Kedves Ügyfeleink! Szervizünk 2024.12.20. és 2025.01.02. között zárva tart! Nyitás: 2025.01.03-án. (X)
Nemrég a Samsung San Franciscóban egy különleges termékindító rendezvényen „bejelentette” az új Galaxy S20 sorozatát. De valójában semmi újat nem mondott, hiszen a show előtt már annyi minden kiszivárgott, hogy a bemutató teljes időpocsékolásnak tűnt.
Azt meg kell jegyezni, hogy a kiszivárgások elkerülhetetlenek ebben az iparágban. Ezt nemcsak az izgatott fogyasztók és a lelkes újságírók okozzák, hanem sajnos mi is, az egyszerű emberek. A legtöbb pletykát nem vesszük annyira komolyan, de ha van egy olyan termék, ami érdekel minket, akkor azért felfigyelünk erre-arra. A legbiztosabb persze az, ha kivárjuk az indítást, és csak utána szedjük össze az élményeinket és tapasztalatainkat az adott termékkel kapcsolatban.
Ezt a megközelítést egyszerűen lehetetlen lett volna alkalmaznia a Samsung 2020-as termékindító eseményén, ahol az S20, S20+ és S20 Ultra debütált. Hiszen mindhárom eszköz, sőt a műszaki adatok, képek, gyakorlati videók és még sok más is jóval a rendezvény megkezdése előtt online volt. Az eseményen jóformán már semmit sem kellett bejelenteni, mert minden infó kint volt a neten.
Egy örökös bejelentésekkel, szivárgásokkal és ízelítőkkel teli korban ezek nem a termék köré épülő hype értékét növelik, amit a gyártók szeretnének elérni, hanem épp ellenkezőleg, csökkentik az érdeklődést a termékindító rendezvény iránt. A Samsung 2020-as indítási eseményéről így még annak sem lesz sok hozzáfűznivalója, aki hajlandó volt megnézni azt.
Van még értelme a termékindító rendezvényeknek?
Az éves termékindító show egyre kevésbé számít jelentős programnak. Kezdetben a média dolgozói, újságírók, riporterek még nagy elánnal követték nyomon ezeket az eseményeket, amelyek szinte mindig az Egyesült Államokban zajlottak. Ezek igazán izgalmas csemegék voltak akkoriban a szerkesztői csoportok számára. Késő estig figyelték az élő közvetítéseket az irodában, és igyekeztek elsőként beszámolni a látottakról. Erre azonban most nem volt szükség.
Felejtsd el azt a tévhitet, hogy a média és az újságírók gyakran a bemutató előtt zárt ajtók mögött látják a közelgő eszközöket! Ebben az évben ugyanis nemcsak a sajtó és a közösségi média celebjei tudták meg a legfontosabb infókat az S20-ról, hanem szinte mindenki. A Samsung termékindító rendezvénye ebben az évben jócskán meghaladta a szokásos homályos képeket és spekulációkat.
Felmerül a kérdés, hogy mi értelme van még egyáltalán a termékindító eseményeknek, és kinek szólnak? Az biztos, hogy nem a média számára rendezik, akik már az előző 6 hónapban szinte kiégtek, mert annyi mindent leírtak már a közelgő termékekről. Nem is azoknak a fogyasztóknak szól, akik már látták az új termékeket, valószínűleg mind fotó, mind videó formában, mindent elolvastak róluk, és mindent tudnak az új funkciókról és innovációkról is. Őszintén nem tudjuk, hogy vághatott meglepett arcot Roh Tae-moon, DJ Koh és Richard Yu, amikor a színpadon kihúzták a legújabb zászlóshajót a zsebükből és megmutatták a készüléket a nagyközönségnek... – tudjuk fiúk, már mind láttuk.
