket, és ha ezt követően azt állapítjuk meg, hogy például töltésvezérlő IC hibája (tegyük fel, hogy 25.000 Ft az ára) van a készüléknek, akkor az akkumulátor csere árát jóvá szoktuk írni a töltésvezérlő IC csere árából. Tehát 25.000-10.000=15.000 Ft, amit fizetni kell. Ebben az esetben az akkumulátor csere ingyen volt Önnek.

Nem. A Smart Clinic független minden szolgáltatótól és minden gyártótól. Nem állunk szerződéses kapcsolatban senkivel, kizárólag garancián túli javításokat végzünk ügyfeleink részére. Épp ezért az az érdekünk, hogy a javítást legjobb tudásunk szerint elvégezzük, és nem azon dolgozunk, hogy bújjunk ki a garanciális feltételek alól. Ugyanakkor azt javasoljuk, ha garanciális még a készüléke (és nem ázott, nincs összetörve, mert ezek kizáró okok lesznek), akkor érdemes inkább egy garanciális szervizt felkeresni a problémájával. Ha ott nem sikerül megoldást kínálni Ön számára, akkor nyugodtan keressen meg minket, és megpróbálunk segíteni.

A mindenkori nyitvatartási időnket itt meg tudja nézni.

Döntő többségben azokat a készülékeket találja meg honlapunkon, amiknek a javításához rendelkezésünkre áll alkatrész. Ettől függetlenül, ha nem találná, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk javítani. Nagy külföldi beszállítókkal dolgozunk, sok alkatrészt be tudunk szerezni, így lehet az Ön készülékéhez valót is. Vegye fel velünk a kapcsolatot, írjon nekünk üzenetet ide kattintva, és kollégáink válaszolni fognak Önnek.

Nem szívesen. Nagy raktárkészlettel, bevizsgált alkatrészekkel dolgozunk. Az árlistánkban található árak nagy részben a munkadíjból tevődnek össze. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobb minőségű alkatrésszel rendelkezünk és sokkal olcsóbban is jutunk hozzá, mint amennyiért Ön rendeli meg pl az eBay-ről. Ha ragaszkodnak hozzá, akkor elvállaljuk hozott alkatrész beépítését, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy az árból levonjuk a mi általunk beszerzett alkatrész árát, és azt számlázzuk ki. Így biztosan rosszabbul jár anyagilag. Elég gyakran előfordul, hogy a hozott alkatrész nem is működik megfelelően, ilyenkor sajáttal pótoljuk. Ha esetlegesen működne, akkor viszont hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Mi inkább azt javasoljuk, hogy ne rendeljenek máshonnan drágábban rosszabb minőségű alkatrészt, mint ami nálunk van raktáron. Nem lesz olcsóbb sem, és ha gond lenne vele, akkor nincs kihez fordulni garancia miatt.

Nem. Illetve arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy egy általunk javított készüléket nem javítanak vagy cserélnek később garanciában. Nagyon sok garanciás telefont javítottunk, amiben senki nem veszi észre, hogy belenyúltunk. Nem is emiatt nem akarunk ezért felelősséget vállalni. Ismerjük a garanciális szervizek hozzáállását, és emiatt mi nem szeretnénk koloncot venni a nyakunkba. Ha egy kedves ügyfél kéri, hogy segítsünk, természetesen megtesszük, de mi nem tudunk garanciát vállalni arra, hogy egy garanciális szerviz miért utasít el egy készüléket.

