iPhone 6s Plus csengőhangszóró csere

Nincs lenémítva a készülék, mégsem hallasz semmit? A Youtube videók teljesen némák? A csengőhangszóró cseréjével segítünk, hogy újra mindent meghallhass.

Mutasd a részleteket »

  • Az ár egy várható javítási költséget jelöl. Részletes és pontos árajánlatot a javítás teljes költségéről bevizsgálást követően tudunk adni.
  • A feltüntetett javítási időt kizárólag időpontfoglalás esetén tudjuk vállalni. Egyéb esetekben a javítási idő függ a szerviz kapacitásától és a javítás megkezdését érkezési sorrend alapján tudjuk csak vállalni.
  • Összetett probléma esetén (pl.: több alkatrész meghibásodása) javasoljuk árajánlatkérő űrlapunk kitöltését, ahol a listaáraktól eltérő egyedi árajánlatot tudunk adni.

iPhone 6S Plus csengőhangszóró meghibásodás jelei

ha a felsoroltak közül bármelyiket is tapasztalod, keresd fel szervizünket
  • A készülékben két hangszóró kapott helyet, ezek közül a beszédhangszóró elsősorban hívások közben közvetíti a beszélgetőpartner hangját, míg a(z) iPhone 6S Plus csengőhangszóró a multimédiás tartalmak lejátszásakor, illetve bejövő hívások során szólal meg.
  • A(z) iPhone 6S Plus csengőhangszóró membránjára került por a különböző frekvenciákra rezonálva át is lyukaszthatja azt, ezért érdemes minél előbb kitisztítani az alkatrészt, a komolyabb kár megelőzésének érdekében.
  • A(z) iPhone 6S Plus csengőhangszóró meghibásodását jelzi, ha a médiafájlok lejátszáskor némák maradnak vagy a hívások nem szólalnak meg akkor sem, ha a telefon nincsen rezgő módban.
  • Abban az esetben, ha a készüléket fülhallgatóhoz csatlakoztatva is némák maradnak a zenék, videók, játékok, nem iPhone 6S Plus csengőhangszóró cserére lesz szükség. Szervizünkben egy alapos bevizsgálással megtaláljuk a hiba forrását és elvégezzük a szükséges javítást, ami lehet alaplapi eredetű, de akár a töltőcsatlakozó cseréje is.
  • Ha a(z) iPhone 6S Plus csengőhangszóró tompán, nem a megszokott hangerővel szól, azt leginkább a hangszórórácsokon felgyűlt szennyeződés (porosodás, zsírosodás) okozza. Ebben az esetben elegendő, ha alaposan kitisztítjuk az alkatrészt. TILOS sűrített levegővel megfújni a csengő hangszóró nyílásait!
  • Szintén hibára utal, ha a(z) iPhone 6S Plus csengőhangszóró csak recsegve képes megszólaltatni a multimédiás tartalmakat, bejövő hívásokat. Ezt az okozza, hogy egy nagyobb ütés hatására elmozdul az alkatrész, így ebben az esetben is indokolt a csengőhangszóró cseréje.

Részletes információ a(z) iPhone 6s Plus csengőhangszóró csere menetéről

Összefoglaljuk azokat a termék tulajdonságokat, amelyek valódi előnyt jelentek a számodra

A készülék által közvetített, lejátszott összes külső hangjáért az úgynevezett csengőhangszóró felel. Ezt az alkatrészt gyakran keverik össze a beszéd hangszóróval, mely a telefonbeszélgetések során közvetített hangok megfelelő minőségű továbbítását végzi. Amennyiben készüléked beérkező hívások és üzenetek esetén nem ad értesítő hangot - és ugyanez történik pl. ébresztésnél is - az iPhone 6s Plus csengőhangszóróját kell kicserélnünk.

A cserélendő iPhone 6s Plus csengőhangszóró

Ha készüléked néma marad zenelejátszáskor és értesítőhangokat sem játszik le, egészen biztos lehetsz benne, hogy a csengőhangszóró javításra szorul. Első körben azonban az eszköz beállításait érdemes ellenőrizned, hiszen könnyedén előfordulhat, hogy valamilyen beállításbeli probléma okozza a hibát.

