Szakértői cikk: Így vernek át az "olcsó" és "gyors" kijelző cserével

2022.06.29 0 hozzászólás 20175 olvasás
Szakértői cikk: Így vernek át az

Mire vágynak ügyfeleink? Gyors szolgáltatásra, hatékony munkavégzésre, de legfőképpen: ÁR-ÉRTÉK ARÁNYBAN A LEGKEDVEZŐBB MEGOLDÁSRA. Azért te is érzed most egy kicsit, hogy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen.

Talán már nem érdemes több sort arra szentelni, hogy az okostelefonok kijelzője elképesztően könnyen törik, függetlenül a márkájától. Egyébként is, ha a cikkünkre kattintottál, már vagy cseréltettél kijelzőt (negatív tapasztalattal), vagy még kijelző csere előtt állsz (bizakodva). Térjünk a lényegre.

Ahogy bevezetőnkben említettük, egy szolgáltatás attól jó, hogy:

  • Gyors és hatékony
  • Elsőosztályú a felhasznált anyagok minősége
  • Képzett szakemberek precíz szolgáltatást nyújtanak
  • Garanciát vállalnak az elvégzett munkára
  • Ami leginkább számít: LEHETŐSÉGHEZ KÉPEST A LEGKEDVEZŐBB ÁRÚ MEGOLDÁS!

Ebben az elgondolásban nincs hiba. Mi is annak örülnénk a legjobban, ha egy kijelző csere nem 30.000 – 100.000 forint között mozogna, hanem megállna 10.000 – 15.000 forint környékén. Magyarországon élünk, az emberek 95%-nak megterhelő egy több tízezer forintos kijelző csere.

A probléma az, hogy a legtöbben nem gondolják át, hogy amelyik termék/szolgáltatás a legelőnyösebb áron kapható, az nem biztos, hogy hosszú távon a legolcsóbb megoldás is lesz.

Nekik van egy rossz hírünk.

A honlapunkon fellelhető összegek a kijelző cserék reális ára. Ha ezeknél lejjebb mennénk, nem tudnánk teljesíteni a vásárlói elvárásokat, ezáltal az ügyfelek elégedettségét sem. 1-2 csillagos értékelésekkel és felbőszült ügyfelekkel pedig mi sem szeretnénk megküzdeni.

iphone_kijelzo_csere

Nem hiszek nektek! Csak le akarjátok húzni az embert!

Jogos, miért hihetnél? Az ügyfelek (legyen szó bármilyen szolgáltatásról), kritikus szemmel fogják végigmérni azt, amiért pénzt adnak. Ez egy jó dolog, maradjon is így. Azért a pénzért te megdolgoztál, amit kifizetsz nekünk egy kijelző cserére. Most figyelj!

Olyat teszünk, amit eddig nagyon kevés cég lépett meg. Elfogadjuk, hogy a legtöbb szerviznél drágábbak a szolgáltatásaink. De bebizonyítjuk, hogy tévedsz, amikor azt állítod, mi le akarunk húzni, mert máshol olcsóbban kapod meg ugyanezt a szolgáltatást. 

Gyors kiszolgálást akarok! Kijelző cserét 30 percen belül!

Ki szeret órákat, napokat, heteket várni egy szolgáltatásra? Senki. Én személy szerint már akkor is kiakadok, ha a rendelt pizzám nem érkezik meg 1 óra alatt.

Amit tudnod kell!

Ahhoz, hogy a beérkező hibás/törött kijelzős telefont AZONNAL meg tudjuk javítani, hatalmas raktárkészletnek kell rendelkezésünkre állnia. Hiszen 148(!) féle készüléket javítunk!

Üzleteinkben valóban széles körben javítunk készülékeket. (Apple, Samsung, Sony, LG, Huawei, HTC

Konstans növekvő raktárkészletünk van, aminek a bővüléséért egy külön kollégánk felel. Neki az a dolga, ha betérnek hozzánk egy adott telefonnal, ahhoz mindig legyen raktáron megfelelő minőségű alkatrész. (Nem csak kijelzők, beszéd/csengő hangszórók, hátlapok, akkumulátorok stb.) Transzparens jelleggel aktuális raktárkészletünk 28.456.110 Ft-ot ér. Gondolj bele, ez egy budapesti lakás ára és ez az, ami nálunk helyben megtalálható és felhasználató!

xperia_szerviz

Nem szabad elfelejtkezni arról, hogy két szervizpontunk is van, ahol angolul is jól beszélő ügyfélszolgálatos kollégáink biztosítják a gördülékeny kiszolgálást. Így tudjuk megoldani, hogy akár az ebédszünetnyi idő alatt is be tudd adni hozzánk a készüléked. Ezenkívül arra is figyelünk, hogy a háttérben dolgozó szerviztechnikus kollégák közül mindig legyen valaki, aki a 30 percen belüli javításokat elvégzi. 

