Kedves Ügyfeleink! Szervizünk 2024.12.20. és 2025.01.02. között zárva tart! Nyitás: 2025.01.03-án. (X)
A jól hangzó mondatok ellenére természetesen ennél a csúcsmodellnél is vannak ismert és elismert hibák. Éppen ezért összeírtuk nektek a leggyakrabban előforduló problémákat, és a lehetséges megoldásaikat is. Megjegyezzük, hogy az LG V10 az egyik legjobb zászlóshajó a piacon, és a legtöbb esetben a lentiek egyikével sem kellene találkoznod.
Az LG új, V szériás okostelefonjai a cég első igazi kísérlete a prémium kategória meghódítására. Az első ilyen modell az LG V10, amely rendkívül ízléses kinézetével, gyönyörű kijelzőjével, nagyszerű specifikációival és a nem különben kellemes tulajdonságokkal rendelkező kamerájával hívja fel magára a figyelmet. Ezek mellett egy egyedülálló tulajdonsága is van a készüléknek, amelyet az LG csak “második kijelzőnek” hív. Összességében az LG V10 egy igen jónak mondható zászlóshajó, főleg azok számára, akik az LG G4-nél többre vágytak.
Probléma #1 – Villogó kijelző
(forrás: http://www.androidauthority.com)
Néhány tulajdonos észrevette, hogy használat közben villódzik a kijelző a készüléken. Ez az LG V10 kijelző hiba nem jelent mást, minthogy a kijelző úgy viselkedik, mintha kezdene elaludni, azaz lentebb veszi a fényerőt, ezután viszont újra teljes fényerőre vált. Ha a lenti tippek nem segítenének, vedd fel velünk a kapcsolatot és segítünk megoldani a problémát!
Megoldási javaslatok:
- Fura ugyan, de néhányan észrevették, hogy a problémát nem más, mint a PayPal alkalmazás okozza. Ha esetleg nálad is fel van telepítve az app, akkor próbáld meg eltávolítani, és nézd meg, hátha ez meg is oldja a problémádat. Remélhetőleg egy későbbi frissítés orvosolja ezt.
- Ha nálad nem a PayPal app okoz galibát, akkor lehetséges, hogy egy másik rosszul működő alkalmazás lesz a ludas. Indítsd el a készüléket Biztonsági módban (lentebb elolvashatod a módját), és nézd meg, ott is jelentkezik-e a probléma. Ha nem jelentkezik, akkor érdemes szétnézned a legutóbb telepített alkalmazások között, hiszen könnyen lehet, hogy az egyikük lesz a problémát okozó tényező.
Probléma #2 – A védőtok akadályozza az ujjlenyomat-olvasó normális működését
(forrás: http://www.androidauthority.com)
A tapasztalatok szerint az LG V10 ujjlenyomat-olvasója nagyon gyors és pontos szokott lenni, azonban néhányan a pontosság drasztikus romlására panaszkodnak abban az esetben, ha tokban használják az LG V10-üket. Ritka esetben akár az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem működik a beolvasás. Ha nálad az általános megoldási javaslatok nem válnának be a V10 ujjlenyomat-olvasó hibájára, akkor lehetséges, hogy hardveres gondról van szó, így érdemes felkeresned a LG okostelefon és tablet szervizünket!
Általános tippek:
- A problémát az LG is elismerte, ezért egy jövőbeli szoftverfrissítésben várhatóan javulhat a helyzet. A jelenlegi felállás az, hogy a leolvasáshoz szükséges a körülvevő fém oldalak érintése is, és a tokok esetenként ezt akadályozhatják. Tok nélkül valószínűleg semmi problémád nem lesz.
- Néhány felhasználónak bevált, ha újraregisztrálta az ujjlenyomatát a rendszerben úgy, hogy tokban volt a készülék. Nézd meg, hátha ez segít nálad is!
Probléma #3 – A bal felső sarokban lévő alkalmazás ikon nem működik
(forrás: http://www.androidauthority.com)
Sok felhasználónak akadt baja a bal felső sarokban lévő ikonnal, ami például lehet a visszanyíl, vagy a 3 pontos menü gomb. A gond az volt mindegyiküknél, hogy ez az ikon egy idő után nem működött, nem lehetett megnyomni, függetlenül attól, hogy melyik programban volt az adott telefon.