Ha így sem javult a telefon, még mindig nincs okod aggodalomra. Számos esetben egy alapos tisztítás csodát művelhet az iPhone hangszórójával. Ha azonban ez sem vezetett eredményre, itt az ideje, hogy budai iPhone szervizeink egyikében megmutasd a meghibásodott telefont szakértő kollégáinknak, akik rövid idő alatt elvégzik a szükséges javítási procedúrát.

A szervizelés menete

Abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy az iPhone 6s Plus csengőhangszóró cseréje az egyszerűbb javítási folyamatok egyike. Ugyanis a biztonsági csavarok és az iPhone kijelző eltávolítását követően gyakorlatilag azonnal hozzáférhetővé válik a készülék külső hangjaiért felelős hangszórója is.

Azonban ezt a műveletet sem ajánljuk szerviz tapasztalattal nem rendelkező ügyfelek számára, hiszen a kijelző eltávolítása már önmagában egy olyan folyamat, melyhez elengedhetetlen a precíz szakmai tudás. Ezenfelül külön nehézséget okoznak az alaplapra csatlakoztatott szalagkábelek elhelyezkedései, valamint a hangszóró saját csatlakozófelületei is.

Pro tipp

  • A legtöbb esetben az iPhone 6s Plus csengőhangszóró hibáját valamilyen szennyeződés okozza
  • Ne próbáld meg különböző "csináld magad" videók alapján megjavítani a készüléked, mert ezzel komolyabb meghibásodást is előidézhetsz.
  • Szerviznehézségi szint: 6/10

 

Miért a Smart Clinic?

  • Referenciáink között több nagy multi cég megtalálható, csak úgy a kisebb vállalkozások is.
  • Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 96,1%-a ajánlaná szervizünket ismerősének.
  • Ügyfél visszajelzések alapján az ügyfeleink 54,7%-a visszatérő ügyfél.
  • Piacvezető garancián túli szervizként az elsők között voltunk, akik elkezdték szolgáltatásukat, és azóta is töretlenül fejlődünk.
  • A mi célunk a visszatérő ügyfelek arányának emelése (jelenleg már 50% felett állunk), ezt pedig csak elégedett ügyfelekkel érhetjük el.
  • Az időpontfoglalás funkciónak köszönhetően az ügyfeleink által kívánt időpontban állunk rendelkezésére természetesen soron kívül.

Akiknek már segítettünk

Ügyfeleink véleménye
  • Balázs Klári - Énekesnő

    Én már nagy árat fizettem azért, mert nem választottam körültekintően iPad tokot. Csak arra figyeltem, hogy szép legyen, hát egy óvatlan pillanatban a kövön landolt a gépem és persze miszlikbe tört a védő üvege. Egy véletlen folytán rátaláltam a SENA Folio II iPad tokra, amely nem csak elegáns, de olyan biztonsággal rögzíti, szinte átöleli a masinámat, hogy még véletlenül sem fordulhat elő az előbb leírt eset. Bárhol megfordulok, mindenütt megdicsérik a vadító piros színe, krokodil mintázata és elegáns formája miatt. Úgy érzem, mintha személyesen nekem tervezték volna.

    Balázs Klári - Énekesnő
  • Sebestyén Balázs - televíziós és rádiós műsorvezető

    Ahogy mindenki számára, nekem is fontos tényező egy olyan privát dolgokat tartalmazó eszköznél, mint az iPhone-om, hogy a szemem előtt történjen a javítása. Csak így tudhatom teljes biztonságban a magánjellegű dolgaimat, amik a készüléken vannak. A szerelők a Smart Clinic-nél teljes mértékben megbízhatóak és profik voltak. Már két alkalommal is segítettek olyan problémánál, amit a szolgáltatónál még teljes cserére ítéltek volna. A szervizben minden nagyon igényes, szép, és ami fontos, hogy tiszta is. Minden elvárásomat felülmúlva, kiváló szolgáltatást kaptam, ráadásul gyorsan, így nyugodt szívvel ajánlom bárki számára! Köszönöm Smart Clinic!

