Zöld vonal probléma a telefon képernyőjén: mi ez, és hogyan lehet javítani?

2024.09.18 0 hozzászólás 80 olvasás
Zöld vonal probléma a telefon képernyőjén: mi ez, és hogyan lehet javítani?

A telefonok zöld vonal problémája az esetek 95%-ban hardverprobléma, amelyet szoftverrel nem lehet kijavítani. Vagy a kijelző vagy pedig az alaplap cseréje oldja meg a problémát. Extrém esetekben mindkét egységet cserélni szükséges. Kérjük, lépj kapcsolatba az ügyfélszolgálattal a javítás megkezdéséhez. A garanciális ingyenes javítás az eredeti gyártótól, régiótól és körülményektől függően előfordulhat, vagy nem.

Azt jelzi, hogy a kijelző megsérült, és csak a hardverszerelvény cseréje javíthatja meg.

Az AMOLED-kijelzők a leggyakrabban használt kijelzőtípusok mind a zászlóshajók, mind pedig a középkategóriás telefonok körében, és ennek is jó oka van. Az AMOLED kijelzők lehetővé teszik az egyes képpontok kikapcsolását, így élvezheted a valódi fekete színeket a kijelzőn. Nem mellékesen a kijelző fogyasztását is drasztikusan csökkenti az egyesével vezérelt képpontok használata. Kiválóan alkalmasak HDR-tartalmak megjelenítéséhez, és kímélik az akkumulátort.

Az utóbbi időben azonban azt tapasztaljuk, hogy a rettegett "zöld vonal" probléma egyre gyakrabban felbukkan elsősorban az AMOLED kijelzővel rendelkező okostelefonokon. De mi is ez a zöld vonal probléma, és hogyan javítható ki a telefon kijelzőjén? Ezeket a témákat és még sok mást vizsgálunk ebben a cikkben.

GYORS VÁLASZ

A telefonok zöld vonal problémája az esetek 95%-ban hardverprobléma, amelyet szoftverrel nem lehet kijavítani. Vagy a kijelző vagy pedig az alaplap cseréje oldja meg a problémát. Extrém esetekben mindkét egységet cserélni szükséges. Kérjük, lépj kapcsolatba az ügyfélszolgálattal a javítás megkezdéséhez. A garanciális ingyenes javítás az eredeti gyártótól, régiótól és körülményektől függően előfordulhat, vagy nem.

Mi a zöld vonal probléma a telefonokon?

Sok felhasználó panaszkodott már amiatt, hogy okostelefonjuk kijelzőjén hirtelen függőleges irányban zöld vonal fut át. Ez egy vékony zöld színű sáv, amely a kijelző abszolút tetejétől az aljáig tart. Az okostelefon ezen a zöld vonalon kívül normálisan működik, de a hiba nyilvánvalóan nagyon észrevehető és bosszantó.

kep1
Forrás: androidauthority.com

Sokan panaszkodtak ezzel a problémával kapcsolatban, megemlítve, hogy a zöld vonal rejtélyes módon jelenik meg anélkül, hogy a telefon láthatóan károsodott volna. A legtöbb felhasználó azt állítja, hogy a telefont nem ejtették le, vagy nem szenvedett vízkárosodást. Sokan azt állítják, hogy a telefon olyan szoftverfrissítést kapott, amely a zöld vonal problémáját okozta.

Kaptunk már állásfoglalásokat erről a zöld vonal problémájáról az okostelefon-gyártók köréből, beleértve, de nem kizárólagosan a Samsungot, a OnePlus-t, az OPPO-t, a realme-ot, a vivo-t, az iQOO-t, a Xiaomit, a Motorolát, a Nothing-ot, a HUAWEI-t és még az Apple-t is, ami azt jelzi, hogy a probléma kevésbé valószínű, hogy szoftveres eredetű, sokkal nagyobb valószínűséggel hardverhibából származik.

A probléma minden árkategóriákban jelentkezik, a középkategóriás okostelefonoktól a legjobb és prémium zászlóshajókig egyaránt.

kep2
Forrás: androidauthority.com

Az egyetlen közös szál az okostelefonok zöld vonal problémájáról szóló jelentések között, hogy a telefon AMOLED kijelzővel rendelkezik. Ezenkívül a legtöbb bejelentés a körülbelül egy-két éves (és sajnos már nem garanciális) telefonok irányából származik, bár ez nem feltétlenül zárja ki az újabb és régebbi eszközöket. A legtöbb jelentésben általában egy zöld vonal van a képernyőn. Ritka esetekben azonban megnő a zöld vonalak száma, és mellette más színek (rózsaszín vagy fehér) elszíneződését is láthatja, ami még nehezebbé teszi a probléma figyelmen kívül hagyását.

kep3
Forrás: androidauthority.com

Ritkább esetben a zöld vonal villoghat, és csak átmenetileg jelenik meg. Az útmutató írása során megvizsgált jelentések túlnyomó többségénél azonban a zöld vonal meglehetősen állandó.

kep4
Forrás: androidauthority.com

Állandóan megjelenik, amikor a telefon be van kapcsolva, beleértve a kezdőképernyőt, a lezárási képernyőt és az Always-On kijelzőt is.