A tech újságírók számára az őrült rész az, amikor előzetes eseményekre látogatnak el megnézni az új termékeket egy titoktartási megállapodás ellenében. Ez a normális gyakorlat, ami azt jelenti, hogy dolgozhatnak azokon a cikkeken, amelyekben a termékek valódi kipróbálása után fogalmazzák meg véleményüket. A probléma itt az, hogy vannak, akik nem tartják be a „játékszabályokat”. Roland Quant február 8-án, teljes három nappal az indító esemény előtt jelentette meg a Samsung Galaxy Buds + készülékhez kapcsolódó online videóját.
Míg a közösségimédia-oldalakon nyíltan láttunk mindent, addig a klasszikus média szerződéses kötelezettséget vállalt az információ titokban tartásáról. Amit azonban végképp nem értünk az az, hogy a Samsung miért futtatott Galaxy Z Flip hirdetéseket az Oscar idején, néhány nappal azelőtt, hogy hivatalosan is bejelentette volna az új összecsukható okostelefonját? Nagyon úgy tűnik, hogy magát a Samsungot sem hozza lázba a saját termékindító rendezvénye.
Fabian Nappenbach, a HTC termékmarketing-igazgatója megjegyezte:
„Ha a gyártók szándékosan szivárogtatnák ki a termékeket, akkor hihetetlenül hülyék lennének. Mindenki be tud dobni egy-két pletykát, de a kiszivárogtatás, amint a neve is sugallja, az kiszivárogtatás. Van valami, ami csöpög ki a vödörből, amelynek valójában bent kellene maradnia. A vödör hatékony kiürítése egy hivatalos termékindítási rendezvényen rengeteg pénzbe kerül, továbbá azokkal az újságírókkal szemben is tisztességtelen, akik előzetes termékismertetőkre jönnek."
Nappenbach azt is kijelentette, hogy a kiszivárogtatók nem hősök, „nem Robin Hoodok, hanem egyszerűen csak tolvajok – információt lopnak, amely nem tartozik hozzájuk, ráadásul pénzért árulják őket". Tehát, ha hiszünk a HTC igazgatójának, akkor a kiszivárgások az inkompetencia és a tolvajok eredményei, nem pedig a marketingstratégia részei. Ez talán még megdöbbentőbb így.
Már csak az Apple tudja, hogyan kell kasszasikerű termékbemutatót csinálni
Úgy tűnik, hogy ennek a trendnek az egyetlen kivétele az Apple. Nem azt állítjuk, hogy az Apple Kutatási és Fejlesztési részlege olyan, mint az 51-es körzet, ahol semmi sem szivárog ki, de legalább a kulcsfontosságú eseményeire bizonyos fokú várakozással reagál a nyilvánosság.
Már 2017-ben lehetett hallani egy feljegyzésről (az irónia!), ami azt sugallta, hogy az Apple „felveszi a harcot a kiszivárgások ellen”, és el is kapott belőle 27-et, ám a Cupertino társaság sem teljesen immunis a problémára.
Például ahogyan azt tudjuk, pletykák merültek fel az iPhone SE2 vagy az iPhone 9 körül is, attól függően, hogy melyiknek akarunk hinni – ezzel kapcsolatban már mi is írtunk egy korábbi cikkünkben. De legalább az Apple esetében ez nagyrészt csak spekuláció. Nem fogunk látni egy gyakorlati videót a valódi új iPhone-ról a YouTube-on egy héttel azelőtt, hogy azt a Steve Jobs Színház színpadán bemutatták volna.
A következő iPhone-esemény továbbra is vonzza a tömegeket, reméljük a mi lelkesedésünk sem hagy alább. Szerintük továbbra is az Apple az egyetlen olyan gyártó, amely számára még van értelme a termékindító események megszervezésére. A többi vállalat rendezvényein jórészt már csak olyan vendégek vesznek részt, akik főként az ingyenes ételek és italok miatt látogatnak el. Nekünk úgy tűnik, hogy a Samsungnak az a pénz, amit elköltött erre a termékindító rendezvényre, csak pénzpocsékolás volt.
(forrás: androidpit.com)