    Sebestyén Balázs - televíziós és rádiós műsorvezető
  • Ördög Nóra - Junior Prima díjas televíziós műsorvezető, szerkesztő

    A barátaim telefongyilkosnak hívnak… Nem tudtok olyan kárt felsorolni, amit én még nem okoztam volna szegény készülékeimnek: előbb-utóbb reped, hajlik, törik, zuhan, ázik minden, ami a kezem közé kerül. Pedig szeretem ezeket a kütyüket! Szenvedéllyel, igazán! Ezért is vannak annyit a kezemben. Ők a családom, ha a családom nem lehet közel. Ők a munkám, ha végre távol lehetek az irodától. A hírek, a barátaim, a világ. Ha nincsenek velem, furcsán érzem magam, talán függő is vagyok, nem tudom. Na jó. Ha nagyon muszáj, 20 perc ‘kikapcs' belefér. Ezért vagyok hálás, hogy itt ilyen gyorsan, egyszerűen és flottul orvosolják a problémáinkat. Köszönöm!

    Ördög Nóra - Junior Prima díjas televíziós műsorvezető, szerkesztő
  • Pierrot - énekes, producer, játékfejlesztő

    "Boltokban és javító műhelyekben manapság ritkán ér meglepetés. Mármint kellemes. A Smart Clinic azonban meglepett a pult mögül áradó kedvességgel, szolgálatkészséggel, magabiztossággal és nyilvánvaló szakértelemmel. Nem is szerviznek, inkább valamiféle elegáns orvosi rendelőnek tűnt a helyiség, ahol csupa rokonszenves, megbízható doktor dolgozik. Félve vittem be hozzájuk régi harcostársamat, de hamar rájöttem, hogy a lehető legjobb kezekbe került. Hamar megszűntek a riasztó kék-fekete sávjai és egy gondosan végzett műtét után teljesen felgyógyultan vihettem haza ismét. Azóta benne van a Smart Clinic telefonszáma is...!"

    Pierrot - énekes, producer, játékfejlesztő
  • Varga Viktor - énekes

    "Több mint hálás vagyok a Smart Clinicnek, gyakorlatilag hozzájárultak a művészetem fejlődéséhez, ugyanis az iMac-em nélkül csak a fejemben és az éterben tudnak megmaradni a zenéim. így, hogy most eltűnt a zaj, és újra bekapcsol a kijelzőm, bele vetem magam a dalaim felvételébe. Már nem kell mennem más stúdiókba feljátszani! Köszönöm Smart Clinic!"

    Varga Viktor - énekes
  • Mórádi Zsolt - 10x Kick Box Világbajnok, világ rekorder sportoló, sport diplomata

    Miként már az iPhone mobil első verziója elnyerte a tetszésemet, a készülék évek óta elengedhetetlen kelléke az életemnek. Küzdősport versenyzőként a napi két edzés és az életmóddal járó folytonos utazás bizony megviseli az elektronikai eszközeimet - az iPhone 5-tel sincs ez másként -, így égető probléma volt a mobilkészülék megóvásának biztosítása. Az iPhone 5S/5 Alumínium Bumper könnyű szerkezete ellenére is biztonságos védelmet nyújt, ráadásul a minimalista dizájn még az iPhone 5 szépségét sem torzítja el. Tökéletes választás volt.

    Mórádi Zsolt - 10x Kick Box Világbajnok, világ rekorder sportoló, sport diplomata

Gyakran ismételt kérdések

A leggyakoribb kérdésekre adott válaszainkat itt találod.
+ Gyári alkatrészt szereltek be a rossz helyett? Megnézem »

Több fajta alkatrésszel is dolgozunk. Van lehetőség gyári és utángyártott alkatrészekkel történő javításra is. Javaslatot teszünk minden javításnál egyénileg, hogy ár/érték arány szempontjából melyik lehet a jobb választás. Az alkatrészek minősége az árlistáknál is fel van tüntetve. Rákattintva pedig részletesen leírjuk, hogy mit jelent.

Az alkatrészek minőségét az alábbi oldalon összegyűjtöttük számodra.

+ Mennyi idő alatt javítjátok meg a készülékem? Megnézem »

A javítások 80-90%-a általában 1 órán belül elvégezhető, ami azt jelenti, hogy akár a helyszínen is meg tudod várni, és nem kell napokig nélkülözni a készüléket. A szervizelési idő függ a hiba jellegétől, a szerviz terheltségétől, a raktárkészlettől. Egy egyszerűbb periféria (kijelző, akkumulátor, hangszórók, kamerák, töltőcsatlakozók... stb) kicserélése nagyjából 0,5-1 óra. Ha a készülék nem csavarozott, hanem ragasztott konstrukciójú, akkor ehhez még hozzá kell számolni a ragasztás száradási idejét, ami 2-3 óra pluszban. Beázott készülékek javítása minimum 1 napot vesz igénybe, de inkább 2-3 nap, mire végig tudunk tesztelni minden funkciót rajta. A mindenkori javítási időt személyesen a szervizeinkben kollégáink pontosan meg tudják határozni.