Miért van zöld vonal a telefonom képernyőjén?

Most, hogy ismerjük a problémát, ideje arra összpontosítani, hogy miért történik ez. Sajnos a válasz nem ennyire egyértelmű, annak ellenére, hogy a probléma évek óta fennáll, és a Twitteren, a Redditen és más fórumokon több száz jelentés érkezett már. De mi is egyre több ilyen esettel találkozunk szervizünkben.

A legtöbb ilyen, a zöld vonal problémájával kapcsolatos jelentés közös szála az, hogy a telefon AMOLED kijelzővel rendelkezik. Még nem kaptunk jelentést az LCD-telefonok tulajdonosaitól a zöld vonal problémájáról, bár a probléma más, LCD-t használó technológiai részlegeknél is fennáll.

kep5
Forrás: androidauthority.com

A legjobb tippünk a zöld vonal probléma okára:

  • meglazult, sérült vagy hibás alaplapi kijelzőcsatlakozó (bár itt feltételezzük, hogy a kijelző csatlakozó lábainak számossága jóval kevesebb, mint a képernyő mátrix szélessége. Ha egy láb sérülne, akkor minden bizonnyal nem egy pixelnyi vastag csík jelenne csak meg)
  • hajlékony kijelző szalagkábel sérülés, amely viszont véglegesen és visszafordíthatatlanul károsítja a kijelzőt. A kijelző szalagkábele, amely a telefonod alaplapjához csatlakozik szenvedhet el olyan hajlást, repedést, szakadást, ami előidézheti a zöld vonal hibát.
  • alaplapi nyákon belüli szakadás, repedés (ezt tartjuk a legvalószínűbb meghibásodásnak, mivel itt az alaplap működés és terhelés közben különböző hőfokon üzemel. A hőtermelés pedig tágulással jár, ami egyértelműen bizonyíthatja egy-egy ilyen szakadásnál, hogy egyszer érintkezik, egyszer pedig megszakad a kapcsolat, így előidézve a zöld vonal problémát.)

Sok jelentés említi, hogy a zöld vonal egy véletlenszerű szoftverfrissítés után jelenik meg. Az állítások azonban túl sok változót tartalmaznak. Ha a problémát szoftverfrissítések okozták, akkor az ugyanazon a frissítésen lévő fogyasztók nagy részét érinti. A probléma azonban előfordulhat az OEM gyártóknál, sőt az operációs rendszerek frissítésénél is, így ezt a hibát nem okozhatja szoftverfrissítés.

kep6 Forrás: androidauthority.com

Egy lehetséges magyarázat azonban igazolhatja ezt a teóriát. A szoftverfrissítések miatt a telefon általában túlmelegszik a napi működés során. Előfordulhat, hogy ez a túlzott felmelegedés károsítja a kijelzőegység egyes részeit (kijelző, kábel és csatlakozó), vagy az alaplap egységét, ezzel hardverhibát okozva.

Ez az elmélet nem magyarázza meg, hogy például a játék miért nem okozza a zöld vonal problémáját; így mi sem vagyunk teljesen meggyőződve.

Ez nem azt jelenti, hogy a zöld vonal csak gyártási hiba miatt jelenik meg a kijelzőn. A felhasználók véletlenül (vagy akár szándékosan) megsérthetik a kijelzőt, amitől zöld csíkok jelennek meg rajta. Ez akkor fordulhat elő, ha véletlenül átszúrod a kijelzőt, sekély, de tartós nyomást gyakorol rá, vagy leejti a telefont. Van rá esély, hogy vízkár után is megjelenjen. Ezekben az esetekben nem vonatkozik rád a garancia, ezért nyomatékosan javasoljuk, hogy ne rongáld meg telefonod, ha nem muszáj, és nem vagy olyan lelkiállapotban. :)

Tekintettel arra, hogy ez a probléma látszólag véletlenszerű, nincs valódi óvintézkedés, amelyet fogyasztóként is megtehetsz, azon kívül, hogy ne vásárolj AMOLED kijelzős telefont (ami kb kikerülhetetlen az okostelefonok árkategóriájának felső kategóriájában). Sajnos ez most úgy néz ki egy szerencsejáték.