Ezért lehet az, hogy a 2017-es évben a javítások 72,3%-át 30 percen belül, 81,7%-át 1 órán belül, 87,5%-át pedig még aznap elvégezzük! A bezázott telefonok javítására máshol több heteket kell várni, nálunk átlagosan 1-2 napnál nem kell többet.

Kiváló minőségű alkatrészekhez akarok jutni!

Ugye te sem gondolod komolyan, hogy amikor megveszel egy zsemlét 15 forintért és egy másik zsemlét 60 forintért, akkor a kettő között semmi különbség sem lesz. Mindkettőben ugyanazok az alapanyagok szerepelnek, ugyanakkora mennyiségben.

Bagatell példa, de a kijelzőkkel is ugyanez a helyzet.

Ha a beszerzésért felelős kollégánk előzetesen nem a legjobb alkatrészeket rendeli meg, a szerelés után nem lesz tökéletes az eredmény. Ezért rengeteget tesztelünk, visszaküldjük a beszállítónknak a számunkra nem megfelelő minőségű alkatrészeket, és csak azokat a kijelzőket szereljük be, amelyeket mi is szívesen használnánk. És ha ez mégsem lenne elég, akkor is ott van a garanciánk.

Hozzánk visszajöhetsz 1 év múlva is, ha gondod van, mi akkor is itt leszünk. Velünk nem kell veszekedned, meg fogjuk találni a számodra legkedvezőbb megoldást. Persze szem előtt tartjunk a számunkra is kedvező megoldást, hisz ebből élünk. Azonban ez nem azt jelenti, hogy elkezdünk alkudozni majd veled, hisz nem vásárban leszünk. Nekünk az lesz a legfontosabb, hogy visszatérő ügyfelet "csináljunk" belőled a szolgálatatásunkkal. Ez mindenki közös érdeke.

A piacon rengeteg fajta kijelzővel találkozunk, ami más-más minőségben áll rendelkezésre. Az olcsóbbtól a legdrágábbik elég széles a skála. Azért vagyunk drágábbak az átlagnál, mert a drágább kijelzőket vásároljuk meg mi is. Ennek pedig roppant egyszerű okai vannak. Egyrészt a minőség, másrészt a garancia. Se az ügyfeleinknek, se nekünk nem szerencsés az a megoldás, hogy beépítünk egy olcsóbb kijelzőtt olcsóbb áron, majd 1-2 hónap múlva garanciában cserélhetjük újra, ezzel elveszítve a munkadíjunkat, és plusz felesleges köröket generálva az ügyfeleinknek. Senki számára sem egy jó megoldás ez, valljuk be.

 iphone kijelz

Ha valahol túlságosan olcsón adják a kijelzőket, vagy egész évben akciózzák őket, ott vélhetően nem jó szándék áll a háttérben, hanem egyszerű spekuláció. A munkadíj nagyságrendileg mindenhol ugyanannyi bárhova is mész. Ingyen egyik szervizben sem fognak dolgozni.

Tesszük fel a kérdést, hogy akkor mitől olcsóbbak? Attól, hogy a gyenge minőségű, utángyártott LCD-s, olcsó kijelzőket fogják beszerelni neked, és munkadíjban ugyanazt el fogják kérni, mint amit mi is.

A legjobb utángyártott kijelzőinket Hongkongból és Shenzhenből rendeljük, ahol számos gyár van, számos beszállítóval. Ezek közül nehéz választani, sok kijelzőt kell rendelni, amiket le kell tesztelni és átvizsgálni. Így tudjuk kiszűrni a legjobbakat.

Gyakori eset nálunk, hogy egy korábban másik szervizben javított készülék kerül hozzánk. A sztori végkimenetel szempontjából általában ugyanaz. A beépített kijelző minősége minden esetben valahol a béke feneke alatt van. Élhetünk az olcsó húsnak híg a leve szófordulattal is. Ilyenkor mindig javasoljuk az ügyfelünknek, hogy menjen vissza az előző szervizbe, ahol garanciálisan kérje a kijelző cseréjét, hiszen a hiba okozója ezekben az esetekben mindig a nem körültekintően megválasztott minőségű kijelző.

De legtöbbször azt a választ kapjuk, hogy nem szeretne visszamenni, nem akar veszekedni. Neki olyan megoldásra van szüksége, ami megszünteti a gondjait, nem előidézi. A konklúzió az szokott lenni, hogy kicseréljük a kijelzőjét, teszünk rá egy üvegfóliát, és vállalunk rá fél év garanciát. Az ügyfél pedig inkább kifizeti, csak legyen túl rajta. Könnyen kiszámolható, hogy az olcsó kijelző a végére mindig jóval drágább lesz, mint ha a megfelelő minőséget kapta volna már első alkalommal is. Az ilyen ügyfelekből lesznek a visszatérő ügyfelek, a visszatérő ügyfelek pedig minden esetben elégedettek, az elégedett és visszatérő ügyfeleknél pedig számunkra nincs jobb végeredmény.