Mert vannak olyan jellegű meghibásodások, ahol a hibakeresés és annak javítása egy sokkal összetettebb folyamat annál, mint például egy akkumulátor cseréje. Ilyen lehet például a ragasztott készülékek javítása, ahol csak a szétszedés, majd összeragasztás és száradás csak 2-3 óra pluszt jelent. De ilyen lehet pl egy szoftveres meghibásodás is, amikor több GB-nyi adatot kell mentenünk akár órákig, majd a javítás után visszatölteni mindent. Egy ázott készülék javítási ideje, mire minden hibát kizárunk, rossz esetben akár egy hetet is igénybe vehet. Vagy egy készülék, ami nem tölt például. Ilyenkor akkumulátort cserélünk, vagy egy töltőcsatlakozót, majd ezután közvetlenül merülés és töltés teszteket hajtunk végre. Csak ezek a tesztek 1-2 napot vesznek igénybe. Ha továbbra sem tölt, vagy gyorsan merül, akkor nézzük alaplapi szinten tovább. Töltésvezérlő IC, PM IC esetleg. Ezek cseréje csak önmagában 2-3 óra munka mikroszkóp alatt. Majd következik ismét a merülés és töltés teszt. Újabb 1-2 nap. Sok készüléknél azzal kell kezdenünk, hogy visszaállítjuk gyárilag a szoftvert, ami miatt szükség van egy biztonsági mentésre, majd a javítás végén annak visszatöltésére. Napjainkban egy akár 50-60 GB is lehet, vagy még több, ami szintén órákban mérhető. De olyan is előfordulhat, hogy nincs raktáron az adott alkatrész, amire várnunk kell. Egyedi beszerzések esetén lehet ez akár 1 hónap is, de általában 1-2 hét alatt megoldjuk. Ha ezek az esetek összeadódnak, akkor tud igazán elhúzódni a javítás ideje. Összegezve az egészet, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél rövidebb legyen az idő, hisz mi is akkor járunk a legjobban, ez közös érdekünk. Feleslegesen mi sem ülünk készülékeken, mert magától nem fog meggyógyulni.

Nem. Mindenesetre érdemes megnézni, hogy milyen szabvány szerinti vízállóságot hirdet a gyártó. Többnyire IP67 minősítést kapnak a készülékek, aminél a az első szám, a 6-os azt jelenti, hogy "Teljes mértékben védett por ellen", a második szám, a 7-es pedig "Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)". Azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy laboratóriumi körülmények között érvényesek ezek a megállapítások. Az életben viszont előfordul, hogy az IP67-es szabvány szerint kialakított készülék épp úgy be tud ázni. Ilyenkor a folyadékjelző indikátorok elszíneződnek, a készülékbe foyladék kerül, a garancia pedig nem lesz érvényes. Az IP68-as minősítésnél a 8-as szám jelentése "Víz alatt folyamatosan használható (a gyártó által meghatározott, 1 és 3 méter közötti mélységben)". Valójában ez az IP68 jelenti a teljes vízállóságot, amire az átlag felhasználó gondol. Ezt a szabványt azonban nem lehet használni, mert akkor például hogy szólna egy beszédhangszóró? Sehogy. Épp úgy lehetne használni, mint a víz alatti telefonálásnál. Ezeket a szabványokat laboratóriumi körülmények között mérik, ezért szervizelés után ez az IP minősítés nem állhat fent a továbbiakban. Persze legyen inkább egy nem IP67-es jó telefonunk, mint egy rossz IP67-es.

Igen. Ilyen javításokra 1 hónap garanciát vállalunk. Ennek oka, hogy ez egy olyan mértékű beavatkozás a készülékbe, ami a későbbiekben okozhat további problémát is. Alapvetően alaplapi javítást például egy garanciális szerviz nem is vállal (nem is tud). Ennek ellenére nagyon sok esetben javíthatóak ezek a problémák, de az idő előrehaladtával, minél idősebb egy készülék, és minél többször van javítva, annál nagyobb az esély rá, hogy újra elromlik. Akár csak egy öreg személyautónál.

Annyiban gond, hogy 90% bizonyossággal mondhatjuk, hogy el fog válni a ragasztás. És újra vissza kell jönni újraragasztani. Amivel nem hogy időt nem fog tudni spórolni, de ismét fizetnie kell majd munkadíjat, mert ilyen esetben garanciát sem tudunk rá vállalni. Nem beszélve arról, hogy az elváló kijelző vagy hátlap mellett keletkező résen szennyeződés kerülhet a készülékbe, ami zárlatot okozhat, vagy foltos lesz a kijelző háttérfénye, ami csak kijelző cserével orvosolható. Ezek mind plusz költségek és újabb idő a szervizben. Ezért is nem ajánljuk azt, hogy idő előtt elvigyék a készüléket. De saját felelősségre természetesen kiadjuk.