Ajánljuk figyelmedbe az időpontfoglalás lehetőségét. Ha visszaigazolt időpontra érkezel, akkor tudjuk vállalni a weboldalunkon megtalálható javítási időket.

+ Vidéken élek, hogy tudom eljuttatni a készülékem hozzátok? Megnézem »

Nagyon sok vidéki ügyfelünk van, akiknek kényelmes megoldás a szervizfutár szolgáltatásunk. Akár 3 nap alatt, de többnyire 5-6 nap leforgása alatt visszakerülhet hozzád a megjavított készüléked. Ehhez csak ki kell tölteni az itt található űrlapot, és már küldjük is hozzád a futárunkat. Részletes leírást erről a kényelmi szolgáltatásunkról itt találsz.

+ Miért kell a bevizsgálásért fizetni? Megnézem »

A készülék bevizsgálása alapvetően ingyenes abban az esetben, ha kéred a javítást a kiajánlott ár alapján. Bevizsgálás akkor díjköteles, ha nem kéred a javítást, vagy nem velünk végezteted el. A bevizsgálás során szerviztechnikusaink ugyanúgy elvégzik a szervizelést, teszt alkatrészek segítségével megállapítják, mely perifériák szorulnak esetleges cserére. Az egyszerűbbtől a bonyolultabb bevizsgálásokig eltelhet legalább 0,5-3 óra is, mire megállapítható a hiba forrása. Ennek a munkadíjnak a töredékét szoktuk bevizsgálás gyanánt kiszámlázni, ha mégsem kéred a javítást.

Szintén bevizsgálási díjat kérünk olyan esetekben is, ha a készülékről megállapítjuk, hogy nem javítható, vagy gazdaságilag nem éri meg a javítás. Erre azért van szükség, mert mire egy készülékről ezt ki merjük jelenteni, sokszor napokig dolgoznak rajta kollégáink, minden lehetőséget megvizsgálva. Hisz elsődlegesen az a célunk, hogy megoldást találjunk rá, de ez tőlünk függetlenül nem mindig sikerül sajnos.

+ Az alaplapi javítás miért tart tovább? Megnézem »

Az egyszerűbb javítások közé soroljuk a perifériák cseréjét, mint például kijelző, akkumulátor, kamerák, szalagkábelek... stb. Ezek a perifériák 0,5-1 óra alatt cserélhetőek, aránylag egyszerűen. A rosszabb és bonyolultabb eset az, ha a periféria cseréje nem oldja meg a problémát. Ilyenkor az alaplapon kell tovább keresni a hiba okát. Egy alaplap sokkal összetettebb, sokkal bonyolultabb felépítésű, mint maga a készülék. Illetve az alaplapra szerelt alkatrészek is csak mikroszkóp alatt mozdíthatóak. Egy alaplapi meghibásodás nagyon összetett tud lenni, mivel minden alkatrész mindegyikkel összefüggésben van szinte, ezért nagyon sok a variációs lehetőségek száma, ami tönkremehet. Ezeknek a hibalehetőségeknek a feltérképezése több órát, és sokkal nagyobb szakértelmet igényel. Az alaplapi alkatrészek, mint például IC-k, ellenállások, kondenzátorok meghibásodása sem mindig egyértelmű, aminek a feltárása szintén több órás művelet. Az alaplapi javítások utáni tesztek (mint például merülés, töltés) szintén időigényesek, mire azt merjük mondani, hogy rendben van a készülék. Összességében egy körültekintően elvégzett alaplapi javítás több napot is igénybe vehet.

