Garanciális vs. garancián túli iPhone szerviz – Hova induljak?

2022.06.28 0 hozzászólás 2572 olvasás
Garanciális vs. garancián túli iPhone szerviz – Hova induljak?

Mire vonatkozik a garancia? Meddig igényelhetek garanciális javítást és egyáltalán mire? Az információ morzsák közt könnyű elveszni, ha nem látod magad előtt egészben a képet. Ezért most letisztítjuk a legapróbb homályos foltot is és sorra vesszük, mit érdemes tudnod azzal kapcsolatban, hogy gyári vagy garancián túli szerviznél érdemes javíttatni a készüléked.

„Garancia” – Mit jelent? Meddig érvényes?

/Ha már tisztában vagy ezzel a fogalommal, nem is untatnálak, görgess csak tovább – de ha a legapróbb kétely is feltámad benned, érdemes végigolvasni./

A garancia a köznyelvben használt kifejezés, jogilag a „jótállás” megnevezés helyes. Ez egy meghatározott időt takar, ami alatt a gyártó garantálja, hogy a terméke kifogástalanul fog működni. iPhone-ok esetében (is) az Apple 1 évet állapít meg, emellett pedig további egy év kellékszavatosság „jár” a telefonok mellé.

Itt fontos tisztában lenni a két kifejezés közti különbséggel. Jótállás esetén a gyártó köteles bizonyítani, hogy a felmerülő hiba oka a teljesítés (vásárlás) után keletkezett, míg szavatossági idő alatt a bizonyítás terhe a vásárlóra hárul.

Értelemszerűen ez alatt az idő alatt egy garanciális (hivatalos) iPhone szerviz szolgáltatását érdemes igénybe venni, hiszen – egyebek mellett – készülék csere vagy térítésmentes javítás keretén belül is orvosolható a hiba. Ezt természetesen egy bevizsgálás előz meg, illetve nem vonatkozik az iPhone minden egyes meghibásodására.

szerviz_iphone3

Milyen esetben kérhetek garanciális javítást?

Azokra az esetekre vonatkozik a garancia, amikor egy adott meghibásodás a vásárló hibáján kívül történik, tehát a gyártás során keletkezett az iPhone valamely hardveres részén. Attól függően, hogy milyen készülékről van szó, változhat a garanciális javítás köre – ezért azt javaslom, minden esetben olvass utána a feltételeknek.

Például iPhone X esetén egyes telefonoknál érintés problémák léptek fel, így az Apple egy csereprogram keretén belül orvosolta ezt. De ide tartozhatnak a pixel hibák vagy az olyan hajszálrepedés is a képernyőn, ami nem külső hatás következtében jelent meg.

Ebből is érzékelheted, hogy nehéz tökéletesen rávilágítani arra, hogy pontosan mire vonatkozik az Apple jótállása. Ha fordítva közelítjük meg a dolgot, akkor talán egy kicsit jobban kitisztul a kép – vagyis, hogy milyen esetekben nem feltétlenül érdemes hivatalos iPhone szervizt választanod a garancia elvesztése miatt.

A teljesség igénye nélkül néhány gyakori meghibásodás, amire nem érvényes a jótállás:

  • akkumulátor elhasználódás
  • karcolások, horzsolások, törések (esztétikai sérülések)
  • nem rendeltetésszerű használat miatt keletkező hibák
  • a készülék beázása (folyadékkár)

Minden további ide tartozó esetről az Apple oldalán tudsz tájékozódni.

Garancián túl kihez fordulhatok?

Jótállás elvesztése után szinte teljesen mindegy, hogy "gyári" vagy garancián túli iPhone szervizt választasz, hiszen mindenképpen meg kell fizetned a javítás teljes összegét (már persze, ha valamilyen kedvezményt nem ajánlj fel az adott szolgáltató). Szinte, mert mindig mérlegelned kell, mik a legfontosabb szempontok neked, amikor szakemberhez mész.

Például, hogy mindenképp gyári alkatrészt szeretnél-e kapni egy csere után a telefonodba. Ez vagy hivatalos iPhone szervizben vagy egy olyan helyen történhet, ahol bontott készülékekből származó aksit, kijelzőt vagy egyebet építenek a készülékedbe.

Tudnod kell, hogy nem csak gyári alkatrésszel "érhetsz el "tökéletes eredményt. A Smart Clinic szervizeiben OEM minőséggel találkozhatsz, ami tulajdonságaiban megegyezik az előbbiekével. Ráadásul az általunk vállalt garanciával a kockázatod is mondhatni nullára csökken a javítás után.

szerviz_iphone2

+1 érv a garancián túli szervizek mellett

Ha van valami, amiben minden egyes ember szűkölködik, az az idő. Emiatt pedig érthető, ha nem szívesen várakoznál még órákat sem a telefonodra, mielőtt újra tudnád használni. Az Apple szervizeiben viszont ez az idő bőven hosszabbra nyúlhat és akár heteket is kénytelen lehetsz eltölteni a készüléked nélkül – még akkor is, ha a javítás ideje maximum egy órát venne igénybe.

Egy garancián túli szervizben viszont maximum akkor lehet ilyen gondod, ha előtted mindenki ugyanarra a javításra érkezett és lefosztották az alkatrész készletet. (Megjegyzem, ha időpontot foglalsz nem kerülhetsz ebbe a helyzetbe és sorban állnod sem kell - plusz oldalunkon az aktuális készletünket is előre meglesheted). 1-2 órán belül már fel is frissülhet a telefonod, te pedig maximum egy hosszabb kávészünetnyi időt veszítesz el a napodból.

A gyorsaságot nézve tehát még akkor is kifizetődőbb lehet egy garancián túli iPhone szervizt választani, ha a jótállás még nem vesztette érvényét. Mérlegelj és dönts belátásod szerint.

Hasznosnak találtad cikkünket? Akkor oszd meg másokkal is, hogy ne maradjanak le róla! Blogunkon pedig még több értékes tartalmat találsz, többek közt azt is, miért kockázatos egy otthoni szerviz szolgáltatását igénybe venni.