Ezek a jelölések az alkatrész minőségére utalnak. Az ORG minőség az original, azaz eredetit jelenti. Ezek az alkatrészek a gyártótól megvásárolhatók, dobozos alkatrészek. Általában olyan áron kínálják, ami sokszor meghaladja a készülék használt piaci értékét. Minőségben kifogástalan, de gazdaságilag nem mindig ajánlott. Az OEM minősítés (Original Equipment Manufacturer) gyári minőségű alkatrészt jelent. Ennek minősége egyenértékű az ORG-vel, csak épp nagyobb tételben, harmadik féltől megvásárolható. Az OEM alkatrészeknél nagyobb arányban fordulhat elő selejtes darab, azonban ára, minősége, és az általunk vállalt garancia miatt nálunk többnyire az ilyen minőségű alkatrészek vannak raktáron és ezeket is ajánljuk beépítésre. Az AAA minőség az OEM minőségnél valamivel gyengébb, főként utángyártott részegységekből összeszerelt alkatrészt jelent. Olcsóbb árfekvésű, de még ajánlott kategória. Ezek alatt található még AA, A+, A, B minőség, amivel mi nem vagyunk hajlandóak foglalkozni, mivel annyi belőlük a selejt. Se az ügyfeleinknek, se nekünk nem jó, ha többször kell visszajönni kicserélni egy alkatrészt.

Ha nem találta meg a kérdésére a választ, akkor írjon nekünk!

Rólunk mondták ügyfeleink

Szakértői tippek és tanácsok

Kollégáink hasznos tippekkel és tanácsokkal segítik Önt készüléke helyes használatában


SMART, SMART CLINIC PUG, SMART CLINIC

Csatlakozz privát közösségünkhöz!
Érdekelnek a részletek?

ÉRDEKELNEK

Hírek és érdekességek


5 dolog, amiért már most várjuk az iPhone 12 (Pro) megjelenését

5 dolog, amiért már most várjuk az iPhone 12 (Pro) megjelenését

Korai még messzemenő következtetéseket levonni, ha a következő iPhone generációról megjelent híreket olvassuk, de kalandozni sosem tilos. Az eddigi pletykák és elemzések alapján máris tudunk olyan újdonságokról, amiket nagyon is szeretnénk, ha megvalósulnának 2020-ban.

Elolvasom
Miért kell a jelkód, ha iPhone szervizbe mész?

Miért kell a jelkód, ha iPhone szervizbe mész?

Naponta többször kérdezik aggódva ügyfeleink, hogy mindenképp szükség van-e a készülék jelkódjára a javításhoz. Érthető, hiszen komoly bizalom kell ahhoz, hogy egy olyan eszközt, ami szinte minden privát információt magában rejt, idegenek kezébe adjuk. A válasz ennek ellenére is igen, szükség van a kódra és a teljes nyugalmad érdekében azt is eláruljuk, miért nincs okod félni ettől.

Elolvasom
Brutál erős védelem kompromisszum nélkül Gear4 iPhone tokokkal

Brutál erős védelem kompromisszum nélkül Gear4 iPhone tokokkal

A jól bevált utat azt mondják, nem szerencsés elhagyni, de hát a kivételek csak erősítik a szabályokat. Bár a Gear4 még viszonylag újoncnak számít a hazai iPhone tok „piacon”, de az a fajta kiegészítő, amibe már az első látáskor beleszeretsz – nem csak a letisztult formák, hanem a tudása miatt is. Ha nem hiszed, itt utánajárhatsz!

Elolvasom
Gyakori iPhone kamera hibák és megoldások

Gyakori iPhone kamera hibák és megoldások

Egy iPhone kamerával nem nehéz kiváló képeket készíteni, azonban vannak esetek, amik meghiúsíthatják a fotózást. A leggyakoribb, bosszantó hibákra most a megoldásokat is megtalálod.

Elolvasom