+ Az ázott készülékre miért nincs garancia? Megnézem »

Ázott készülék alatt értjük az összes olyan készüléket, ami nedvességet kaphatott, legyen az vízcsepp, eső, medencébe merülés, ráfolyt a kávé, beleesett a wc-be, lecsapódott benne a fürdőszoba pára, ... stb. Az összes ilyen eset azt eredményezi, hogy a készülék belsejében korróziós folyamatok indulnak meg. A folyadékok vezető képességgel rendelkeznek. Az elektromosság mindig a legkisebb ellenállás felé közlekedik. Így ha nedvesség éri a készüléket, akkor az elektromos áram olyan alkatrészek között hoz létre kapcsolatot, ami nem egy tervezett eset. Ilyenkor az alkatrészek túlműködnek és tönkreteszik a készüléket. A folyadékkáros készülékek tulajdonosainak kezét a gyártók és mobilszolgáltatók is elengedik. A termék garanciája nem terjed ki ilyen meghibásodásokra, csak ha kötöttek rá ilyen jellegű biztosítást korábban. Amit mi tudunk tenni, hogy ezt az oxidációs folyamatot megpróbáljuk lelassítani. A folyadékkáros alkatrészeket áttakarítjuk, illetve indokolt esetben cseréljük. Az alaplapot ultrahangos mosóval szintén megtisztítjuk az oxidrétegek döntő részétől. A javítás hatékonysága függ az ázás mértékétől és az ázás óta eltelt időtől. Épp emiatt nincs előre kalkulált ár, mivel minden helyzet más, sok befolyásoló tényező van sajnos. Arra sincs biztosíték, hogy később ne jöjjön elő a készüléken további meghibásodás. Ennek oka, hogy az egyszer beindult oxidációs folyamatokat csak lassítani tudjuk, megállítani nem. Ennek ellenére a javítások több mint 60%-a sikeres, a többi esetben később is fellépő meghibásodások jelenhetnek meg. Azt szoktuk javasolni, ha esetlegesen sikerül is feltámasztani a készüléket, akkor járnak a legjobban, ha el is adják addig, amíg működik.

+ Miért ilyen sok idő a készülék száradása? Megnézem »

Néhány gyártó (például Samsung, Sony, Huawei) ragasztott konstrukciójú készülékeket dob a piacra. Ezekről azt érdemes tudni, hogy a kijelző és a hátlap is egy vékony ragasztó réteggel (2-3 mm) van rögzítve a készülék házához. Bármilyen javítás a kijelző, vagy a hátlap eltávolításával kezdődik. Ilyenkor melegítő padon felolvasztjuk a ragasztót, hogy utána finom eszközökkel el tudjuk távolítani a kijelzőt (vagy hátlapot), hogy hozzáférjünk a cserélendő alkatrészhez. Ez a művelet nagyfokú precizitást és sok gyakorlatot igényel egy szerviztechnikustól. A hibás alkatrész cseréje után a kijelzőt vagy a hátlapot vissza kell ragasztani a készülékbe. Ehhez többnyire egy speciális felületkezelőt, gyári ragasztócsíkokat és prést használunk. A ragasztásnak a prés alatt van 2-3 óra száradási ideje, amikor minden gond nélkül ki tudjuk adni a készüléket. Ha ezt az időt nem várjuk meg, nagy valószínűséggel el fog válni a ragasztás, ami további károkat okozhat. Ezen nem érdemes spórolni.

+ Hol talállak meg titeket helyileg? Megnézem »

Szervizeink elérhetőségét ide kattintva nézheted meg. Ha távol laksz tőlünk, akkor sincs gond, vedd igénybe nyugodtan szerviz futár szolgáltatásunkat ide kattintva.

+ Nyitvatartási időn belül bármikor mehetek? Megnézem »

Szervizeink nyitvatartási idejét itt tudod megtekinteni. Ebben az időszakban bármikor bejöhetsz hozzánk, pár percen belül biztosan sorra kerülsz, nem kell sokat várni a kiszolgálásra. A legjobb az lenne, ha időpontot foglalnál, mert akkor garantáltan veled fognak kollégáink foglalkozni. Próbálj minden esetben úgy időzíteni, hogy ne zárás előtt 10 perccel érkezz, mert akkor valószínűleg már csak következő nap fogunk tudni nekiállni a készülék javításának. Ha zárás előtt legkésőbb 1 órával megérkezel, akkor nagy esély van rá, hogy még zárásig be tudjuk vállalni a készüléket úgy, hogy még akkor el is tudod vinni. Természetesen a javítási időt mindig a helyszínen tudjuk pontosan megállapítani. A javítási idő minden esetben függ a meghibásodás jellegétől és a szerviz terheltségétől.