Persze minden kijelző más, és még a gyári Apple kijelzők is különböznek egymástól. Nem értünk egyet azzal a piaci viselkedéssel, amikor különféle szervizek a piaci ár alatt olyan alkatrészeket szerelnek fel a készülékre, amelyek fakóbbak, rosszul illeszkednek, vagy nem elég érzékenyek az érintésre.

Tényleg megéri az a pár ezer forintos árkülönbség, ha a minőség erőteljesen romlik? Nem beszélve az alkatrész élettartamáról, ami sokkal rövidebb egy átlagosnál.

Az én telefonomon csak szakemberek dolgozhatnak!

Számtalan hibásodott készülékkel találkoztunk, amiket kijelző csere közben „ért a baj”. Tudni illik azok a szervizek, amelyek kijelző cserére specializálódtak, olyan olcsó munkaerőt alkalmaznak, akik csak a leggyakrabban előforduló hibák javításához értenek. Ezeknek a javításoknak a bonyolultsága akkora, amit egy körülbelül 10 éves gyermek is meg tudna oldani. De ezzel nincs probléma.

Viszont azzal van probléma, amikor véletlenül kijelző csere során hibáznak valamit. (Mert mindenki hibázik, ez előfordul.) Egy rosszabb mozdulat során letörnek az alaplapról egy lábat, vagy elhajtják az akkumulátor csatlakozót, apró SMD alkatrészeket lesodornak, vagy épp úgy cserélik a kijelzőt, hogy az akkumulátort nem csatlakoztatják le előtte az alaplapról, ezzel használhatatlanná téve a telefont. Mivel nincsenek meg a szükséges – alaplapi javításhoz tartozó  - eszközök, műszerek, így semmit sem tudnak vele kezdeni, csak visszaadják nem működően, hogy sajnos ezzel nem csak kijelző gond lesz. Holott lehet épp ők tették tönkre.

iphone_alaplap_vizsgalat

Nálunk elektrotechnikus végzettséggel, és több év tapasztalattal rendelkező kollégák dolgoznak, akik értenek az alaplapi szereléshez is. Ők sokkal pontosabban ki tudják szűrni a hibákat, és a legtöbb esetben orvosolni azokat az erre a feladatra épített gépparkunk segítségével.

Ezért szokták ránk azt mondani, hogy a „halálból is visszahozták a készülékemet”

Ez sokkal komplikáltabb feladat, nagyobb szaktudást igényel, ami természetesen jobb ügyfélvéleménnyel, nagyobb biztonsággal és magasabb fizetéssel is jár.

Garanciát akarok a beszerelt alkatrészekre!

Mi 6 hónap garanciát adunk a beszerelt alkatrészekre (szerk. 2019.01.01-től akár már élettartam garanciát vállalunk), így a kijelzőre is. Sajnos több helyen garanciáról még csak álmodni sem lehet. Olyanról is hallani, hogy ugyan 1 év garanciát adnak, de fél év múlva ezeknek a szervizeknek már hírét sem lehet hallani.

Ahhoz, hogy ekkora felelősségvállalást tehessünk, több dologra is szükségünk van.

  • Fontos a tapasztalat, ismerni kell a beszerelendő alkatrészt, a szervizelés során előforduló hibákat.
  • Muszáj erős anyagi háttérrel rendelkezni.
  • Elhagyhatatlan a stabil piaci jelenlét. Több ügyfelünk veszítette el a garanciát azért, mert egyszerűen becsődölt/bezárt az üzlet, vagy más néven újranyitottak... :)
  • Szükséges egyfajta magabiztosság, saját magunk számára is garantálva, hogy a beszerelt kijelző hosszú távon bírni fogja a kihívást.

iPhone-screen-response-780x536

Oké, oké, a lényeg: Minél kedvezőbb áron akarom megkapni a szolgáltatást!

A fenti pontokat elolvasva már levonhattad a következményeket, a piaci átlagtól olcsóbban nem fogsz tudni számodra megfelelő minőségű kijelzőhöz és megbízható szolgáltatáshoz jutni. Akik túlságosan olcsón tudják adni a szolgáltatást, valamelyik ponton átléptek, vagy csak simán hazudnak róla.

Ha ezek után is csak mosolyogsz a cikken, annyit tudunk mondani: mi szóltunk.

Ha sikerült átadnunk a leírtakat, és szeretnéd megjavítatni a törött telefonodat, akkor itt megnézheted az árlistákat:

Bízunk benne, hogy cikkünk elérte célját és belátod, nem lehúzni szeretnénk, hanem maximálisan jó szolgáltatást biztosítani számodra. Bármilyen kérdésre örömmel válaszolunk, ha nem értesz egyet velünk, azt is írd meg, ígérjük, nem hagyjuk válasz nélkül.