Lehetséges megoldások:
- Ezt a hibát sokak szerint a Facebook Messenger alkalmazás okoz. Ha ezt az alkalmazást eltávolítod a rendszerből, a hiba megszűnhet. Remélhetőleg egy jövőbeli frissítés megoldja a gondot.
- Ha esetleg mégsem a FB Messenger okozza a hibát, akkor a korábbiakhoz hasonlóan Biztonsági módban kell elindítanod a készüléket, hiszen egy másik, hibásan működő app jelentheti a problémát. Ha Biztonsági módban nem jelentkezik a gond, akkor töröld a legutóbb telepített alkalmazásokat, és nézd meg, melyik volt a ludas. A többi programot bátran visszarakhatod, ha sikerül kiszűrni a rosszalkodót.
Probléma #4 – Az eszköz automatikusan átáll WiFi-ről mobilhálózatra
Elég sok felhasználó panaszkodott arra, hogy az LG V10 automatikusan átvált a WiFi hálózatról a mobilhálózatra annak ellenére, hogy a WiFi a közelben van, és erős a jel. A magyarázat erre az LG V10 WiFi hibára nem más, minthogy a telefon -hibásan- úgy érzékeli, hogy a WiFi jel nem elég erős, ezért a jobb sebességet nyújtó mobilhálózatot választja inkább.
Lehetséges megoldások:
- A hiba az okos hálózatváltó funkcióban keresendő. Ezt a beállítást a Beállítások - Haladó menükön belül kikapcsolhatod azzal, ha a “Gyenge WiFi kapcsolatok mellőzése” opciót deaktiválod, vagy kikapcsolod a “váltás mobilhálózatra” lehetőséget.
- Sajnálatos módon néhányan hardveres hibába futottak a WiFi kapcsán. Garancia esetén cseréltesd a készüléked, ha viszont valamiért már nem érvényes a jótállásod, örömmel segítünk Neked a probléma megoldásában!
Probléma #5 – A kijelző nem ébred fel hívások után
(forrás: http://www.androidauthority.com)
Szintén közkeletű probléma, hogy hívás után nem kapcsol vissza a kijelző, ezért nehéz a hívásmegszakítást elvégezni, vagy akár kihangosítva bármi más teendőt elvégezni a telefonon beszélgetés közben. Ha a lent felsorolt tippek egyike sem válik be nálad, akkor az LG V10 közelségérzékelő hibájának javítását kell elvégeznünk.
Lehetséges megoldások:
- Ez a probléma valószínűleg a V10 közelségérzékelőjével kapcsolatos. Sokan gondolják, hogy a kijelzővédők okozzák a hibát, a kifejezetten az LG V10-hez gyártott edzett üveg kijelzővédők egy L alakú kivágással megoldják, hogy ez az érzékelő ne legyen fedve, így a problémát semmissé teszik.
- Meg tudod nézni, hogy nincs-e gond a közelségérzékelő szenzorral hardveresen. Ehhez töltsd le a Google Play áruházból az AIDA64 nevű alkalmazást, majd a szenzorok/érzékelők menüben válaszd a közelségérzékelőt. Tedd a kezed az érzékelő fölé, és mozgasd! Ennek hatására a kiírt értéknek meg kellene változnia valahova 0-5cm közé, attól függően, hogy az ujjad milyen távol van éppen. Ha itt problémát látsz, akkor lehetséges, hogy a V10 k.
- Egy hibásan működő alkalmazás is okozhatja a gondot. Ezt a korábban leírtak szerint, Biztonsági módban indítva a készüléket tudod kiszűrni.
Probléma #6 – Kapcsolati hibák
(forrás: http://www.androidauthority.com)
Ahogy a legtöbb új készüléknél, a V10 esetében is akadnak problémák a Bluetooth-szal illetve a WiFi kapcsolattal. Előbbi a gyakoribb jelenség. Ha az általános megoldások nem segítenek, akkor lehetséges, hogy az LG V10 WiFi / Bluetooth hardveres meghibásodásáról van szó. Ez a meghibásodás csere útján orvosolható.