+ Holnapra miért nem tudok időpontot foglalni? Megnézem »

Minden időpontfoglalás beérkezésekor ellenőrizzük az aktuális raktárkészletet, hogy ne fordulhasson elő olyan eset, hogy feleslegesen jön be szervizünkbe az ügyfél. Több szervizponton is dolgozunk, és napi szinten hozunk-viszünk alkatrészeket a szervizpontok között. Az időpontfoglalást csak akkor igazoljuk vissza, ha a javításhoz szükséges alkatrészt a foglalás helyén és idejében 100%-ra biztosítani tudjuk. Ehhez szükségünk van általában 1 munkanapra. Ez az oka annak, hogy 24 órán belül nem fogadunk el időpontfoglalást. Ettől függetlenül, ha korábban szeretnél jönni, akkor hívj fel minket telefonon (+36 30 630-22-77), vagy írj nekünk, mert nem kizárt, hogy előbb is tuduk fogadni.

+ Miért csak a beszerelt alkatrészekre van garancia? Megnézem »

Garanciát értelemszerűen csak arra az alkatrészre tudunk vállalni, amit cserélünk. Ha például kicserélünk az ügyfél kérésére egy akkumulátort, és pár hónap múlva tönkremegy például a beszédhangszóró, akkor azt külön díj ellenében tudjuk cserélni, mert garanciát csak az akkumulátorra tudunk vállalni. A két alkatrésznek semmi köze nincs egymáshoz. Olyan helyzetekben, amikor például akkumulátort cserélünk (tegyük fel, hogy 10.000 Ft-ért), azért mert gyorsan merül, és kiderül, hogy még ezután is fennáll ugyanaz a probléma, akkor megvizsgáljuk a készüléket, és ha ezt követően azt állapítjuk meg, hogy például töltésvezérlő IC hibája (tegyük fel, hogy 25.000 Ft az ára) van, akkor az akkumulátor csere árát jóvá szoktuk írni a töltésvezérlő IC csere árából. Tehát 25.000-10.000=15.000 Ft, amit fizetni kell. Ebben az esetben az akkumulátor csere költségét átvállaljuk tőled.

+ Garanciális szervizként működtök? Megnézem »

Nem. A Smart Clinic független minden szolgáltatótól és minden gyártótól. Nem állunk szerződéses kapcsolatban senkivel, kizárólag garancián túli javításokat végzünk ügyfeleink részére. Épp ezért az az érdekünk, hogy a javítást legjobb tudásunk szerint elvégezzük, és nem azon dolgozunk, hogy bújjunk ki a garanciális feltételek alól. Ugyanakkor azt javasoljuk, ha garanciális még a készüléked (és nem ázott, nincs összetörve, mert ezek kizáró okok lesznek), akkor érdemes inkább egy garanciális szervizt felkeresni a problémáddal. Ha ott nem sikerül megoldást kínálni számodra, akkor nyugodtan keress meg minket, és megpróbálunk segíteni.

+ Hétvégén nyitva vagytok? Megnézem »

A mindenkori nyitvatartási időnket itt meg tudod nézni.

+ Az oldalon nem látom a készülékem típusát, azt is tudjátok javítani? Megnézem »

Döntő többségben azokat a készülékeket találod meg honlapunkon, amiknek a javításához rendelkezésünkre áll alkatrész. Ettől függetlenül, ha nem találnád, az nem jelenti azt, hogy nem tudjuk javítani. Nagy külföldi beszállítókkal dolgozunk, sok alkatrészt be tudunk szerezni, így lehet a te készülékedhez valót is. Vedd fel velünk a kapcsolatot, írj nekünk üzenetet ide kattintva, és kollégáink válaszolni fognak rövid időn belül.