Iparági forrásokból hallottak szerint az újabb AMOLED-kijelzők 2024-ben enyhítik a zöld vonal problémáját, ami csökkenteni fogja ezeket az eseteket. Reménykedjünk, hogy valóban így is lesz.

A zöld vonal probléma megoldása a telefon képernyőjén

Sajnos a kijelző cseréje (vagy az alaplap cseréje, extrém esetben mindkettő egység cseréje) az egyetlen módja a zöld vonal probléma megoldásának a telefon képernyőjén. A végfelhasználó nem tehet semmit a szoftver oldalán, ami megoldaná a problémát.

Indítsd újra a telefont a szoftverprobléma kizárásához

Hibaelhárítási lépésként azt javasoljuk, hogy indítsd újra telefonod, amikor a zöld vonal problémáját látod telefonodon. Ez a lépés csak a szoftverprobléma lehetőségét zárja ki. Ez nem javítás, de megkímélhet téged a szervizközpontba való szükségtelen utazástól.

Keress fel egy szervizközpontot!

Miután meggyőződtél arról, hogy a problémát nem szoftver okozza, fel kell keresned egy szervizközpontot, és meg kell javíttatnod. Lépj kapcsolatba telefonos ügyfélszolgálatunkkal a következő lépésekkel kapcsolatban.

A szervizközpont nagy valószínűséggel első körben a kijelzőegység hardverhibájaként fogja megítélni a zöld vonal problémáját, ami miatt a kijelzőt ki kell cserélni. Bizonyos telefonok esetében az alaplap cseréjét is magában foglalhatja.

A zöld vonal problémájára vonatkozik a garancia?

A legtöbb márka nem rendelkezik egyértelmű és közvetlen politikával a zöld vonal kérdésének kezelésére. Ez azt jelenti, hogy az ügyfélszolgálattal kapcsolatos tapasztalatok a márkától és az eszköz korától függően változnak. A legtöbb telefonra egy év garancia vonatkozik (az EU-ban általában két év, bár egyes régiókban ez még ennél is túlmutat), amikor is hardverhiba esetén a márka ingyenesen megjavítja a telefont.

A telefon kevesebb mint egy éves

Ha a telefon garanciális, és nincs rajta látható külső sérülés vagy vízkárosodás jele, nagy az esélye, hogy a zöld vonal problémáját hardverhibaként ismerik fel, és a garancia keretében ingyenesen megjavítják.

Ha azonban telefonod garanciális, de látható külső sérülés vagy vízkárosodás jeleit mutatja (még akkor is, ha az ilyen sérülés nem okozta közvetlenül a zöld vonal problémáját), akkor valószínűleg nem tudod igénybe venni a garanciális csere vagy javítás előnyeit.

A telefon több mint egy éves/lejárt a garancia

Ha telefonod egy évnél régebbi, és lejárt a garancia, akkor drasztikusan csökken az esélye annak, hogy jogosult legyél az ingyenes javításra. Az összeg a márkától, a modelltől és a javítás összetettségétől függően változik.

FONTOS!

A Smart Clinic garancián túli szerviz. Ha még garanciális a telefonod a magyarországi jogszabályok által, akkor azt ajánljuk, próbáld meg először a gyártód hivatalos szervizközpontjaiban érvényesíteni a garanciát. Amennyiben nem boldogulsz, vagy elégedetlen vagy az ügyintézéssel, keress minket bizalommal.

Reméljük, hogy a márkák felismerik az ügyfeleket sújtó zöld vonal problémáját, és olyan javítási szabályzatot alakítanak ki, amelyet nyilvánosan publikálni is fognak.

Forrás: androidauthority.com

ELROMLOTT?
MEGJAVÍTJUK!

Tovább a javításhoz

Süti beállítások

A hatékony navigáció és bizonyos funkciók működésének érdekében sütiket használunk.
A "Szükséges" kategóriába sorolt sütiket a böngésző tárolja, mivel ezek elengedhetetlenül szükségesek a webhely alapvető funkcióihoz.
A harmadik féltől származó sütik segítenek a weboldal használatának elemzésében, tárolják a preferenciáidat és releváns tartalmakat és hirdetéseket biztosítanak.
Ezeket a sütiket csak az előzetes beleegyezéseddel tároljuk a böngésződben. Eldöntheted, hogy engedélyezed vagy letiltod ezeket a sütiket, de bizonyos sütik letiltása befolyásolhatja a böngészési élményt.