Garanciális vs. garancián túli iPhone szerviz – Hova induljak?

2019.02.13 0 hozzászólás 2202 olvasás
Garanciális vs. garancián túli iPhone szerviz – Hova induljak?

Mire vonatkozik a garancia? Meddig igényelhetek garanciális javítást és egyáltalán mire? Az információ morzsák közt könnyű elveszni, ha nem látod magad előtt egészben a képet. Ezért most letisztítjuk a legapróbb homályos foltot is és sorra vesszük, mit érdemes tudnod azzal kapcsolatban, hogy gyári vagy garancián túli szerviznél érdemes javíttatni a készüléked.

„Garancia” – Mit jelent? Meddig érvényes?

/Ha már tisztában vagy ezzel a fogalommal, nem is untatnálak, görgess csak tovább – de ha a legapróbb kétely is feltámad benned, érdemes végigolvasni./

A garancia a köznyelvben használt kifejezés, jogilag a „jótállás” megnevezés helyes. Ez egy meghatározott időt takar, ami alatt a gyártó garantálja, hogy a terméke kifogástalanul fog működni. iPhone-ok esetében (is) az Apple 1 évet állapít meg, emellett pedig további egy év kellékszavatosság „jár” a telefonok mellé.

Itt fontos tisztában lenni a két kifejezés közti különbséggel. Jótállás esetén a gyártó köteles bizonyítani, hogy a felmerülő hiba oka a teljesítés (vásárlás) után keletkezett, míg szavatossági idő alatt a bizonyítás terhe a vásárlóra hárul.

Értelemszerűen ez alatt az idő alatt egy garanciális (hivatalos) iPhone szerviz szolgáltatását érdemes igénybe venni, hiszen – egyebek mellett – készülék csere vagy térítésmentes javítás keretén belül is orvosolható a hiba. Ezt természetesen egy bevizsgálás előz meg, illetve nem vonatkozik az iPhone minden egyes meghibásodására.

szerviz_iphone3

Milyen esetben kérhetek garanciális javítást?

Azokra az esetekre vonatkozik a garancia, amikor egy adott meghibásodás a vásárló hibáján kívül történik, tehát a gyártás során keletkezett az iPhone valamely hardveres részén. Attól függően, hogy milyen készülékről van szó, változhat a garanciális javítás köre – ezért azt javaslom, minden esetben olvass utána a feltételeknek.

Például iPhone X esetén egyes telefonoknál érintés problémák léptek fel, így az Apple egy csereprogram keretén belül orvosolta ezt. De ide tartozhatnak a pixel hibák vagy az olyan hajszálrepedés is a képernyőn, ami nem külső hatás következtében jelent meg.

Ebből is érzékelheted, hogy nehéz tökéletesen rávilágítani arra, hogy pontosan mire vonatkozik az Apple jótállása. Ha fordítva közelítjük meg a dolgot, akkor talán egy kicsit jobban kitisztul a kép – vagyis, hogy milyen esetekben nem feltétlenül érdemes hivatalos iPhone szervizt választanod a garancia elvesztése miatt.

A teljesség igénye nélkül néhány gyakori meghibásodás, amire nem érvényes a jótállás:

  • akkumulátor elhasználódás
  • karcolások, horzsolások, törések (esztétikai sérülések)
  • nem rendeltetésszerű használat miatt keletkező hibák
  • a készülék beázása (folyadékkár)

Minden további ide tartozó esetről az Apple oldalán tudsz tájékozódni.

Kövess minket az instán

#SMART_CLINIC_HU