+ Hozott alkatrészből is elvégzitek a javítást? Megnézem »

Nem szívesen. Nagy raktárkészlettel, bevizsgált alkatrészekkel dolgozunk. Az árlistánkban található árak nagy részben a munkadíjból tevődnek össze. Biztosak vagyunk benne, hogy sokkal jobb minőségű alkatrésszel rendelkezünk és sokkal olcsóbban is jutunk hozzá, mint amennyiért megrendeled pl. az eBay-ről. Ha ragaszkodsz hozzá, akkor elvállaljuk hozott alkatrész beépítését, de ezt csak úgy tudjuk megtenni, hogy az árból levonjuk a mi általunk beszerzett alkatrész árát, és azt számlázzuk ki. Így biztosan rosszabbul jársz anyagilag. Elég gyakran előfordul, hogy a hozott alkatrész nem is működik megfelelően, ilyenkor sajáttal pótoljuk. Ha esetlegesen működne, akkor viszont hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Mi inkább azt javasoljuk, hogy ne rendelj máshonnan drágábban rosszabb minőségű alkatrészt, mint ami nálunk van raktáron. Nem lesz olcsóbb sem, és ha gond lenne vele, akkor nincs kihez fordulni garancia miatt.

+ Megmarad-e a gyári garancia miután szereltétek a készüléket? Megnézem »

Nem. Illetve arra nem tudunk garanciát vállalni, hogy egy általunk javított készüléket nem javítanak vagy cserélnek később garanciában. Nagyon sok garanciás telefont javítottunk, amiben senki nem veszi észre, hogy belenyúltunk. Nem is emiatt nem akarunk ezért felelősséget vállalni. Ismerjük a garanciális szervizek hozzáállását, és emiatt mi nem szeretnénk koloncot venni a nyakunkba. Ha egy kedves ügyfél kéri, hogy segítsünk, természetesen megtesszük, de mi nem tudunk garanciát vállalni arra, hogy egy garanciális szerviz miért utasít el egy készüléket.

+ Miért kell egyes készülékekre egy napot várni, amíg van ami néhány órán belül kész van? Megnézem »

Mert vannak olyan jellegű meghibásodások, ahol a hibakeresés és annak javítása egy sokkal összetettebb folyamat annál, mint például egy akkumulátor cseréje. Ilyen lehet például a ragasztott készülékek javítása, ahol csak a szétszedés, majd összeragasztás és száradás csak 2-3 óra pluszt jelent. De ilyen lehet pl egy szoftveres meghibásodás is, amikor több GB-nyi adatot kell mentenünk akár órákig, majd a javítás után visszatölteni mindent. Egy ázott készülék javítási ideje, mire minden hibát kizárunk, rossz esetben akár egy hetet is igénybe vehet. Vagy egy készülék, ami nem tölt például. Ilyenkor akkumulátort cserélünk, vagy egy töltőcsatlakozót, majd ezután közvetlenül merülés és töltés teszteket hajtunk végre. Csak ezek a tesztek 1-2 napot vesznek igénybe. Ha továbbra sem tölt, vagy gyorsan merül, akkor nézzük alaplapi szinten tovább. Töltésvezérlő IC, PM IC esetleg. Ezek cseréje csak önmagában 2-3 óra munka mikroszkóp alatt. Majd következik ismét a merülés és töltés teszt. Újabb 1-2 nap. Sok készüléknél azzal kell kezdenünk, hogy visszaállítjuk gyárilag a szoftvert, ami miatt szükség van egy biztonsági mentésre, majd a javítás végén annak visszatöltésére. Napjainkban egy akár 50-60 GB is lehet, vagy még több, ami szintén órákban mérhető. De olyan is előfordulhat, hogy nincs raktáron az adott alkatrész, amire várnunk kell. Egyedi beszerzések esetén lehet ez akár 1 hónap is, de általában 1-2 hét alatt megoldjuk. Ha ezek az esetek összeadódnak, akkor tud igazán elhúzódni a javítás ideje. Összegezve, mi minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy minél rövidebb legyen az idő, hisz mi is akkor járunk a legjobban, ez közös érdekünk. Feleslegesen mi sem ülünk készülékeken, mert magától nem fog meggyógyulni.

+ Vízálló marad a készülék a javítás után is? Megnézem »