Lehetséges megoldások:
WiFi hibák esetén
- Kapcsold ki a telefonodat és a routert áramtalanítsd legalább 10 másodpercre. Ezt követően indítsd újra őket, majd próbálkozz újrakapcsolódni!
- Menj a Beállítások - Energiaspórolás menübe, és kapcsolj ki minden opciót!
- Használd a Wi-Fi Analyzer alkalmazást, hogy megtudd, mennyire terhelt a környezeted, illetve, hogy melyik csatorna a legkevésbé terhelt!
- Töröld a WiFi kapcsolatokat úgy, hogy bemész a Beállítások - WiFi menübe, majd hosszan rányomsz az aktuális kapcsolatra. Ezután válaszd az Elfelejtés lehetőségét!
- Ellenőrizd, hogy a routereden a legfrissebb firmware van-e!
- Ellenőrizd, hogy a telefonodon a legfrissebb szoftver fut-e!
- Menj be a WiFi beállítások közé, majd a Haladó menüben nézd meg a készülék MAC címét. Ezután ellenőrizd le, hogy nincs-e tiltva a routeredben ez a cím a MAC-szűrő funkciónál!
Bluetooth hibák esetén
- Ha az autódhoz való kapcsolódással akadt gond, ellenőrizd az autó ide vonatkozó leírását is, illetve próbáld meg visszaállítani az autó Bluetooth beállításait alaphelyzetbe!
- Menj be a Beállítások - Bluetooth menübe, és nézd meg az ottani lehetőségeket, hátha valamit elállítottál korábban!
- Menj be a Beállítások - Bluetooth menübe, és töröld az előzőleg összepárosított készülékeket! Ezután párosítsd őket újra!
- Ha több eszközön jelentkezik a probléma, akkor egy jövőbeli frissítés remélhetőleg megoldja a gondodat.
LG V10 szoftveres útmutató:
Soft reset
- Ha a kijelző nem reagál, nyomd le és tartsd úgy a bekapcsoló gombot 10 másodpercre, amitől az eszköz újra fog indulni!
- Alternatíva lehet az akkumulátor kivétele.
Hard reset
- Kapcsold ki a telefont, majd nyomd le a halkító gombot és a bekapcsológombot egyszerre. Tartsd is úgy őket!
- Amikor a LG logo feltűnt, elengedheted a bekapcsoló gombot, majd nyomd meg újra röviden!
- Amikor az Android rendszervisszaállító képernyő feltűnt, elengedheted az összes gombot.
- Az itteni menüben a halkítás gombbal válaszd ki az “adatok törlése / gyári visszaállítás” opciót (“wipe data/factory reset”), majd nyomd meg a bekapcsoló gombot az elfogadáshoz! Visszavonáshoz a halkítás gombot használhatod.
Indítás biztonsági módban
- Amikor az eszköz ki van kapcsolva, kezdj neki egy normális bekapcsolásnak, majd nyomd meg és tartsd is úgy a halkítás gombot, amikor az LG logo feltűnik! Ezzel a Biztonsági mód gomb fog előtűnni. Nyomj rá, és kész is vagy, a telefon Biztonsági módban fog elindulni.
Hardveres hiba mód
Ha a kijelződ tönkrement vagy sérült, akkor érdemes használnod ezt a lehetőséget, ugyanis alapvetően funkciókat képes számodra biztosítani. A lépések a következők:
- Kapcsold ki a telefont!
- Nyomd le és tartsd úgy a bekapcsológombot és mindkét hangerővezérlő gombot több, mint 10 másodpercig! Ezzel bent is vagy a módban.
- A hangerőszabályzó gombokkal tudsz a menüpontokon ugrálni, míg a bekapcsológombbal tudod elindítani az adott menüpont által biztosított funkciókat.
- Hívásfogadáshoz nyomd meg mindkét hangerőszabályzó gombot!
- Hívásmegszakításhoz a bekapcsológombot kell megnyomnod.
Ezek lennének tehát az LG V10 leggyakoribb gondjai. Ha találkoztál valamelyikkel, esetleg más gondod akadt, oszd meg velünk komment formájában!
( forrás: http://www.androidauthority.com )