Nem. Mindenesetre érdemes megnézni, hogy milyen szabvány szerinti vízállóságot hirdet a gyártó. Többnyire IP67 minősítést kapnak a készülékek, aminél a az első szám, a 6-os azt jelenti, hogy "Teljes mértékben védett por ellen", a második szám, a 7-es pedig "Vízbe merülés ellen védett korlátozott ideig (0,15–1 m között 30 percig)". Azt érdemes ehhez hozzátenni, hogy laboratóriumi körülmények között érvényesek ezek a megállapítások. Az életben viszont előfordul, hogy az IP67-es szabvány szerint kialakított készülék épp úgy be tud ázni. Ilyenkor a folyadékjelző indikátorok elszíneződnek, a készülékbe foyladék kerül, a garancia pedig nem lesz érvényes. Az IP68-as minősítésnél a 8-as szám jelentése "Víz alatt folyamatosan használható (a gyártó által meghatározott, 1 és 3 méter közötti mélységben)". Valójában ez az IP68 jelenti a teljes vízállóságot, amire az átlag felhasználó gondol. Ezt a szabványt azonban nem lehet használni, mert akkor például hogy szólna egy beszédhangszóró? Sehogy. Épp úgy lehetne használni, mint a víz alatti telefonálásnál. Ezeket a szabványokat laboratóriumi körülmények között mérik, ezért szervizelés után ez az IP minősítés nem állhat fent a továbbiakban. Persze legyen inkább egy nem IP67-es jó telefonunk, mint egy rossz IP67-es.

+ Alaplapi javításoknál kevesebb a garancia? Megnézem »

Igen. Ilyen javításokra 1 hónap garanciát vállalunk. Ennek oka, hogy ez egy olyan mértékű beavatkozás a készülékbe, ami a későbbiekben okozhat további problémát is. Alapvetően alaplapi javítást például egy garanciális szerviz nem is vállal (nem is tud). Ennek ellenére nagyon sok esetben javíthatóak ezek a problémák, de az idő előrehaladtával, minél idősebb egy készülék, és minél többször van javítva, annál nagyobb az esély rá, hogy újra elromlik. Akár csak egy öreg személyautónál.

+ Nem várnám meg a száradási időt, inkább elvinném korábban. Gond-e? Megnézem »

Annyiban gond, hogy 90% bizonyossággal mondhatjuk, hogy el fog válni a ragasztás. És újra vissza kell jönni újraragasztani. Amivel nem hogy időt nem fogsz tudni spórolni, de ismét fizetned kell majd munkadíjat, mert ilyen esetben garanciát sem tudunk rá vállalni. Nem beszélve arról, hogy az elváló kijelző vagy hátlap mellett keletkező résen szennyeződés kerülhet a készülékbe, ami zárlatot okozhat, vagy foltos lesz a kijelző háttérfénye, ami csak kijelző cserével orvosolható. Ezek mind plusz költségek és újabb idő a szervizben. Ezért is nem ajánljuk azt, hogy idő előtt elvidd a készüléket. De saját felelősségre természetesen kiadjuk.

+ Mit jelent az alkatrészeknél az a jelölés, hogy A++, A+, A, B? Megnézem »

Ezek a jelölések az alkatrész minőségére utalnak. Részletes információkért kattints ide.

Smart Blog

iOS 13 kívánságlista – 5 apróság, amit nagyon várunk
2019. május 13. 12:09:04 U Niki

iOS 13 kívánságlista – 5 apróság, amit nagyon várunk

A komolyabb fejlesztések ugyan már kiszivárogtak a friss operációs rendszerről, azért még mindig tudnánk mit kérni az Apple-től. De még csak nem is óriási változásokat szeretnénk, mindössze néhány apróságot, amik amilyen semmiségnek tűnnek, úgy fel tudják piszkálni a felhasználók idegeit se perc alatt.

Elolvasom
Vége a találgatásoknak! – Így néz ki az iPhone 8!
2017. augusztus 08. 17:10:16 U Patrik

Vége a találgatásoknak! – Így néz ki az iPhone 8!

Az elmúlt időszakban ezerféle grafika, rajz, fénykép és videó született a következő, egyelőre név nélküli iPhone kinézetéről. Azonban a mai napon kitisztult a kép és kijelenthetjük, már biztosak lehetünk benne: így néz ki a szeptemberben megjelenő legújabb iPhone!

Elolvasom
A 7 leggyakoribb probléma, ami a te iPhone-odat is érintheti
2018. november 28. 15:11:36 U Zagor

A 7 leggyakoribb probléma, ami a te iPhone-odat is érintheti

Ugyan az iPhone 7 nem a legújabb készülék, mégis ha valamilyen szériahiba merül fel, az sok tulajdonost érinthet. A felhasználói élmény javításának érdekében összegyűjtöttünk egy listát a leggyakoribb iPhone 7 problémákról, és ezek mellé megoldási lehetőségeket is javaslunk számodra!

Elolvasom

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.